هتل های لوکس قطر باید قبل از جام جهانی فوتبال 2022 از کارگران مهاجر محافظت کنند

[ad_1] قطر و فیفا قصد دارند این مسابقات را در سال آینده به موفقیت برسانند و انتظار دارند که از 1.7 میلیون هوا

توسط ELEMENTORSITE در 27 آذر 1400
[ad_1]

قطر و فیفا قصد دارند این مسابقات را در سال آینده به موفقیت برسانند و انتظار دارند که از 1.7 میلیون هوادار فوتبال، حامیان مالی و رسانه ها در این کشور کوچک خلیج فارس استقبال کنند. این تعداد از جمعیت 300000 نفری قطر فراتر رفته است، اما هنوز نزدیک به 2 میلیون کارگر مهاجر که در حال حاضر در این کشور مشغول به کار هستند، وجود ندارد.

این لشکر کارگران مهاجر تنها در 11 ماه آینده رشد خواهد کرد زیرا شرکت های مستقر در قطر برای استخدام و گسترش نیروی کار خود به آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و شرق آفریقا نگاه می کنند. کسب‌وکارهای محلی قرار است از این بازدیدکنندگان درآمد هنگفتی به دست آورند، با بخش مهمان‌نوازی - هتل‌های شیک و مجلل و رستوران‌ها و بارهای سطح‌بالا - به‌ویژه موقعیت خوبی برای استفاده از هواداران جام جهانی دارند. هزینه کم کارگران مهاجری که دولت خلیج فارس به آنها وابسته است.

این کارگران بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت جام جهانی هستند، نمایشی که شامل توانایی او برای متحد کردن کشورها و جوامع در جشن شادی فوتبال است. با این حال، بسیاری از کارگران به دلیل مالیات های شغلی اخاذی (و در برخی موارد غیرقانونی) با بدهی های سنگین وارد قطر می شوند و کاری پیدا می کنند که به وعده آژانس ها در کشورهایشان عمل نمی کند. ناامیدی از اشتغال ناشی از همه‌گیری COVID-19 و توانایی ضعیف کار در خانه به این معنی است که کارگران برای استثمار آماده هستند. این ترکیب سمی خطر ضربه زدن به جام جهانی فوتبال 2022 را به همراه دارد. برندهای هتل های لوکس قطر در حال حاضر به دنبال کارگرانی هستند که در سمت های نظافتچی، آشپز، نگهبانی و کارکنان داخلی قرار بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که طرفداران، تیم ها و حامیان مالی از تجربه ای فراموش نشدنی از جهان لذت می برند. جام.

اما به چه قیمتی؟

در ماه ژوئیه، مرکز منابع برای تجارت و حقوق بشر گزارشی را منتشر کرد که 19 برند از بزرگترین برندهای هتل چند ملیتی جهان را در مورد اقداماتی که آنها برای محافظت از کارگران مهاجر در هتل های خود در قطر انجام می دهند، مورد بررسی قرار داد. اعتقاد بر این است که بسیاری از آنها قراردادهای سودآوری با فیفا برای میزبانی از هواداران فوتبال، رسانه ها و حامیان مالی منعقد خواهند کرد. ناامیدکننده است که تنها 11 برند پاسخ دادند و تنها اقلیت کوچکی خطرات ذاتی در فرآیند استخدام را تشخیص دادند یا اقدامات پیشگیرانه ای برای کاهش این خطر انجام دادند، علیرغم پرداخت هزاران دلار به کارگران برای ایجاد شغل - عامل اصلی سوء استفاده از نیروی کار در منطقه. .

این گزارش شامل مصاحبه‌هایی با کارگرانی است که در حال حاضر یا قبلاً در هتل‌های قطر کار می‌کرده‌اند، و شهادت‌های آنها اغلب با اطلاعات افشا شده توسط برندها تناقض دارد. از 18 کارگر مصاحبه شده، هشت نفر گفتند که بین 500 تا 2360 دلار هزینه اجاره پرداخت کرده اند. چند نفر در مورد کارمزد وام با بهره بالا (بسیار برابر حقوق ماهانه خود) برای پوشش هزینه کاری که خود یا خانواده‌هایشان انجام داده‌اند، بحث کرده‌اند، و تنش بر سر دنبال کردن برنامه‌های بازپرداخت با دستمزد پایین واضح است.

تنها دو شرکت، هتل‌های هیلتون و هتل‌ها و استراحتگاه‌های IHG، فاش کردند که پرداخت‌های اجاره را در میان کارکنان خود برای سال‌های 2019 و 2020 افشا کرده‌اند، اما تنها IHG فاش کرد که دو کارمند در یک هتل هزینه پرداخت کرده‌اند و بازپرداخت شده‌اند - گامی خوشایند برای شفاف‌سازی. با این حال، اکثر برندها نتوانسته‌اند مراحل رضایت‌بخشی را برای اجتناب از شارژ کردن ترسیم کنند، که نشان‌دهنده یک رویکرد آرام تکان دهنده برای مشکل و عدم آمادگی آشکار است.

تنها سه برند، Accor، Kempinski Hotels و Hilton مصاحبه‌های معمولی با کارگران را برای اطلاع از پرداخت هزینه‌ها توصیف کردند. در عوض، چندین برند به ما گفتند که به آژانس‌های معتبر در کشورهای مبدا کارگران متکی هستند. با این حال، موارد مستندی از آژانس های شارژ معتبر وجود دارد. این به سادگی سطح بررسی دقیق حقوق بشر از طریق کانال های استخدام مورد نیاز برای جلوگیری از سوء استفاده و استثمار نیست.

کارگران در یک کارگاه ساختمانی دیده می شوند
کارگران در یک کارگاه ساختمانی در دوحه دیده می شوند. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

بسیاری از شرکت‌ها به ما گفته‌اند که علناً به اصل پرداخت کارفرما، استاندارد استخدام منصفانه، متعهد هستند، اما تنها دو شرکت، هتل‌های کمپینسکی و رادیسون، شواهدی از سیاستی ارائه کرده‌اند که کاملاً با این اصل مطابقت دارد. هیچ یک از کارگرانی که مالیات پرداخت کرده اند گزارش نداده اند که کارفرمای آنها برای استخدام آنها به آنها پرداخت کرده است. چهار شرکت دیگر گفتند که دستمزد کارگران را ممنوع می‌کنند، اما خودشان متعهد به هزینه‌ها نیستند. در مقابل، Deutsche Hospitality سه مورد را به وضوح مشخص کرده است که در آنها هزینه های اداری و پزشکی مورد نیاز کارگران را پوشش نخواهد داد. دستورالعمل‌های سازمان بین‌المللی کار (ILO) واضح است که چنین هزینه‌هایی بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیند استخدام است و باید به عهده کارفرما باشد.

در اوایل سال جاری، یک آژانس استخدام نپال مورد حمله قرار گرفت و دولت نپال از دریافت هزینه های بالا منع کرد. ما برندهایی را که از آژانس استفاده می کنند شناسایی کردیم و از آنها خواستیم که پاسخ دهند. اگرچه برخی از برندها با تشریح اقداماتی که انجام می‌دهند، پاسخ مثبت دادند، اما نگران‌کننده بود که این پاسخ‌ها نشان می‌دهد که برندها هنوز درک کافی واضح از معنای «هزینه‌های استخدام»، همانطور که در دستورالعمل‌ها بیان شده است، ندارند. هزاره بین المللی ماریوت و پاسخ های هیلتون نشان می دهد که آنها بر تعریف محدودی از هزینه ها تکیه می کنند، که کارگران را در معرض خطر متحمل شدن هزینه های اداری مانند هزینه های ویزا یا پردازش قرار می دهد.

یک گزارش اضافی ادعا می کند که به اصطلاح ویزای پروژه توسط پیمانکاران جام جهانی برای استخدام کارگران کوتاه مدت از نپال سوء استفاده می شود. قراردادهای کوتاه مدت توسط دولت نپال و همچنین مشتریانی که کارگران را از طریق مراکز ویزای قطر پردازش می‌کنند، تأیید نمی‌شود و بنا بر گزارش‌ها، آنها را در معرض خطر مبادله قراردادها و دریافت هزینه‌های استخدام قرار می‌دهد. بسیاری از آژانس‌های استخدام شرکت‌کننده، کارگران هتل و هتل را نیز ارائه می‌کنند.

چند ماه بعد، الف گارد امنیت تحقیقات در مورد وضعیت کارگران هتل های مورد تایید فیفا در دوحه، کارگران کم دستمزدی را شناسایی کرده است که قادر به تغییر شغل نیستند و همچنان هزینه های گزافی را به آژانس ها می پردازند.

با آشکار شدن بسیاری از موارد، واضح است که بدهی و استثمار میراث جام جهانی خواهد بود، مگر اینکه اقدام فوری توسط برندهای هتل های لوکس انجام شود. بسیاری از کارگران مهاجر احتمالاً برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی استخدام می شوند و پس از مسابقات از کار بیکار خواهند شد - به این معنی که اگر هزینه استخدامی پرداخت کنند، بعید است که برای پرداخت آن مدت طولانی بمانند. مطالعه ما نشان داد که هتل‌ها با مشکل استخدام ناعادلانه فاصله زیادی دارند و تنها یک اقلیت درک واقعی از خطر جدی سوء استفاده از استخدام دارند. حتی کمتر کسانی هستند که فعالانه از کارگران محافظت می کنند یا مایلند که دستمزدها را به طور کامل تعدیل کنند، وقتی مشخص شود که کارگران به آنها پرداخت کرده اند.

در حالی که چشمان جهان به دوحه معطوف می شود، هتل های قطر، فیفا و سایر کارفرمایان به نپال، هند، فیلیپین، کنیا و سایر کشورهای بزرگ چشم دوخته اند و نیروی کار خود را برای پذیرایی از طرفداران و سایر بازدیدکنندگان می فرستند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که تعهدات مبتنی بر کاغذ به اصل پرداخت کارفرما و مقابله با اشتغال ناعادلانه با بازرسی های دقیق و بررسی دقیق حمایت می شود، به طوری که کارگرانی که برای موفقیت این رویداد ضروری هستند، زیر بار پیامدهای مالی و عاطفی قرار نگیرند. پیدا کردن یک شغل.

ایزوبل آرچر مدیر برنامه خلیج فارس در مرکز منابع تجارت و حقوق بشر است. یک سازمان غیر انتفاعی مستقل که بر تأثیر حقوق بشر بیش از 10000 شرکت در بیش از 180 کشور نظارت دارد.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به خود نویسنده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب