توصیه های مهم برای انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

نوشتن و نوشتن پایان نامه یکی از الزامات آموزش در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) است. رساله یا

توسط ELEMENTORSITE در 24 دی 1399

نوشتن و نوشتن پایان نامه یکی از الزامات آموزش در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) است. رساله یا رساله (یا پایان نامه) نامه ای مکتوب است که دانشجو برای دریافت مدرک در مورد یک موضوع خاص مربوط به رشته تحصیلی خود می نویسد. برای این کار می توانید به سراغ موسسه انجام پایان نامه بروید.


در پایان نامه دانشجو یک سوال یا موضوع را در نظر می گیرد و با تجزیه و تحلیل یا تجربه علمی یا تجربی به آن پاسخ می دهد. بنابراین پایان نامه باید دارای مشخصات و ویژگی هایی باشد که آن را برای استادان راهنما و مشاوران و سپس برای داوران قابل قبول کند.


بیشتر دانشجویان در این زمینه سختی زیادی دارند ، زیرا پایان نامه آنها اولین مقاله تحقیقاتی آنها است. بنابراین ، آنها ابتدا باید بدانند که برای نوشتن پایان نامه باید از چه اصولی پیروی کنند.


دشوارترین و اولین قدم در نوشتن پایان نامه انتخاب موضوع پایان نامه است. اگر هنوز موضوع پایان نامه خود را انتخاب نکرده اید یا مطمئن نیستید که یک موضوع پایان نامه خوب را انتخاب کنید ، راهنمای انتخاب موضوع پایان نامه می تواند به شما در انتخاب موضوع بهتر کمک کند.


موضوع پایان نامه را انتخاب کنید


برای نوشتن پایان نامه انتخاب یک موضوع بهتر ، باید به عناصر زیر توجه کنید


 به آنچه مورد علاقه شماست فکر کنید.


شما احتمالاً زمان زیادی را صرف انجام پایان نامه خواهید کرد ، بنابراین مهم است که موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً به آنها علاقه مند باشد ، یعنی موضوعی که پس از مدت کوتاهی شما را خسته نکند.


* سعی کنید در مورد موضوع مورد نظر خود فکر کنید. شاید این موضوع یک نویسنده ، یک تئوری ، یک دوره زمانی خاص و غیره باشد. به چگونگی ادامه جستجوی مخاطبان هدف خود بیندیشید.


* اگر در فکر کردن در مورد علایق تحصیلی خود مشکل دارید ، ممکن است لازم باشد مختصری از دوره های کارشناسی خود را ببینید و ببینید آیا موضوع خاصی وجود دارد که می خواهید آن را کشف کنید.



سوال پایان نامه خود را انتخاب کنید.


سوالات مربوط به نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد را که نیاز به کار تحقیقاتی قابل توجهی دارد ، برای پاسخ دادن به س سوالات اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و مشتریانشان از طریق کارهای تحقیقاتی خود ، به دقت در نظر بگیرید. در پایان نامه خود باید متقاعد کننده و شفاف و کتبی پاسخ دهید و آن را ارائه دهید تا بتوانید دوره کارشناسی ارشد خود را تکمیل کنید.


* اطمینان حاصل کنید که س researchال تحقیقاتی شما و پاسخ های شما به این س contentال محتوای واقعی را به تحقیقات موجود اضافه می کند. یک س consideredال در نظر گرفته شده همچنین تحقیق را متمرکز ، سازمان یافته و جالب نگه می دارد.


تحقیق کنید


برای پاسخ به سوال اصلی پایان نامه خود ، باید تحقیقات خود را انجام دهید. متن های مناسب را بخوانید ، آزمایشات مربوطه را انجام دهید ، آنچه را که برای پاسخ به سوال تحقیق خود لازم است انجام دهید. این به شما اطلاع می دهد که پروژه ای که انتخاب کرده اید ارزش پیگیری را دارد یا خیر. و خواهید فهمید که آیا در طول تحقیق شما مشکلات ذاتی وجود دارد که باید برطرف شوند. همچنین به شما کمک می کند اطلاعات مورد نیاز برای رفتن به مرحله بعدی را جمع آوری کنید. چگونه پایان نامه بنویسیم /p>

اعضای گروه خود را انتخاب کنید.


برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد ، گروه پایان نامه معمولاً از دو استاد تشکیل می شود: یک استاد راهنما و یک مشاور. شما باید اعضای گروه خود را انتخاب کنید تا با آنها کار خوبی داشته باشید. سعی کنید افرادی داشته باشید که وقت کافی برای اختصاص دادن به پروژه شما دارند ، افرادی که تجربه آنها با پروژه شما مطابقت دارد.


* هیچ چیز ناامیدکننده تر از این نیست که مدیر پروژه شما آنقدر شلوغ است و زمانی را ندارد که نتواند با شما ملاقات کند.


در مجلات مرتبط تحقیق کنید.


مجلات علمی و تحقیقات مرتبط با پایان نامه خود را مرور کنید. بررسی مجلات پژوهشی باید جامع و کامل باشد تا اطمینان حاصل شود که پایان نامه کارشناسی ارشد شما مرتبط و نامشخص است. ایده نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد شما باید اصیل و مرتبط باشد. برای اطمینان ، باید از زمینه تحقیق خود ، آنچه دیگران در مورد موضوع شما گفته اند و نظرات کلی در مورد موضوع خود آگاه باشید. از مطالب پژوهشی و مجلات مرتبط ، اطلاعات زمینه ای مربوط به موضوع خود و آنچه مردم درباره موضوع شما می گویند را بنویسید.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن