قیمت خودروهای دست دوم در آمریکا سر به فلک می کشد.
وب سایت خودرویی Edmunds گزارش داد که میانگین قیمت یک وسیله نقلیه دست دوم در نوامبر 29011 دلار بوده است که 39 درصد افزایش نسبت به نوامبر 2020 نشان می دهد. این افزایش در بحبوحه شدیدترین جهش تورم در نزدیک به 40 سال گذشته - 6، 8 درصد برای 12 ماه پایانی رخ داده است. در ماه نوامبر - بیش از نیمی از خانواده های آمریکایی پول کافی برای خرید یک وسیله نقلیه دست دوم را ندارند.
اعداد همچنین برای خودروهای جدید خیلی بهتر به نظر نمی رسند. ادموندز گفت که میانگین قیمت یک وسیله نقلیه جدید حدود 46000 دلار است که بیشتر به دلیل موجودی کم ناشی از کمبود تراشه های کامپیوتری است. فروشندگان خودروهای نو در سراسر کشور تنها حدود 1 میلیون خودرو دارند. قیمت خودروهای جدید ممکن است تا زمانی که موجودی در سراسر کشور به 2 یا 2.5 میلیون خودرو افزایش یابد، به افزایش خود ادامه دهد.
جف شرایر، فروشنده خودروهای دست دوم، که حدود 35 سال است خودرو می فروشد، می گوید: "من هرگز چنین چیزی ندیده ام - این دیوانه کننده است." "در حال حاضر برای بسیاری از مردم بسیار ناامید کننده است."
علت این همه گیری را می توان مستقیماً در شیوع بیماری همه گیر در مارس سال گذشته جستجو کرد. کارخانههای خودروسازی تولید خود را متوقف کردهاند تا از گسترش ویروس جلوگیری کنند. با کاهش فروش وسایل نقلیه جدید، افراد کمتری با خودروها و کامیون های دست دوم معامله کردند. در عین حال، تقاضا برای لپتاپها و نمایشگرها از سوی افراد خانگی، تولیدکنندگان نیمهرسانا را بر آن داشته تا تولید خود را از خودروهایی که به چنین تراشههایی وابسته هستند، به سمت لوازم الکترونیکی مصرفی سوق دهند.
هنگامی که بهبود اقتصادی، سریعتر از حد انتظار، افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه را افزایش داد، کارخانه های خودروسازی تلاش کردند تا تولید را به طور کامل بازگردانند. اما سازندگان تراشه نتوانستند به اندازه کافی سریع واکنش نشان دهند. و شرکتهای کرایه اتومبیل و سایر خریداران ناوگان که قادر به خرید وسایل نقلیه جدید نیستند، تخلیه وسایل قدیمیتر را متوقف کردهاند و کمبود وسایل نقلیه مستعمل را تشدید کردهاند.
ادموندز تخمین میزند که با احتساب مالیات، کارمزد، پیشپرداخت 10 درصدی و نرخ بهره حدوداً 7.5 درصد، میانگین وسیله نقلیه مورد استفاده در حال حاضر 520 دلار در ماه هزینه دارد، حتی اگر بهطور متوسط برای نزدیک به شش سال تأمین مالی شود.
کیمبرلی پالمر، متخصص امور مالی شخصی در NerdWallet، گفت: برای انجام این پرداخت و تامین سایر نیازها مانند مسکن، غذا و خدمات آب و برق، یک خانوار باید سالانه 60000 دلار یا 75000 دلار قبل از مالیات هزینه کند. طبق آمار اداره سرشماری، در سال 2020، متوسط درآمد خانوار قبل از مالیات در ایالات متحده 67521 دلار بود.
پالمر میگوید: «یک فرد معمولی در حال حاضر نمیتواند یک خودروی متوسط دست دوم را بخرد».
ایوان دروری، یکی از مدیران ارشد ادموندز، گفت که اگرچه قیمت خودروهای مستعمل را در مقابل درآمد خانوار ردیابی نکرده است، اما به گفته او نوامبر "به بدترین شکل ممکن" رکوردی را ثبت کرد.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت ماهانه برای متوسط خودروهای دست دوم دو سال پیش 413 دلار، پنج سال پیش 382 دلار و یک دهه پیش 365 دلار بود. Drury گفت که میانگین پرداختی ماه نوامبر 500 دلار به علاوه برای یک وسیله نقلیه کارکرده، تقریباً میانگینی است که پنج سال پیش برای یک وسیله نقلیه کاملاً جدید انجام شد.
پالمر گفت: «مردم باید تصمیمات دشواری بگیرند، شاید در زمینههای دیگر کاهش پیدا کنند.» این بدان معناست که برای بسیاری از خانواده ها استرس زا است.
در دسترس بودن وسایل نقلیه محدود خواهد شد زیرا منابع سنتی وسایل نقلیه مستعمل - خودروهای اجارهای و معامله شده یا فروخته شده توسط شرکتهای اجاره - اساساً خشک شدهاند.
در دهه گذشته، خودروهایی که از اجاره های دو و سه ساله بازگردانده شده اند، منبع اصلی وسایل نقلیه تقریباً نو استفاده شده بوده اند. دروری به ادموندز گفت، اما این زمانی بود که بیش از یک سوم فروش خودروهای جدید در ایالات متحده اجاره شد، رقمی که اکنون به 22 درصد کاهش یافته است. از آنجایی که خودروهای جدید زیادی وجود ندارد، افرادی که مدت اجاره آنها منقضی شده است، اغلب این خودروها را پس از پایان اجاره آنها خریداری می کنند.
شرکتهای اجارهای، یکی دیگر از منابع کلیدی مدلهای ماشینهای مستعمل بعدی، اکنون نمیتوانند مدلهای جدید بخرند و مدلهایی را که دارند حفظ کنند. برخی از شرکت های اجاره ای حتی خودروهای دست دوم را خریداری می کنند. با توجه به همه این عوامل، پاریس انتظار دارد که کمبود خودروهای دست دوم تا سال 2024 تشدید شود.
در میان معدود مصرف کنندگانی که می توانند سود ببرند، کسانی هستند که می خواهند یک ماشین دست دوم بفروشند و مجبور به تعویض آن نیستند. به گفته دیوید پاریس از JD Power، میانگین نرخ ارز در ماه اکتبر 9000 دلار بود - دو برابر سال قبل.
پاریس می گوید که اگر آنها می توانند آن را بپردازند، خریداران باید یک وسیله نقلیه جدید را در نظر بگیرند. او اخیراً چندین هزار دلار از قیمت یک برچسب پیکاپ جدید Ram دریافت کرده است، اگرچه باید از منطقه واشنگتن دی سی در فیلادلفیا سفر می کرد تا با جستجو در انجمن های آنلاین به فروشنده مشتاقی برسد. .
او گفت: "اگر به اندازه کافی جست و جو کنید و مایل به صبر و سفر باشید، می توانید برای اکثر برندها معاملاتی پیدا کنید."
آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.
[ad_2]
مقالات مشابه
- همه چیز ما در حال اضافه کردن به ما دستی از Apt2B را Storewide فروش
- بررسی کامل امکانات نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار
- کنگره طرح B در راجستان اگر دادگاه سوغات Sachin خلبان
- شرکت های "ضعیف" توسط COVID-19 اهداف خارجی تصاحب: راهول گاندی
- Eye-Watering Problem: UP Optician's Claim Threatens Banks
- چگونه برای ردیابی تلفن همراه خود و استفاده از داده ها بر روی آی فون یا آندروید
- 9 تا از بهترین مکان ها برای خرید فرش در Etsy
- نتیجه مثبت در عرض 3 روز می گوید: Himanta Biswa سرما در مانیپور بحران
- آیووا از سیوکس سیتی به دلیل تقلب در گزارش های فاضلاب شکایت می کند، جریمه های آن ممکن است میلیون ها نفر باشد
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی