تیونینگ خودرو حرفه ای
تیونینگ خودرو چیست مزایا، معایب اسپرت کردن ماشین + لوازم تیون
خودروهای اسپرت، آفرود، و مدلهای خاص کارخانهای از جمله محبوبترین گزینهها برای تیونینگ هستند. تیونینگ خودروهای اسپرت معمولاً با هدف افزایش قدرت خودرو و بهبود عملکرد دینامیکی انجام میشود. مجموعه هنرکده علی مومنی (اتو بی رنگ) علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه صافکاری pdr ماشین های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد. توجه داشته باشید که یکی از مسائل حیاتی در تیونینگ موتور خودرو، داشتن تجربه کافی در این زمینه است. چرا که حتی یک اشتباه کوچک در این فرآیند میتواند جان راننده را به خطر بیندازد. بنابراین، اگر در این حوزه دانش کافی ندارید، بهتر است به یک مرکز معتبر و متخصص مراجعه کنید.
البته تا حدی از طیف رنگی، دودی کردن شیشهها مجاز و حتی مفید است که از ورود اشعههای مضر خورشید به داخل کابین میتواند جلوگیری کند. جرا که بسیاری از خودروهای امروزه به صورت پیش فرض و فابریک، از شیشه دودی در شیشههای طرفین غیر از شیشه جلو استفاده میکنند. لاستیکهای پهن، سطح اصطکاکی بیشتری با با جاده ایجاد میکند و موجب کاهش سرعت خودرو و افزایش سوخت شود. معمولا لاستیکهای پهن برای خودروهای غیر جادهای مناسب است، خودروهایی که بیشتر در کوه و بیابان و طبیعت گردی استفاده میشوند. سیستم پخش هر خودرویی متصل به چندین قطعات جانبی میباشد که در تیون کردن این بخش ممکن است بخشی از این قطعات تقویت و بخشی کلا اضافه و یا تعویض گردند.
البته که تیونینگ فنی و افزایش توان و قدرت موور با تعویض یک سری قطعات انجام می شود.این تغییر را می توان حتی در سیستم ترمزگیری نیز احساس کرد. به کمک این مدل تیونینگ خودرو، قدرت موتور افزایش چشمگیری پیدا می کند. تیونینگ به معنی اصلاحات صورت گرفته در یک خودرو به منظور بهینهسازی آن خواهد بود. معمولاً تیونینگ شامل افزایش قدرت پیشرانه و بهبود عملکرد کلی خودرو خواهد بود هرچند تغییراتی نیز در سیستم تعلیق صورت میگیرد تا هندلینگ آن بهتر شود. البته برخی تیونرها به دنبال کاهش مصرف سوخت یا حتی عملکرد نرمتر خودرو هستند. در کل هدف از تیون کردن خودرو بهبود عملکرد کلی آن در پاسخ به درخواستهای مالک است.
دارم و در این سایت محتواهای مرتبط با مکانیک خودرو را با شما به اشتراک می گذارم. اگر قصد دارید ارتفاع ماشین خود را به صورت دائمی تغییر دهید، لازم است فنر لول ثابت را تنظیم نمایید. در غیر اینصورت با تغییر در تنظیمات فنر لول قابل تنظیم می توانید ارتفاع ماشین را به شکل دستی یا پنوماتیکی عوض کنید. با این حال، باید توجه داشت که در برخی کشور ها، استفاده از فیلم های دودی با میزان تاریکی بیش از حد مجاز قانونی است. شیشه های امنیتی طراحی شده اند تا در صورت شکستن، به قطعات کوچک و کم خطر تبدیل شوند. این شیشه ها می توانند به افزایش ایمنی سرنشینان در صورت تصادف کمک کنند.
در دنیای امروز، تیونینگ خودرو به یک صنعت پررونق و جذاب تبدیل شده است که علاقهمندان به خودروها را به خود جلب میکند. مجتمع فنی تهران پایتخت به عنوان یکی از مراکز معتبر آموزشی در این زمینه، دورههای تخصصی تیونینگ خودرو را با هدف ارتقاء دانش و مهارتهای علاقهمندان ارائه میدهد. سفارشی کردن چراغ های خودرو به خصوص با پیشرفت تکنولوژی LED بسیار محبوب شده است. تیونینگ کردن خودرو با تغییر رنگ، شکل و روشنایی چراغ های جلو به جلوه های خیره کننده ای دست می یابند. وقتی صحبت از چراغهای عقب به میان میآید، فناوری LED نه تنها جذابیت بصری را افزایش میدهد، بلکه مزایای بیشتری مانند پرتوهای روشنتر نور را نیز ارائه میدهد. بعلاوه استفاده از زنون، تعویض محفظه چراغ جلو و رنگ آمیزی آنها از دیگر روش های بهبود ظاهر چراغ خودرو است.
با این وجود، استفاده از بلندگوهای تخصصی خودرو با ساب ووفر برای فرکانس های باس به شدت توصیه می شود. این قطعات، همراه با یک کراس اوور، با وجود سر و صدای معمول رانندگی، تجربه صدایی غنی را تضمین می کنند. علاوه بر این، می توان از تقویت کننده های صدا مانند تقویت کننده ها و جعبه های بوم استفاده کرد. تیونینگ خودرو برای تغییر ارتفاع ممکن است به جلوبندی و فرمانپذیری راحت ماشین، آسیب وارد کند. برخی افراد به بریدن فنرها و بعضی اقدامات جهت کاهش ارتفاع خودرو اکتفا میکنند؛ اما بعضی دیگر قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع ماشین خود را با استفاده از جکهای مخصوص امکانپذیر میکنند.
تیونینگ خودرو ازآن دسته کلماتی می باشد که امروزه با رشد صنعت موتوراسپرت، اسم آن را زیاد می شنوید، در این مقاله همه زوایای این موضوع را برای شما توضیح می دهیم. خودروهای پژو، بهویژه مدلهای 206 و 405، یکی دیگر از گزینههای پرطرفدار برای تیونینگ هستند. موتورهای قدرتمند و طراحی قابل تطبیق، این خودروها را برای تیونینگ مناسب میکند. که گاهی تنظیم ecu نامیده می شود، زمانی است که تنظیمات « واحد کنترل موتور یا همان ایسیو » خودرو برای بهبود چندین بخش از عملکرد خودرو تغییر می کند. با بازنویسی تنظیمات موجود با نرم افزار جدید، می توان خودرو را برای مدیریت تزریق سوخت، جریان هوا، سنسورها و موارد دیگر (در چارچوب محدودیت های قانونی) دوباره برنامه ریزی کرد.
بله، با یادگیری آموزش تیونینگ خودرو میتونید در زمینههای مختلفی مشغول به کار بشید. هزینه آموزش تیونینگ خودرو به نوع آموزش و موسسه آموزشی بستگی داره. با تیونینگ سیستم ترمز میتونید قدرت ترمز و ایمنی خودرو رو افزایش بدید. در گذشته سیستم صوتی ماشینها به رادیو محدود بود؛ اما امروزه سیستم صوتی خودروها کاربردهای وسیعتری دارند. برخی از این امکانات شامل بلوتوث، وای فای، سیستم تصویری دوربین عقب و باندهای پخشکننده قوی صدا میشوند.
رینگ آلومینیومی در واقع به دلیل متریال و جنس تولید شده خود، از رینگهای فلزی بسیار سبک تر هستند و این تعویض میتواند در شتاب و سرعت اولیه تاثیر به سزایی داشته باشد. اگر شما از علاقمندان به خدمات اسپرتینگ و تیونینگ خودرو هستید ؛ مرکز کاراک انتخاب مناسبی برای شما است. شما در کاراک می توانید انواع خدمات تیونینگ نرم افزاری خودرو ، تیونینگ موتوری خودرو ، تیونینگ اتاق خودرو و تیونینگ بدنه خودرو را دریافت کنید. این خدمت به تغییرات و اصلاحاتی گفته می شود که بر روی درب های خودرو اعمال می شوند. این کار شامل درب های از بالا باز شونده می باشد که در این مورد درب ها به جای باز شدن به طرفین، به طرف بالا باز می شوند. ازاینرو در تیونینگ خودرو بخشی از این قطعات تقویت و برخی از آنها حذف میشوند.
واضح است که وقتی نوبت به هزینههای تنظیم میرسد، هزینه زیاد است. هنگامی که آنها شروع کردند، بسیاری از تازه واردان به تیونینگ معتاد می شوند. اگر بعد از فیلم شیک، مثلاً آینه های بیرونی یا نورپردازی به محدوده تنظیم اضافه شوند، حتی این هزینه ها همچنان قابل کنترل است. اما واضح است که اگر یک کارگاه تخصصی استخدام کنید هزینه بیشتری خواهد داشت. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که اندازهگیریهای تنظیم بر اجزای دیگر تأثیر میگذارند، بنابراین یک اندازهگیری تنظیم اغلب به دیگری نیاز دارد.
از دیگر انواع تیونینگ تصویری خودرو نصب مانیتور در پشت صندلی های جلو ماشین میباشد. به همین دلیل تقریبا اکثر افراد تمایل به نصب وای فای، بلوتوث، پخش تصویر از نمای دوربین دنده عقب، نمایش نقشه و لوکیشن خودرو، نمایش صفحه کلید هایی برای کنترل قسمت های برقی خودرو و … داشته باشند. شما میتوانید برای تیونینگ چراغ ماشین چراغ های عقب خودرو را نیز تغییر دهید و این تغییرات را صرفا در چراغ های جلویی ایجاد نکنید. اگر شما جز افرادی هستند که میخواهید با کمترین تغییرات ظاهر ماشین تان به طرز جذابی تغییر کند باید تیونینگ چراغ خودرو را به شما پیشنهاد دهیم. متاسفانه این آپشن سانروف در بسیاری در خودروهای داخلی و خارجی وجود ندارد اما شما میتوانید به یک تیونر حرفه ای مراجعه کنید و به سقف خود این قابلیت را اضافه کنید. البته شما باید این کار را به افراد حرفه ای و متخصص در این خوزع بسپارید تا نتیجه کار برای شما قابل قبول باشد.
یکی از موارد مهم و اثر گذار در احتراق صحیح و درست موتور، ورود و حضور اکسیژن و در واقع هوای سالم به داخل موتور میباشد که به این منظور از فیلترهای هوا استفاده میشود. این هوای لازم برای احتراق در موتور میبایست قبل از ورود از هر گونه غبار، آلودگی و ناخالصی تمیز گردد. در بعضی موارد، رانندگان و صاحبین خودروها علاقه مند به پهن نشان دادن لاستیکهای خود هستند که این نوع لاستیکها ممکن است برای بعضی از خودروها مناسب نباشد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. اگر شما از سپر کشیده برای ماشین تان استفاده کنید این ماشین حس قدرتمندی را به مردم القا میکند در حالی که این حس در سپر ظریف فابریک ماشین القا نمیشود. موتور TU5 یکی از پرطرفدارترین موتورهای داخل کشور است که برای این موتور لوازم افتر مارکت فراوانی تهیه شده است.
برای تیونینگ خودرو می توان از کارگاه های تیونینگ قراردادی، مستقل یا تخصصی استفاده کرد. در کارگاههای تیونینگ خودرو که در برندهای خاص تخصص دارند، انتخاب گستردهتری و تخصص بیشتری خواهید یافت. گواهی قطعات معمولاً با قطعات خودرو مرتبط با ایمنی ارائه می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که قطعه به درستی نصب شده است و در نتیجه احتمالاً ایمنی جاده را به خطر می اندازد. برای قطعات دارای گواهی قطعات، در برخی از کشورها لازم است که بازرسی نصب توسط یک نهاد معتبر مانند DEKRA، GTÜ یا TÜV در آلمان انجام شود. کارشناسان آنجا کارکرد قطعه و خودرو را پس از نصب بررسی می کنند.
دورههای آموزشی در این مجتمع شامل مباحثی نظیر شناخت اجزای مختلف خودرو، نحوه ارتقاء موتور، بهینهسازی سیستمهای تعلیق و ترمز، و همچنین روشهای طراحی ظاهری خودرو میباشند. با آموزشهای عملی و تئوری، دانشآموزان قادر خواهند بود تا مهارتهای لازم را کسب کرده و در دنیای تیونینگ خودرو به موفقیت دست یابند. سپرها علاوه بر نقش محافظتی اهمیت بالایی در زیبایی یک خودرو دارند. تیونرها تمرکز خاصی روی سپرها دارند و معمولاً از سپرهایی با ورودیهای هوای بزرگتر در جلو و دیفیوزرها و خروجیهای اگزوز گیراتر در عقب استفاده میکنند. تیونرهای کاربلد نیز از فیبر کربن برای کاهش وزن سپرها و همچنین افزایش استحکام آنها سود میبرند.
سال گذشته، قانونی در اروپا به تصویب رسید که بر طبق آن، باید صدای اگزوز خودروها در اروپا کاهش پیدا میکرد. بهموجب این قانون، صدای اگزوز خودروهای مدلهای اسپرت هنگام عبور از مسیرهای عادی و غیر مسابقه نباید تفاوتی با مدلهای معمولی داشته باشد. همانطور که مشاهده کردید، راههای زیادی برای ارتقا یا به اصطلاح تیونینگ خودرو، چه در ظاهر و چه در مشخصات فنی وجود دارد. برای اعمال هر گونه تغییری بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از راهنماییهای آنها بهره ببرید. ترمز و دیسک صفحه رایج به کار رفته در خودرو ها، نوع کاسه ای بوده که می توان با جایگزین نمودن آن با سیستم ترمز دیسکی سوراخ دار، وزن خودرو را به طور موثری کاهش داد.
بله، در بیشتر موارد، تیونینگ خودرو باعث باطل شدن گارانتی میشود. قبل از انجام هرگونه تغییر در خودرو، با نمایندگی مجاز خودرو مشورت کنید. کافیست تا فرم زیر را تکمیل کنین تا مشاورین مجتمع فنی تهران پایتخت با شما عزیزان در سریعترین زمان ممکن تماس بگیرن. با علاقه، پشتکار و آموزش صحیح میتونید خودروتون رو به یه ماشین رویایی تبدیل کنید. با تیونینگ موتور میتونید قدرت و گشتاور اون رو به طرز چشمگیری افزایش بدید. این درها به سمت بالا و عقب باز می شوند و شبیه حرکت بال های پروانه هستند.
به طور کلی، خودروهای تولید انبوه در نسخه های نسبتاً ابتدایی عرضه می شوند، به این معنی که آنها پتانسیل ارائه بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر ارائه می دهند را دارند. این تغییرات می تواند شامل تغییرات مکانیکی، الکترونیکی، بیرونی و داخلی باشد. تیونینگ تخصصی شامل تنظیماتی است که توسط متخصصان با استفاده از تجهیزات و قطعات با کیفیت بالا انجام می شود. با کمک توربوشارژر یا سوپرشارژر می توان فشار متوسط و در نتیجه قدرت را افزایش داد. فشار بالاتر درجه پر شدن را بهبود می بخشد به طوری که هوای بیشتری برای احتراق سوخت در دسترس است.
شمع سوزنی مخصوص موتورهای توربو و وایر اسپرت و داون پایپ (در صورت تولید) را ما پیشنهاد می کنیم. اما بهترین و ارزانترین روش ، ریمپ شاهین است که پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. اگر خودروی شما دارای تغییراتی در حد استیج 2 (اضافه شدن سیستم های پرخوران مانند توربوشارژ و سوپرشارژ می باشد.) که ایسیو فابریک آن را ساپورت نمی کند، می بایست اقدام به نصب ایسیو اجاستبل نمایید. اما اگر تغییرات به افزایش تراکم ، میل افترمارکت و کیت مکش و سیستم تخلیه محدود می گردد، با همان ایسیو کارخانه ای شما می توانید با یک ریمپ وایدبند (ریمپ استیج یک) نتیجه قابل توجهی دریافت کنید. مهمترین موضوع در بحث تقویت بدنه، شامل بحث سیستم تعلیق جهت مهار بادی رولینگ Body Rolling می باشد.
تیونرها از اصطلاح " تعلیق ورزشی " برای توصیف سیستم تعلیق استفاده می کنند که فنرهای ورزشی کوتاه تر و کمک فنرهای تنظیم شده محکم تر را ترکیب می کنند. سیستم تعلیق اسپرت استاندارد برای رانندگانی طراحی شده است که خواهان ظاهری اسپرت هستند – بدون اینکه چیز زیادی در راحتی از دست بدهند. بسیاری از تولید کنندگان چنین سیستم تعلیق کاملی را ارائه می دهند. آنها معمولاً شامل چهار کمک فنر کوتاه شده و فنرهای پایین آورنده مناسب تنظیم شده هستند. به عنوان مثال ، کیت تعلیق ورزشی BILSTEIN B12 در این دسته قرار دارد. یکی از مرسوم ترین روش های تیونینگ خودرو در ایران تیونینگ شیشه ماشین میباشد.
علاوه بر این، فاصله از زمین را می توان با شرایط بار تنظیم کرد. در برخی از سیستم ها، سیستم تعلیق همچنین می تواند به طور خودکار فاصله از زمین را با سطح جاده تنظیم کند. این سیستم ها همراه با یک سیستم حسگر پیچیده، بی نظمی های جاده را تشخیص می دهند. سیستم تعلیق قبل از اینکه وسیله نقلیه از روی آنها عبور کند، با تنظیم میرایی چرخ ها به بهترین شکل ممکن، با بی نظمی های جاده تنظیم می شود. یکی از مهمترین مسائلی که برای ماشین های مسابقه ای مطرح میشود تیونینگ موتور خودرو است. در واقع تیونینگ به معنای تغییر در قطعاتی از ماشین به منظور بهبود عملکرد میباشد حالا این تغییر میتواند در موتور ماشین باشد یا در بدنه و درب و سقف ماشین.
یکی دیگر از شیوههای مرسوم در تیون کردن سقف خودرو، مربوط به تغییر رنگ سقف توسط بر چسبهای ویژه میباشد. که این مورد به صورت برچسب سیاه معمولا و بیشتر بر روی خودروهای سفید انجام میگیرد. بسیاری از خودروهای حرفهای خود به صورت پیش فرض، این تغییر و دوگانگی رنگ را بر روی ظاهر خود دارند. تیونینگ خودرو به زبان خودمانی یعنی ارتقا دادن خودرو که این ارتقا ممکن است فقط در ظاهر ماشین و یا مشخصات فنی، داخلی و یا تقویت موتور و یا حتی همه این موارد با هم باشد. شرکت تیونینگ کاراک یکی از قدیمی ترین مراکز ارائه دهنده خدمات تیونینگ موتوری است که به شما کمک می کند موتور اتومبیلتان را با نیاز و شرایط محل زندگی ، سازگارتر کنید. در بالا انواع خدماتی که برای تیونینگ موتوری خودرو در مرکز کاراک ارائه می شود را برایتان قرار داده ایم.
این رینگ ها وزن کمتری دارند و میتوانند تاثیر مثبتی در شتاب و سرعت ماشین داشته باشند. به همین دلیل اکثر افراد اقدام به تیونینگ صوتی خودروشان میکنند تا بتوانند در حین رانندگی لذت بیشتری از مسیر ببرند. در تیونینگ سیستم صوتی تصویری خودرو میتوان بلندگو های بیس دار و قوی نصب کرد و بخشی را برای مشاهده عقب ماشین با نصب دوربین دنده عقب در نظر گرفت. یکی دیگر از جذاب ترین انواع تیونینگ خودرو مربوط به تیونینگ سیستن صوتی تصویری ماشین میباشد. این نوع تیونینگ تقریبا برای اکثر مردم جذابیت دارد و همه با خرید ماشین شان به دنبال ارتقا این سیستم هستند.
در برخی کشور ها و مناطق، تغییراتی مانند تغییر رنگ خودرو، نصب چراغ های غیرمجاز یا تغییراتی که به افزایش سطح صدا منجر می شود ممنوع است و ممکن است منجر به جریمه یا مشکلات قانونی شود. به علاوه، باید توجه داشت که تیون ممکن است بر روی گارانتی خودرو تاثیر بگذارد و در برخی موارد منجر به انقضای گارانتی شود. این فرآیند نهتنها به زیبایی بلکه به عملکرد بهتر خودرو نیز کمک میکند. با این حال، هزینه و نیازهای فنی تیونینگ باید بهدقت مورد بررسی قرار گیرند تا تجربهای موفقیتآمیز داشته باشید. مجموعه هنرکده (اتو بی رنگ) علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه شاسی کشی با دستگاه ماشین های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد.
غیر از باز شدن دربها به طرف بالا، میتوان با قرار دادن لولای دربها در بخش بالایی، آنها را طوری تنظیم کرد که ابتدا کمی به طرفین و سپس به سمت بالا باز شوند؛ درست مانند بالهای عقاب. این مدل از باز شدن درب، بسیار پیچیدهتر است و قابل نصب روی هر خودرویی نیست. این کار با نصب سیستم های خروجی گاز های دودی بهتر و تغییرات در سیستم اگزوز انجام می گردد. برای دیدن نمونههای عملی تیونینگ و آشنایی بیشتر با خدمات ما، از کانال آپارات سهیل تیونینگ بازدید کنید. در این کانال میتوانید ویدیوهای آموزشی، بررسیهای تخصصی و نمونهکارهای ما را مشاهده کنید.
این فرآیند ها می توانند شامل تغییرات مکانیکی، الکترونیکی، ظاهری و داخلی خودرو باشند. تیون خودرو به صورت کامل و تخصصی به معنای انجام تغییراتی است که توسط متخصصان و با استفاده از تجهیزات و قطعات با کیفیت انجام می شود. توجه داشته باشید که تیون خودرو می تواند منجر به نصب قطعات نامناسب و آسیب رسیدن به اتومبیل می شود. به همین دلیل لازم است که افراد بدانند هدف ازتیون خودرو چیست و شامل چه اقدامات ظاهری و فنی می شود. در این مقاله ما تیونینگ خودرو را از صفر تا صد به ساده ترین شکل ممکن توضیح خواهیم داد.
همچنین ممکن است دیگر مجاز به رانندگی با وسیله نقلیه در جاده های عمومی نباشید. بررسی اقدامات ساختمانی روی خودرو توسط کارشناسان می تواند از این امر جلوگیری کند. اما چگونه می توان تایید را دریافت کرد؟ گواهی قطعات یا گواهی ABE (مجوز عملیات عمومی) در آلمان می تواند در اینجا به شما کمک کند. شما میتوانید از صندلی هایی که مجهز به گرم کن و سرد کن و ماساژور میباشند استفاده کنید. بهطورکلی تیونینگ خودرو، بخشهای تیونینگ ظاهری، آیرودینامیک و فنی خودرو را شامل میشود. چنین مواردی دست به دست هم دادهاند تا امروزه کمتر قطعهای در بدنه خودروهای تیونینگ شده ژاپنی پیدا کنید که همچنان ساده و شبیه به نمونه اولیه خود باقی مانده باشد.
معمولاً تیونینگ باعث کاهش قابلیت اطمینان خودرو میشود اما اگر بهصورت اصولی و توسط شرکتی متخصص انجام شود مشکلی ایجاد نخواهد شد. علاوه بر بخشهای فنی شاهد ایجاد تغییرات در ظاهر خودروها و کابین آنها نیز هستیم. برخی تیونرها نیز فقط متخصص بهبود طراحی خودروها هستند و به قوای محرکه دست نمیزنند. دوره آموزش تیونینگ خودرو در مجتمع فنی تهران پایتخت، فرصتی استثنایی برای افرادی است که میخواهند با تکنیکها و روشهای نوین تیونینگ آشنا شوند. در این دوره، شرکتکنندگان با مفاهیم بنیادی تیونینگ، اصلاحات مکانیسمی و الکترونیکی خودرو، بهبود عملکرد موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و همچنین زیباسازی ظاهری خودرو آشنا خواهند شد. شرکتهای زیادی در زمینه افزایش قدرت و شتاب خودروها فعالیت میکنند و گاهی اوقات شاهد معرفی خودروهای تیون شده با قدرتهای دیوانهوار هستیم.
شما می توانید از طریق شماره تماس های زیر با تیم کاراک در ارتباط باشید. در این مقاله با نحوه انجام ریمپ و آپدیت ، هزینه ها و دستگاه ها آشنا می شوید. چناچه به دنبال ماشین خاصی هستید، شماره تماس خود را برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. رپنیک، بزرگترین وبسایت درباره دیتیلینگ ، از همراهی شما تا پایان این مقاله سپاسگزار است.
این رویداد تیونینگ، از جمله، با یک برنامه حمایتی گسترده و فرصتهای متنوع برای مشارکت، نامی برای خود دست و پا کرده است. هر دو نمایشگاه محل ملاقات مهمی برای صحنه مسابقه و دریفت هستند. اما این کار را می توان بدون افراد مشهور و در مقیاس کوچکتر نیز انجام داد. این را بسیاری از جلسات تنظیم خود سازماندهی شده در آلمان ثابت می کند. تیونینگ خودرو به زبان ساده به معنی ارتقا بخش های مختلف ماشین برای رسیدن به حداکثر عملکرد و کارایی میباشد.
یک سیستم صوتی برتر در ماشین در درجه اول از نظر آکوستیک یک روش تیون ماشین محسوب می شود. زیرا اگر سیستم نصب شده بیش از حد بلند باشد، پلیس ممکن است این را به عنوان آلودگی صوتی تعبیر کند. با این حال، استفاده از بلندگو های مخصوص خودرو با ساب ووفر برای فرکانس های باس توصیه می شود. این عناصر همراه با یک به اصطلاح کراس اوور، صدایی غنی را با وجود سر و صدای معمول رانندگی تضمین می کنند. هم چنین می توان از تقویت کننده های صدا منند آمپلی فایر و بوم باکس استفاده کرد. صاحبان خودرو اغلب شروع به تغییر ظاهری با رینگ های اسپرت می کنند.
و بخش دیگر تیون کردن سیستم اگزوز مربوط به کاتالیزور آن در مسیر خروج دود میباشد. برای درک بهتر این موضوع احتمالا حتما موتورهای تولید برق و یا موتورهای چاه آب در باغات و کشاورزان را دیده اید. موتور در حالت روشن بسیار پر سر و صدا و ممکن است از چند کیلومتری نیز صدای آن به گوش برسد. دلیل این صدای زیاد عدم وجود اگزوز در این موتورهاست و دود با یک سر اگزوز ساده به بیرون هدایت میشود. در کل تمامی این فرایندها برای بهبود و عملکرد بهتر خودرو و حس رضایت و لذت از رانندگی میباشد.
از موارد دیگر تیونینگ فضای داخلی خودرو، میتوان به تقویت صندلیها نیز اشاره کرد که همیشه مورد توجه تیونرها هست. یکی از نخستین مراحل برای بهبود و ارتقاء عملکرد خودرو، تقویت موتور آن است. در روش اول که نیازمند تخصص و مهارت یک کارشناس است، تغییراتی اساسی و دقیق در موتور ایجاد میشود تا توانایی آن به طور قابل توجهی افزایش یابد. از سوی دیگر، روش دوم به سادگی قابل انجام توسط هر کسی است؛ در این روش، تنها با تعویض برخی قطعات و جایگزینی آنها با نمونههای اسپرتتر، میتوان به بهبود عملکرد موتور دست یافت. تیونینگ خودرو به معنای بهبود و ارتقاء عملکرد، ظاهر و راحتی خودرو است. این فرآیند میتواند شامل تغییرات در موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و حتی طراحی داخلی و خارجی خودرو باشد.
همچنین صدای غیرمعمول و زیاد خودروهای تیونینگ شده در فضای شهری چندان پذیرفته نیست و ممکن است مغایر با قوانین راهنمایی و رانندگی در بسیاری از کشورها باشد. حتی در بعضی کشورها مانند ایران عزیزمان، تغییر رنگ بدنه خودرو یا دودی کردن شیشهها هم خلاف قانون است. علاوه بر این خودروهای تیونینگ شده فقط مشتریهای خاص خود را دارند و خریدوفروش آنها مانند خودروهای معمولی بهآسانی صورت نمیگیرد. فرهنگ تیونینگ ژاپنی قدمت زیادی دارد و در میان علاقهمندان تیونینگ خودرو بسیار مشهور است. سبک ژاپنی تابع هیچ قاعده و قانونی نیست و تنها به دنبال ایجاد خودرویی خاص بهعنوان خروجی کار است.
همچنین ارتفاع سیستم تعلیق آنها از سطح زمین نیز بیشتر است؛ اما افرادی هستند که میخواهند علاوه بر کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خودروی خود از رینگ و لاستیکهای بهتر استفاده کنند. به همین خاطر میتوان رینگ و لاستیکهای حرفهای و باکیفیت را از برخی شرکتها تهیه کرد. چنین رینگهایی علاوه بر زیبایی زیاد استحکام بالایی نیز دارند و باعث بهبود هندلینگ و سواری خودرو میشوند. اهداف اولیه تیونینگ کردن خودرو، افزایش قدرت موتور و عملکرد فنی، در نتیجه افزایش شانس موفقیت در مسابقات حرفه ای و همچنین بهبود ظاهر خودرو از طریق نصب تجهیزات حرفه ای است. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد ادعا می کنند انگیزه آنها برای تیونینگ ماشین هایشان دستیابی به هندلینگ بهتر در جاده ها است. با این حال، این می تواند تاثیر منفی بر راندمان سوخت داشته باشد و منجر به سایش سریع تر قطعات مرتبط شود.
امروزه صنعت تیونینگ گردش مالی بسیار بالایی دارد و اکثر افراد نیز به تیونرها مراجعه میکنند. حتی خود خودروسازان نیز با شرکتهای تیونینگ خودرو همکاریهایی داشتهاند. حالا که با تیونینگ خودرو آشنا شدیم میخواهیم بدانیم چه بخشهایی از خودرو را میتوان ارتقا داد و به اصطلاح تیون کرد. با زبانی ساده میتوان گفت منظور از تیونینگ اتومبیل، ارتقا دادن خودرو است. گاهی این ارتقا در ظاهر ماشین و گاهی در مشخصات فنی و داخلی آن همچنین تقویت موتور است. درواقع منظور از این فرایند ایجاد تغییر و یا تعویض قسمتهایی از خودرو جهت افزایش زیبایی و بهتر کردن عملکرد آن است.
یکی از ابتداییترین و مرسومترین تغییرات ظاهری خودرو، تغییر رینگ و لاستیک است. رینگ خودرو در ایجاد زیبایی نمای خارجی خودرو بسیار تأثیرگذار است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که لاستیکهای پهنتر به سبب اصطکاک بیشتر با سطح جاده در عین افزایش زیبایی و چسبندگی خودرو به سطح جاده، ممک است موجب کاهش چالاکی و افزایش سوخت خودرو شود. این سبک تیونینگ خودرو با دستکاری در سیستم تعلیق و کاهش ارتفاع از طریق سیستم پنوماتیک همراه است. چرخهای سفارشی با رینگهای کوچک که با زاویه زیر بدنه قرار میگیرند از مشخصههای اصلی سبک Stanced Style هستند.
برای مثال، تنظیم چیپ معمولاً مستلزم نصب یک فیلتر هوای جدید است. به همین دلیل قبل از بردن خودروی خود به کارگاه تیونینگ باید با چند متخصص مشورت کنید و پیشنهادات مختلفی دریافت کنید. تیونینگ خودرو شخصی برای بسیاری از مردم چیزی فراتر از یک سرگرمی است. در این راهنما، ما به عنوان تولیدکنندگان محصولات تیونینگ و سیستم تعلیق، دوست داریم دانش خود را با شما به اشتراک بگذاریم و موضوع تیونینگ خودرو را تا حد امکان با جزئیات بررسی کنیم. چه مبتدی یا متخصص باشید، در این مطلب از سلام دنیا درباره تیونینگ خودرو چیست؛ خودروهای مناسب برای اسپرت کردن مطالب مهم در زمان تیونینگ خودرو که باید بدانید صحبت خواهیم کرد. یکی از کار هایی که میتوان برای تیونینگ وزن خودرو انجام داد تعویض رینگ های آهنی با رینگ های آلومینیومی میباشد.
در ادامه بصورت خلاصه به این روش ها اشاره خواهیم داشت و امیدواریم شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه راهنمایی کرده باشیم. صداگیری اتاق خودرو کاراک شامل مجموعه خدماتی می شود که جهت بر طرف کردن صداهای اضافی اتاق خودرو مانند صداهای تق تق ، جیر جیر ، وز وز ارائه می گردد. صداگیری اتاق خودرو شامل صداگیری داشبورد خودرو ، صداگیری ستون خودرو ، صداگیری درب و رودری خودرو ، صداگیری سقف و سانروف خودرو ، صداگیری صندوق و طاقچه عقب و نیز برخی از صداهای بدنه خودرو میشود. از جمله تیونینگ هایی که در ایران رواج زیادی دارد، ارتفاع خود است. به کمک این تیونینگ خودرو می توان فاصله خودرو از زمین را بیشتر و یا کمتر کرد.
تغییر قطعات داخلی، جایگزین کردن صندلی ها با صندلی های نانو و سبک و تغییر جنس شیشه خودرو می تواند موجب تنزل موثر وزن خودرو و تیون شدن آن می شود. ممکن است هنگام مشاهده مسابقه های اتومبیل رانی به این نکته دقت کرده باشید که صندلی های شاگرد و عقب برداشته شده اند. این مورد دقیقا به علت پایین آوردن وزن خودرو برای بالا بردن سرعت حرکت آن است. خودرو های معمولی از رینگ های فلزی استفاده می کنند که تیونر ها برای کاهش وزن اتومبیل، استفاده از رینگ های آلومینیومی با وزن کمتر و کارآیی بهتر را پیشنهاد می کنند. آن ها معمولا نه تنها بهتر از صندلی های مخمل دار استاندارد به نظر می رسند، بلکه عملکرد و اسپرت بودن خودرو را نیز بهینه می کنند. علاوه بر این، طراحی عالی صندلی های جدید امکان نشستن روی چرم به جای پلاستیک را به وجود آورده است.
همچنین تعداد و اندازه اگزوزها بهنوعی قدرت موتور و توان آن را به رخ میکشد. سر اگزوزهایی برای بیصدا کردن و یا غرش در هنگام شتابهای ناگهانی نیز در این بخش مورداستفاده قرار میگیرد. همچنین دیفیوزر در جهت تنظیم جریان هوای زیر خودرو در قسمت عقب و در زیر سپر نصب میشود. تیونر ها از اصطلاح تعلیق ورزشی برای توصیف سیستم تعلیق استفاده می کنند که فنر های ورزشی کوتاه تر و کمک فنر های تنظیم شده محکم تر را ترکیب می کنند. سیستم تعلیق اسپرت استاندارد برای رانندگانی طراحی شده است که خواهان ظاهری اسپرت هستند، بدون اینکه چیز زیادی در راحتی خود از دست بدهند.
همراهی شما در این مسیر افتخار ماست و امیدواریم با ارائه محتوای مفید، بهترین تجربه را برای شما فراهم کنیم. همچنین ویدیوهای مرتبط با تیونینگ خودرو و نکات مهم در این زمینه را در کانال آپارات ما دنبال کنید. با تغییرات مناسب، میتوان پراید را به یک خودروی جذاب و حتی سریع تبدیل کرد. کاراک مجموعهای متخصص در زمینههای صداگیری خودرو، تیونینگ خودرو، ریمپ ایسیو خودرو و اسپرت سازی خودرو میباشد. خدمات ما کاملا قانونی و تعرفه های ما کاملا مشخص است همچنین تعمیرات کاراک با ضمانت و گارانتی کاراک ارائه میگردد. در صفحه ی نمونه کارها برای راحتی شما عزیزان فیلم ها و تصاویر مرتبط را براساس برند و مدل خودرو تقیسمبندی کردهایم.
تمرکز اصلی این شرکت تیونینگ خودرو، افزایش قدرت موتور، بالا بردن گشتاور و عملکرد موتور است. طراحی های چشم نواز، خشن و البته جذاب این شرکت، چشم هر بیننده ای را به خود جذب خواهد کرد. از این رو تیونینگ خودرو به معنای افزایش قابلیت ها و عملکردهای خودرو است. برای انجام تیونینگ لازم است تا در ابتدا بدانید که چرا قصد انجام این کار را دارید. بدین صورت می توانید بهترین شیوه و راه را برای انجام آن پیدا کنید. به صورت کلی، رانندگان جهت افزایش قدرت خودرو، دست به تیونینگ می زنند.
VIP Style نیز یکی از زیرشاخههای این سبک است که برای شخصیسازی خودروهای لوکس نظیر محصولات لکسوس، اینفینیتی و آکورا بهکاربرده میشود. از جمله معروفترین تیونرهای ژاپنی میتوان به لیبرتی واک (Liberty Walk)، بوسوزوکو (Bosozoku) و فایتینگ استار (Fighting Star) اشاره کرد که هر یک طرفداران خاص خود را دارد. معایب پایین آوردن خودرو شامل کاهش عمر لاستیک در صورت عدم اصلاح تراز، کیفیت سواری سخت تر و مشکل در ورود و خروج از وسیله نقلیه می باشد. خودرو های لوکس امروزی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع با فشردن یک دکمه هستند که موجب می شود هنگام قرار گرفتن در جاده های صعب العبور، ارتفاع خودرو افزایش یابد تا به تجهیزات زیری خودرو آسیبی وارد نشود. از بین تمام روش هایی که می توانید ماشین خود را تنظیم کنید، تنظیم تایر ممکن است مهم ترین باشد.
به همین دلیل اکثر کسانی که موتور خودرو را تقویت کردند در ظاهر آن نیز تغییراتی ایجاد میکنند تا بین ظاهر و باطن خودرو هماهنگی ایجاد شود. و تفاوت قدرت موتوری آنها با ایجاد تغییر ظاهر با خودروهای مشابه بارزتر شود. درآن دوران عاشقان خودرو که در زمینه مکانیک سررشته داشتند شروع به طراحی قطعاتی جدید کردند. این طراحی توان فنی موتور را نسبت به قطعات استاندارد نصب شده روی خودروها افزایش میداد. پس از انجام تیونینگ خودرو توان فنی آنها افزایش و نوع راندن آنها تغییر میکرد.
بهترین تیونینگ شمال غرب کشور