تبلیغات اینستاگرام فرصتی برای نوآوری در بازاریابی2020-06-26
استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای پیج های تازه تاسیس؛ موفق ترین استراتژی محتوای پیج اینستاگرام کدُ سئو
البته این توصیه در اصل برای کسب و کارهایی است که فعالیت اصلیشان بر روی سایت اینترنتی است. بخش مربوط به بایو (یا به تلفظ اشتباه بیو) یا همان بیوگرافی یا توضیحات صفحه اینستاگرام، یکی دیگر از بخشهای اصلی پروفایل شما است. هنر شما باید در این باشد که بهسادهترین شکل کاری که قرار است انجام دهید و چیزی که قرار است ارائه دهید را شرح دهید. اگر هنوز ایدهای برای فعالیت ندارید، پیشنهاد میکنم مقاله ۷ راه پیدا کردن ایده کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.
اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که کاتالوگ محصولات خود را با پروفایل خود ادغام کنید و به شما این امکان را میدهد که مستقیماً از طریق پستها، ریلها و غیره به مشتریان بفروشید. تعدادی فرمت وجود دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله تصاویر، فیلمها، ریلها، مجموعه عکسها و اکسپلور که به شما امکان میدهد از بهترین نوع برای اهداف خاص خود استفاده کنید. بنابراین از طریق بازاریابی اثربخش در اینستاگرام، از این پلتفرم به بهترین شکل برای گسترش برندتان استفاده کنید. تنها کافی است که برای هر پستی که میخواهید منتشر کنید، این مقاله را چک کنید و اگر اشتباهی مرتکب شدهاید، بلافاصله آن را برطرف کنید.
تبلیغات موثر در اینستاگرام به معنای بهرهگیری از تکنیکهای پیشرفته بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه, افزایش تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار است. در دنیای امروز که رقابت بین برندها به اوج خود رسیده, داشتن استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه در اینستاگرام دیگر یک انتخاب نیست, بلکه ضرورتی غیرقابل انکار است. تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل دادههای رفتار کاربران و اجرای کمپینهای هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است.
یکی دیگر از فواید تقویم محتوایی، این است که به شما کمک میکند دقیقاً بدانید که در چه تاریخهایی هیچ پستی نگذاشتید. به این صورت میتواند به شما کمک کند که بهطور مستمر پستهای تان را منتشر کنید. ابزار تبلیغات اینستاگرام همانند تبلیغات فیسبوک هدفمندی فوقالعادهای دارد و میتوانید بسیار حرفهای آن را شخصیسازی کنید. در تبلیغات اینستاگرام میتوانید مشخص کنید که صفحهتان برای چه گروهی از افراد با چه ویژگیهایی نمایش داده شود. مثلا میتوانید مشخص کنید که تبلیغ من برای دختران ۱۸ تا ۲۴ نمایش داده شود. یا تنها پسرانی (یا مردان!) بالای ۳۰ سال که صفحه یک خواننده مشهور را دنبال کردهاند این تبلیغ را مشاهده کنند.
بسیاری از کسب و کارها بدون داشتن فروشگاه فیزیکی در دنیای واقعی توانسته اند تبدیل به فروشگاه های بزرگ در فضای اینستاگرامی شوند که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. شرکت های لوازم آرایشی و بوتیک های مدلینگ از جمله کسب و کارهایی هستند که به شدت در این فضا فعال شده اند. بسیاری از برندها و کسبوکارها از این پلتفرم استفاده میکنند، به همین دلیل جلب توجه مخاطب و کسب جایگاه برتر در فید کاربران میتواند دشوار باشد.
هشدار رئیس اتحادیه فناوران به مردم درخصوص فروش لپتاپ استوک به جای نو/ مراقب لپتاپهای سوخته باشید
برای موفقیت بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام، باید فوت و فنهای کار را بلد باشید. جای نگرانی نیست چرا که در این مقاله ما تمام فوت و فنهای کار را به شما آموزش میدهیم. اینستاگرام مارکتینگ راهی برای کسب درآمد افرادی که خودشان صاحب برند نیستند هم تبدیل شدهاست! به این صورت که بسیاری از افراد که خودشان صاحب برند نیستند، در اینستاگرام با این برندها همکاری میکنند و به همکاری در فروش در اینستاگرام میپردازند، که به این کار افیلیت مارکتینگ میگویند.
استفاده بیش از اندازه از هشتگ، در واقع اتفاقی رایج است که تأثیر منفی بر روی بازاریابی اثربخش در اینستاگرام دارد. در طی تحقیق در مورد مخاطبان و رقبای تان، حتماً باید به خوبی دریافته باشید که چه هشتگهایی در زمینه کاری شما داغترین هستند! برای مثال، اگر شما محصولی را میفروشید که قابل عکس برداری است بهطور طبیعی محصول شما پایه و اساس محتوایتان خواهد بود.
اما با امکان آپلود ویدیو و حتی بخش استوری و IGTV بستر کاملتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. رسانههای اجتماعی دادههای ارزشمندی فراهم میآورند که برنامهریزان شهری میتوانند از آنها برای بهبود خدمات شهری و زیرساختها استفاده کنند. برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند. بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند.
بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا نه. در واقع میگویم که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار قرار ندهید تا به آنها ثابت کنید که محصولتان محصول خوبی است. لذا سعی کنید در خط وسط حرکت کنید؛ یعنی نه آنقدری در مورد محصولتان Show off کنید و نه آنقدری بیسر و صدا باشید که کاربران در مورد محصولات شما بیخبر باشند. همانطور که میدانید شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از آن شبکههای نسبتا نوظهور اما بسیار موفقی است که در چند وقت گذشته بیشتر توجهها را به خود جلب کرده است. بهطوری که تعداد کاربران روزانه آن از توییتر پیشی گرفته است و بخش زیادی از کاربران ترجیح میدهند که وقت خود را در این شبکه بگذرانند تا فیسبوک. البته در این که فیسبوک و توییتر همچنان شبکههای اجتماعی بسیار موثر و مهمی هستند شکی نیست، اما نباید قدرت تصاویر و اینستاگرام را انکار کرد.
به سادهترین شکل میتوانید با مشاهده و آگاهی از این آمار، میتوانید مخاطبین خود را بهتر بشناسید و محتوای مناسبتری را ارائه دهید. همانطور که اشاره شد تنها با شناختن مخاطبین قادر خواهید بود تا بازارابی در اینستاگرام را انجام دهید. برای تولید محتوا و ارسال پست در اینستاگرام هم دوباره به شناختن مخاطبین و کاربران نیاز پیدا خواهید کرد. در واقع شناخت دقیق مخاطب و کاربر هدف، پایه اولیه بازاریابی در اینستاگرام است. اگر در این مرحله موفق عمل نکنید، با رعایت همه نکات تکنیکی که در ادامه به آنها میپردازیم هم نمیتوانید به نتیجهی مطلوب خود برسید. اما به صورت کلی باید درنظر داشته باشید که اینستاگرام صرفا یک ابزار برای توسعه کسب و کار اینترنتی ما است.
اینفلوئنسر مارکتینگ
تبلیغات در این پلتفرم میتواند آگاهی از برند، تعامل با مخاطبان هدف، و در نهایت فروش محصولات یا خدمات را به طور قابل توجهی افزایش دهد. با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام میتوانید تبلیغات خود را به صورت هدفمند و دقیق به مخاطبان مورد نظر خود نشان دهید. این امکان به شما کمک میکند هزینههای تبلیغاتی را بهینه کنید و بازدهی بیشتری از تبلیغات خود بدست آورید. در صورتی که به شکل حرفهای در اینستاگرام فعالیت دارید حتما میدانید تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟ و چه مزایایی دارد. برای جلب توجه کاربران و جذب مخاطبان، باید محتوای خلاقانه و جذابی ایجاد کنید.
این امکان اجازه میدهد تا یک رابطه بسیار طبیعی بین برند شما و دنبال کنندگان شما از ابتدا اتفاق بیفتد، در مقابل ارتباط اجباری با تبلیغات پولی. رقابت شما میتواند یکی از بهترین منابع اطلاعاتی شما در مورد آنچه در اینستاگرام کار میکند و کار نمی کند باشد. به این معنا که جمع آوری اطلاعات در مورد فالوورهای خود و انواع پست هایی که میگذارند.
به یاد داشته باشید که بازاریابی اینستاگرام، یک فرآیند مداوم و نیازمند آزمایش و بهبود است. برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، باید بدانید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی علاقهمند هستند. شنیدن صدای مخاطبان و تحلیل محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی، به شما کمک میکند تا از روندهای جدید آگاه شوید و محتوای جذابتری تولید کنید. با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی، میتوانید به راحتی موضوعات داغ، هشتگهای پرطرفدار و احساسات مخاطبان را رصد کنید. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک میکند تا استراتژی محتوای خود را بهبود بخشیده و ارتباط موثرتر با مخاطبان برقرار کنید.
- {
- با رعایت این نکات آموزش تبلیغ در اینستاگرام و استفاده هوشمندانه از دعوت به اقدام، تبلیغات خود را در اینستاگرام به شکلی موثرتری انجام دهید و به نتایج مطلوب دست یابید. |}
- هزینه های تبلیغات در این پلتفرم بسته به نوع محتوا و مدت زمان نمایش آن متفاوت است.
- اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین و قدرتمندترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی در دنیای دیجیتال، ابزاری عالی برای برندها و کسبوکارها به شمار میرود. {
- برای جذابیت میتوایند از ایموجیهای مختلف هم در متن توضیحات خود استفاده کنید. |}{
- اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که کاتالوگ محصولات خود را با پروفایل خود ادغام کنید و به شما این امکان را میدهد که مستقیماً از طریق پستها، ریلها و غیره به مشتریان بفروشید. |}
- بنابراین، اگر شما بتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را بهدرستی طراحی و اجرا کنید، قطعاً در مسیر رشد و پیشرفت برند خود قرار خواهید گرفت.
با این کار، میتوانید مخاطبان بیشتری را به صفحه اینستاگرام خود جذب کنید. برخی از برندها کمپینی راهاندازی میکنند که در آن هشتگ خاصی را به کاربرانشان معرفی میکنند و از آنها میخواهند که محتواهای مربوط به برندشان را با این هشتگها منتشر کنند. شما میتوانید با برگزاری مسابقات اینستاگرامی هم از کاربرانتان بخواهید که برای برند شما محتوا تولید کنند. IGTV اینستاگرام ویژگیای از اینستاگرام است که اخیراً در این پلتفرم ایجاد شده و به شما کمک میکند که ویدئوهای عمودی و طولانیتر از یک دقیقه را تولید کنید. ویدئو از نحوه آشپزی، مصاحبه با سلبریتیها، نقد محصولات و آموزشها از انواع محتواهایی است که شما میتوانید در IGTV اینستاگرام منتشر کنید. علاوهبر این، دیگر نمیتوان گفت که کاربران اینستاگرام فقط فعال هستند، بلکه با پستها و استوریها درگیر میشوند و تعامل نزدیکی با آنها دارند.
اگر دلیل آن را میدانید، در نهایت میتوانید عملکرد خود را با تحلیل پستهای اینستاگرام خود مشخص کنید. از آنجایی که اینستاگرام با دیگر پلتفرمهای اینترنتی متفاوت است، باید یک استراتژی متمایز هم برای آن در نظر بگیرید. در ادامه به شما نحوۀ تدوین استراتژی بازاریابی اینستاگرام را آموزش میدهیم. این شیوه بازاریابی نیز همانند دیگر شیوهها نیازمند بررسی، تحقیق و آزمایش است و باید در نظر داشت که هر حیطه، فعالیتهای مورد نیاز خود را میطلبد و نمیشود برای همه یک نسخه صادر کرد. از طرفی بهتر است که حتما سری به صفحات برندهای محبوب بزنید و با استفاده از مهندسی معکوس، ایدههای خوبی برای بازاریابی در این شبکه دوستداشتنی بیابید. البته خاطرتان باشد که اگر کاربران حداقلی برای برگزاری مسابقه را ندارید دست نگه دارید.
برای دریافت UGC برای حساب خود، مخاطبان خود را تشویق کنید تا عکسها و ویدیوهای خود را با هشتگ نام برند شما به اشتراک بگذارند. سپس بهترین آنها را بازنشر کنید، اما از استفاده بیش از حد از UGC خودداری کنید، زیرا در ترکیب با محتوای اصلی بهتر عمل میکند. به عنوان مثال، میتوانید عملکرد خود را در زمان واقعی ردیابی کنید، درباره رفتار فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
آموزش تبلیغ در اینستاگرام به یکی از مهارت های ضروری برای کسب و کارها تبدیل شده. همان طور که گفتیم اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی، بستری مناسب برای تبلیغات و بازاریابی فراهم کرده. برای موفقیت در این فضا، تولید محتوای باکیفیت و استراتژیک اهمیت ویژه ای دارد.
میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژیهای صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. از تبلیغات استوری و فید گرفته تا تبلیغات ریلز و شاپینگ، هر یک از این فرمتها میتوانند با استراتژیهای مناسب، به افزایش تعامل و فروش کمک کنند.
با استفاده از استراتژیهایی مطرح شده، میتوانید تبلیغات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی و اجرا کنید. در نهایت، ترکیب این اصول با استفاده از ابزارهای پیشرفته اینستاگرام میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا به نتایج ملموس و پایدار دست پیدا کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، امکانات متعددی برای تبلیغات ارائه میدهد. از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است.
{شخصیت یکپارچهای از برندتان در اینستاگرام به نمایش بگذارید.
|}برای اینکه بازاریابی در اینستاگرام را به خوبی و با موفقیت انجام دهید باید فوت و فن و استراتژی بازاریابی در اینستاگرام را بدانید. اینستاگرام ابزارهای تبلیغاتی پیشرفتهای دارد که به شما کمک میکند تبلیغات خود را به طور دقیق و هدفمند به مخاطبان خاص نمایش دهید. با استفاده از تبلیغات هدفمند، میتوانید بازدهی بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید و در کمترین زمان ممکن، به بیشترین نتیجه برسید.
شاید اوایل راه کمی برایتان سخت و دلهرهآور باشد، اما به مرور زمان از سختی آن کم خواهد شد. تا حالا عناصر اصلی بازاریابی اینستاگرام را با هم مرور کردیم، حالا نوبت آن رسیده که نکات مهم آن را به شما آموزش دهیم تا بهترین خودتان را در این پلتفرم به نمایش بگذارید. استفاده از هشتگها آسان هستند و قواعدی دارند که با کمک آن به راحتی میتوانید به بهتر دیده شدن پستهایتان کمک کنید.
پس از آن روی زبانه Audience کلیک کنید و به پایین صفحه بروید تا چیزی شبیه به تصویر بالا ظاهر شود. هر تصویر یا پستی که در اینستاگرام میخواهید منتشر کنید، میتواند هزاران کلمه برای توصیفش در نظر گرفت. اگر شما هم میخواهید کپشن اینستاگرامی بنویسید که کاربرانتان را حسابی به شما جذب کند، به نکات زیر دقت کنید. برای اینکه محتوای کاربر را مجدداً در صفحۀ برندتان منتشر کنید، میتوانید از روی آن اسکرین شات بگیرید و در بخش کپشن فردی که اولین بار آن را منتشر کرده تگ کنید یا برروی خود پست او را منشن کنید.
برای پیاده سازی یک استراتژی برای پیج اینستاگرام باید ببینید به چه نوع مخاطبانی می خواهید دست پیدا کنید. بنابراین بهتر است بدانید خانم ها 68 درصد کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می دهند و بیشتر کاربران اینستاگرام سن زیر 30 سال دارند. برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام ابتدا یک دفترچه و خودکار بردارید و فرایند شکل گیری استراتژی برای پیج اینستاگرام خود را از صفر تا صد ترسیم کنید.
برای اینکه تبلیغات شما مؤثر واقع شوند، باید دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. برای شناخت بهتر مخاطبان هدف، باید به فاکتورهایی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقهمندیها، رفتار خرید و حتی نحوه تعامل کاربران با محتوای مشابه توجه کنید. بنابراین، تبلیغات در اینستاگرام ابزار قدرتمندی برای برندسازی، جذب مخاطب و افزایش فروش است. هر یک از انواع تبلیغات اینستاگرامی ویژگیهای خاص خود را دارند که میتوانند به کسبوکارها کمک کنند تا به اهداف خود برسند.
حتی در منابع مختلف هم بهترین زمان، ساعات و روزهای مختلفی عنوان شده است. در اینستاگرام محصولاتی که جنبهی تزیینی دارند و یا محصولاتی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار میگیرند، طرفدارن زیادی دارند. لباس و حوزهی پوشاک را در نظر بگیرید. شما به آسانی میتوانید در اینستاگرام بهواسطهی عکس محصولات خود را معرفی کنید.
اینجا