برگزیده تبلیغات آنلاین

آشنایی با انواع روش های تبلیغات و بازاریابی آنلاین پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز

این روش تبلیغاتی به دلیل تعامل بصری بالا و قرارگیری در موقعیت‌های استراتژیک، نرخ کلیک قابل‌توجهی دارد. کاربرد دیگر تبلیغات در این شبکه اجتماعی افزایش بازدید ویدیو، نصب برنامه و افزایش ترافیک وب‌سایت است. بسته به هدف خود می‌توانید کمپین تبلیغات بازدیدی یا کلیکی راه‌اندازی کنید. همچنین این امکان را دارید که افرادی را هدف قرار دهید که در گذشته با شما در ارتباط بوده‌اند. درضمن، قابلیت هدف قرار دادن افراد برساس دنبال‌شوندگان نیز وجود دارد. در توییتر می توانید برای کلمات کلیدی یا هشتگ‌ها نیز پیشنهاد قیمت بدهید.

اولین‌بار تبلیغات در فضای اینترنتی توسط یک وب‌سایت به نام Wired.com به شکل تبلیغات بنری ارائه شد. در آن زمان‌ها فقط شرکت‌هایی اقدام به تبلیغات می‌کردند که بودجه تبلیغاتی زیادی داشتند و شرکت بزرگی محسوب می‌شدند. با ورود تبلیغات کم‌هزینه به دنیای دیجیتال امکان تبلیغ برای تمام شرکت‌ها ایجاد شد. روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته و تحلیل داده‌ها، به برندها و کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشند. دیجی‌کالا نیز با ارائه ابزارها و خدمات نوآورانه، فضایی حرفه‌ای برای تبلیغات آنلاین فراهم کرده است. با انتخاب هوشمندانه این روش‌ها می‌توانید به اهداف بازاریابی و فروش خود نزدیک‌تر شوید.

با توجه به تنوع بالای پلتفرم‌ها و روش‌های تبلیغاتی، این انتخاب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، به صورت گام‌به‌گام و با در نظر گرفتن نکات کلیدی، به شما کمک کردیم تا بهترین رسانه تبلیغاتی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. تبلیغات آنلاین چیست؟ در عصر دیجیتال، تبلیغات آنلاین به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای به هم پیوسته ما تبدیل شده است. با میلیاردها نفر در حال گشت و گذار در اینترنت و تعامل با تبلیغات دیجیتال، تبلیغات آنلاین به عنوان ابزاری قدرتمند برای کسب و کارها تبدیل شده است. بنابراین در این مقاله به بررسی مفاهیم تبلیغات آنلاین چیست و موثرترین روش تبلیغات کدام است؟ خواهیم پرداخت. تبلیغات آنلاین به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است.

در آن زمان از پاپیروس برای اعلام رویدادها و معرفی محصولات استفاده می‌شد. نقطه عطف بعدی در تاریخ تبلیغات، اختراع چاپ در سال 1450 میلادی توسط یوهانس گوتنبرگ بود. این اختراع، امکان چاپ و انتشار انبوه را فراهم کرد و به ظهور تبلیغات چاپی منجر شد. این ویدیوها به‌مانند فیلم‌های هالیوودی جذاب هستند و به این دلیل که برای مردم جنبه سرگرمی دارند آن‌ها را برای دوستانشان ارسال می‌کنند. به‌عنوان‌ مثال، پیج سوریلند که ویدیوهای تبلیغاتی در قالب طنز می‌سازد را در نظر بگیرید. او بدون اینکه از کسی درخواست کند، بارها و بارها این محتواها توسط پیج‌های طنز دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود و مردم از آن‌ها استقبال زیادی می‌کنند.

در دنیای امروز، تبلیغات به ابزاری ضروری برای معرفی برند، افزایش فروش و جذب مشتری تبدیل شده است. انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در دهه 1950، تلویزیون به عنوان رسانه‌ای فراگیر، جایگاه خود را پیدا کرد و تبلیغات تلویزیونی به اوج محبوبیت خود رسید. تبلیغات آنلاین به سرعت جای خود را در کنار تبلیغات سنتی پیدا کرد و امروزه به یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات تبدیل شده است. تبلیغات به هر نوع فعالیتی گفته می‌شود که با هدف معرفی و ترویج یک محصول، خدمات یا ایده به مخاطبان انجام می‌شود.

رسانه تبلیغاتی آنلاین به اپلیکیشن، سایت و هر بستری گفته می‌شود که در فضای آنلاین امکان نمایش تبلیغ را فراهم می‌کند. این تبلیغات می‌توانند در قالب‌های مختلفی مانند بنر، ویدئو، متن، تبلیغات تعاملی و… ظاهر شوند. در دنیای تبلیغات آنلاین، جلب توجه مخاطبان و متقاعد کردن آنها به کلیک بر روی تبلیغات کار آسانی نیست. بسیاری از کاربران از دیدن تبلیغات بنری مزاحم و پاپ‌آپ‌های آزاردهنده خسته شده‌اند و به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از نمایش آنها هستند. با استفاده از خدمات تخصصی پلتفرم خرید کلیک گوگل آسان ادز، می‌توانید از تجربه و تخصص کارشناسان مجرب در زمینه تبلیغات گوگل ادز بهره‌مند شوید و بهترین نتیجه را از کمپین‌های تبلیغاتی خود بگیرید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

انتخاب اینفلوئنسرها به‌عنوان صفحات پر بازدید برای بازتاب پیام تبلیغاتی، امروزه بسیار طرف‌دار دارد و نتایج خوبی می‌توان از آن گرفت. این نوع تبلیغات راهی برای رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطب است که با کمک آن می‌توان میزان فروش، نرخ کلیک و آگاهی از برند را افزایش داد. تبلیغات اینترنتی و ارسال پیام از طریق اینترنت با استفاده از استراتژی‌ها و روش‌های گوناگون قابل انجام است. برای حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و افزایش تعامل با آن‌ها، بازاریابی ایمیلی یک راهکار اثبات‌شده است. با ارسال ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده، می‌توانید مشتریان را به خرید مجدد، معرفی برند به دیگران و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با کسب‌وکار تشویق کنید. شرکت‌های موفق مانند آمازون، با استفاده از ابزارهای پیشرفته بازاریابی ایمیلی، توانسته‌اند به نتایج قابل توجهی دست یابند.

این روش تبلیغاتی با استفاده از فناوری‌های مختلفی مانند wifi، بلوتوث و gps صورت می‌گیرد. پلتفرم‌های داخلی زیادی وجود دارند که فرایند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را راحت می‌کنند. کافی است وارد سایت آن‌ها شوید و بسته به نوع کسب‌وکار، اهداف مد نظر از تبلیغات، بودجه‌ای که در اختیار دارید و…، بهترین صفحات برای همکاری را دست‌چین کنید تا تبلیغات آنلاین به شکلی مؤثر انجام شود. توسعه بازاریابی اینترنتی باعث افزایش روش‌های تبلیغات اینترنتی شده است. در واقع، امروزه روش های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد و شما نیز می‌توانید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از آنها استفاده کنید. تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

با انتخاب وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود، می‌توانید به جذب مشتریان جدید کمک کنید. شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند و برای آگاهی از برند و همچنین دستیابی به مشتریان جدید بالقوه، موثر هستند. تبلیغات فیسبوک ، تبلیغات توییتر و تبلیغات لینکدین مهمترین نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند. این شبکه های اجتماعی پلتفرم بازاریابی اختصاصی خود را دارند و به شما کمک می‌کنند با توجه به اهداف تبلیغاتی خود کمپین های جدیدی ایجاد کنید. البته تبلیغات در اینستاگرام را فراموش نکنید که می تواند مخاطبین بسیاری را به سمت شما هدایت کند. افزایش آگاهی برند و بهبود فروش از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی است.

کاربران امروزی انتظار دارند که تبلیغاتی که مشاهده می‌کنند، مرتبط با نیازها و علایق آن‌ها باشد. شخصی‌سازی نه‌تنها به افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تجربه کاربری بهتری را نیز فراهم کند. بازاریابی ایمیلی یک روش آزمایش‌شده و واقعی برای دستیابی به مخاطبان هدف و به‌دست‌آوردن سرنخ است. همچنین این یک راه مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات است؛ زیرا فقط زمانی باید هزینه‌ای پرداخت کنید که شخصی ایمیل شما را باز کند. با ابزارها و استراتژی مناسب، می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه بالایی را از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به دست آورید.

بسیاری از افراد از دریافت پیام‌های تبلیغاتی ناخواسته در ایمیل خود احساس ناراحتی می‌کنند و تمایل به باز کردن آنها ندارند. با این حال، بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) می‌تواند روشی موثر برای ایجاد ارتباط با مخاطبان هدفمند و تبدیل آنها به مشتریان وفادار باشد. در این مقاله، به معرفی تبلیغات اینترنتی و انواع روش‌های آن پرداختیم. شما با استفاده از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی می‌توانید به رشد و توسعه کسب‌وکار خود کمک کنید. ادیوری تمام آنچه را که شما برای افزایش نصب اپلیکیشن به آن نیاز دارید، برایتان فراهم می‌کند. شما می‌توانید با هدف‌گذاری دقیق، نوع تبلیغات مورد نظرتان را انتخاب کنید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را بسازید.

تبلیغات این پلتفرم، در واقع محتوایی است که توسط بازاریابان و برندها به‌اصطلاح «پین» (Pin) و علامت دلار به توضیحات آن‌ها اضافه شده است. کسب و کارها می‌توانند در پست‌های پین شده به صفحات رسمی خود لینک دهند تا ترافیک صفحه رسمی افزایش یابد. انتخاب رسانه‌ای که با ماهیت محصول یا خدمت شما همخوانی داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه اینترنتی پوشاک دارید، تبلیغات تصویری در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند تا محصولات خود را به صورت بصری جذاب به نمایش بگذارید.

شما می توانید در ازای دادن یک پیشنهاد خوب، افراد را به ثبت اطلاعات و ایمیل هدایت کنید. سپس داده های حاصل را دسته بندی کنید و برای تبلیغ اینترنتی خود، از آن بهره ببرید. بازاریابی مجدد یا همان هدف‌گذاری مجدد نوعی تبلیغات‌‌‌‌‌‌‌ آنلاین و بازاریابی دیجیتال است که دقیقاً به‌منظور بازاریابی مجدد است. یکی دیگر از مزایای SEO، صرفه‌جویی در وقت و هزینۀ شما در بلندمدت خواهد بود. روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بازدید سایت شما را افزایش دهد.

برای مثال، ارسالمحتوای ویدئویی یکی از راه‌های افزایش تأثیر این روش است. در‌‌‌‌‌‌‌ این روش فقط کافی است کاربران در ویزیت از صفحات وب روی آگهی شما کلیک کنند؛ فقط آن زمان هزینه پرداخت خواهید کرد. در شبکۀ تبلیغات کلیکی صباویژن شما می‌توانید کمپین‌های مختلف بسازید، برنامه‌های تبلیغاتی متنوع تعریف کنید و هدف‌گذاری‌های گوناگون را در پروموشن خود اعمال کنید. برای مثال، در بازاریابی ویدئویی می‌توانید براساس روش پرداخت به ازای کلیک، هزینۀ تبلیغ را پرداخت کنید. تبلیغات موبایلی تقریباً به اندازۀ بازاریابی دیجیتال، گسترده است و با بسیاری دیگر از تبلیغات هم‌پوشانی دارد.

بهترین اپلیکیشن برای تبلیغات آنلاین به اهداف و نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. با این حال، اپلیکیشن‌های دیوار و کافه بازار از جمله محبوب‌ترین و مؤثرترین گزینه‌ها در ایران هستند. این اپلیکیشن‌ها به دلیل حجم بالای کاربران فعال و ابزارهای تبلیغاتی متنوع، می‌توانند نتایج قابل‌توجهی را به همراه داشته باشند. در این مقاله، به بررسی برترین برنامه‌های تبلیغاتی سال 1403 خواهیم پرداخت و راهکارهایی را برای به حداکثر رساندن اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهیم. با ما در دارت ادز همراه باشید تا شما را در مسیر رشد و موفقیت کسب‌وکارتان همراهی کنیم. همه روش‌های ذکر شده، کاربرد و اثرگذاری خود را باتوجه به موقعیت دارند.

برای مثال، با تبلیغات روی موتورهای جستجو، تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجو قرار می گیرد. تبلیغات نمایشی که شامل تبلیغات بصری در وبسایت ها، برنامه ها یا پلتفرم های اجتماعی است. تبلیغات ویدیویی، استفاده از محتوای ویدیویی در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و کانال شبکه های اجتماعی است. در ادامه چند مورد از مهم ترین انواع تبلیغات آنلاین را معرفی خواهیم کرد. تبلیغات آنلاین به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که به منظور معرفی محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار از طریق اینترنت انجام می‌شود.

تبلیغات بنری، پوش‌نوتیفیکیشن و تبلیغات درون برنامه‌ای از خدمات دارت ادز برای راه‌اندازی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ است. تبلیغات اینفلوئنسر به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی توسط افراد تأثیرگذار گفته می‌شود. این افراد جایگاه ویژه‌ای بین مخاطبین و دوستداران خود دارند، پس با تبلیغ آنها تأثیری در فروشتان ایجاد خواهد کرد. تبلیغات آنلاین چیست؟ اگر از یک اینفلوئنسر برای معرفی خدمات یا محصول کمک بگیرید، تبلیغ آنلاین انجام داده‌اید. هر روش مزایای منحصر به فرد خود را دارد، خواه هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی خاص، افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب سایت یا تقویت تعامل با مشتری باشد.

برخلاف تبلیغات و بازاریابی سنتی که بدون تفکیک انواع مخاطب، برای همه تبلیغ می‌کنند؛ تبلیغاتی که در اینترنت انجام می‌گیرند، پیام را برای مخاطبان هدف‌گذاری شده نشان می‌دهد. منظور از مخاطبان هدف‌گذاری شده همان افرادی است که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل خواهند شد. به‌عنوان مثال، یک شرکت تجهیزات مسافرتی می‌تواند از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی برای کاربرانی که علاقه‌مند به سفر هستند استفاده کند. سابقه این نوع بازاریابی اینترنتی به زمان ایجاد سرویس ایمیل بازمی‌گردد، اما در حال حاضر سیستم‌های اختصاصی بازاریابی آنلاین پیشرفت و تغییرات زیادی داشته‌اند. کمپین‌های تبلیغات ایمیلی با کمک ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شده‌اند، امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اهداف تجاری بسیار سودآور خود دست یابید. با توجه به اینکه هزینه جذب مشتری جدید بیش از 7 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای افزایش وفاداری مشتریان فعلی نیز استفاده کنید.

امروزه بنرها علاوه بر نمایش در یک بخش خاص از سایت، حتی می‌توانند در ابتدای ویدئوهای نمایش‌داده‌شده نیز حضور داشته باشند. ویژگی و مزیت مهم این نوع تبلیغ، امکان کنترل زمان نمایش و مخاطب هدف است. در ادامه انواع تبلیغات اینترنتی، ویژگی‌ها و مزایا و معایبشان را شرح می‌دهیم. این روش از تبلیغات دیجیتال در میان صاحبان اپلیکیشن‌ها و یا سرویس‌های آنلاین بسیار رایج و کارآمد است. امروزه شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند و میلیاردها نفر در سراسر جهان از آنها برای ارتباط با دوستان و خانواده، کسب اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کنند.

به همین جهت، کسب و کارها سعی می کنند از ظرفیت اینفلوئنسرها استفاده کنند. شما باید تصمیم بگیرید که از کدام روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید و از کدام نه. حالا که تصمیم گرفته‌اید در راستای پیشرفت کسب‌وکارتان قدم بزرگی بردارید، ما هم به شما کمک می‌کنیم. در این مطلب شما را با انواع روش های تبلیغات آنلاین آشنا می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها، چشم‌انداز جدیدی برای کسب‌ و کارتان ایجاد کنید. دومین پلتفرم بومی تبلیغات هدفمند که با داشتن امکانات متعدد و متنوع می‌تواند جزئیات زیادی را برای تنظیم در اختیار شما قرار دهد؛ یکتانت نام دارد.

این آگهی‌ها می‌توانند شامل معرفی محصولات، خدمات و حتی آگهی تور مسافرتی باشند. با استفاده از این روش، کسب‌وکارها می‌توانند بدون صرف هزینه‌های زیاد، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنند. تبلیغات آنلاین به هر نوع فعالیت تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق اینترنت انجام می‌گیرد. این نوع تبلیغات شامل نمایش بنرها، تبلیغات متنی، ویدئویی، ایمیلی و حتی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. هدف اصلی این نوع تبلیغات جذب مخاطبان هدف، افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش است. لطفا این را از ما قبول کنید؛ قرار‌دادن پیام تبلیغاتی مناسب در مقابل چشم مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب‌وکارتان داشته باشد.

دلیل آن هم این است که برای نمایش تبلیغات، از مخاطب اجازه گرفته می شود. گوگل ادز از همان سال‌های اولیه فعالیت خود در سطح جهانی در میان کسب‌وکارهای ایرانی نیز محبوبیت یافت. این سرویس که در آن زمان با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد؛ تنها به ارائه آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط در نتایج جستجوی گوگل می‌پرداخت. به‌‌‌‌‌‌‌ این معنا که اگر بازدید از آگهی اینترنتی شما ۱۰۰ کاربر باشد و فقط یک کاربر روی آن کلیک کرده باشد، شما فقط هزینۀ همان یک کلیک را پرداخت خواهید کرد؛ این یعنی صرفه‌جویی در هزینه. در تبلیغات کلیکی صباویژن، شما با پایۀ قیمت ۱۵۰ تومان به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش بنر می‌توانید پروموت خود را شروع کنید.

پس شما را در لیست مخاطبین هدف خود برای ترغیب خرید یا استفاده از خدماتش وارد کرده است. اگر به‌دنبال راهی برای دیده شدن کسب‌وکارتان هستید، از تبلیغات اینترنتی غافل نشوید. اما اگر نمی‌دانید این روش تبلیغ چیست و چند نوع دارد باید سریعا با انواع روش‌های آن آشنا شوید. اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید انتخاب روش تبلیغاتی درست باید شما را خیلی به چالش کشیده باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد و اگر به‌درستی انتخاب نشود، علاوه‌ بر نداشتن تاثیر مثبت برای برند، به هدر رفت هزینه هم منجر خواهد شد.

اما اگر به‌خوبی از SEO استفاده شود، می‌توان از آن به‌عنوان یک استراتژی موفق و مقرون‌به‌صرفه برای رشد بازدید استفاده کرد. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و ساینیج از جدیدترین روش‌های تبلیغات از میان دیگر روش‌ها هستند. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است. تصویر زیر نمونه‌ای نمایشگر تبلیغاتی خودکار در ایستگاه قطار را نشان می‌دهد.

سپس، با استفاده از الگوریتم‌های گوگل، تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نمایش داده می‌شوند. در نهایت آخرین نمونه از پلتفرم های تبلیغات آنلاین ایرانی که به شما معرفی می‌کنیم تریبون است. با این وجود این سرویس نیز مانند جریان، به‌صورت کاملا جداگانه ارائه شده است. تریبون به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های رپورتاژ آگهی خود را به‌صورت هماهنگ و حرفه‌ای طراحی و اجرا کنید. در واقع تریبون طی همکاری با بیش از ده هزار رسانه ایرانی و خارجی، این فرصت را فراهم کرده تا بتوانید سطح دیگری از کمپین‌های روابط عمومی یا سئو (با هدف ساخت بکلینک) را تجربه کنید. همچنین در تریبون علاوه بر خدمات رپورتاژ آگهی می‌توانید از خدمات تولید محتوای رپورتاژ به شکل حرفه‌ای و خرید بکلینک نیز استفاده کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری