انتقاد کوبا از 20 سال "اشغال" آمریکا، "سوء استفاده" در گوانتانامو، سازمان ملل خواستار تعطیلی آن شد.

[ad_1] مقامات کوبا از ادامه حضور نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو در بیستمین سالگرد کشف یک بازداشت جنجال

توسط ELEMENTORSITE در 22 دی 1400
[ad_1]

مقامات کوبا از ادامه حضور نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو در بیستمین سالگرد کشف یک بازداشت جنجالی در آنجا انتقاد کرده اند که کارشناسان سازمان ملل و سایر تحلیلگران می خواهند فوراً آن را تعطیل کنند.

این زندان موضوع گزارشی بود که روز دوشنبه منتشر شد و شامل نظرات گروهی از کارشناسان منصوب شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل بود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از فوریه گذشته مجدداً با آن درگیر شده است. نمایندگان در محکومیت تأسیسات به اتفاق آرا خواستار تعطیلی آن شدند.

کارشناسان می گویند: با وجود محکومیت خشونت آمیز، مکرر و صریح این مجموعه هولناک بازداشت و زندان و محاکمه های مرتبط، ایالات متحده همچنان به بازداشت افرادی ادامه می دهد که بسیاری از آنها هرگز متهم به جرم نشده اند.

آنها در ادامه این سایت را به عنوان "شهرت بی نظیر، تعریف شده توسط استفاده سیستماتیک از شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز با صدها مردی که به این سایت آورده شده و از ابتدایی ترین حقوق خود محروم شده اند" توصیف کردند.

این گزارش روز سه‌شنبه توسط میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا در توییتر به اشتراک گذاشته شد و نوشت: 20 سال است که سوء استفاده‌های مفتضحانه در قلمرو اشغالی غیرقانونی کوبا در خلیج #گوانتانامو توسط بزرگترین ناقضان وجود داشته است. [human rights] در جهان."

برونو رودریگز پریلا، وزیر امور خارجه کوبا نیز به انتقادات پیوست، همراه با عکسی از بازگشایی سایت در 11 ژانویه 2002 از بازداشت شدگان با لباس های نارنجی که بین نرده های سیم خاردار پیچیده شده زانو زده بودند در حالی که پرسنل آمریکایی در میان آنها گشت می زدند.

رودریگز نوشت: پایگاه دریایی ایالات متحده در گوانتانامو یک تاریخ ننگین 20 ساله است. "780 نفر به طور خودسرانه در آنجا بدون محاکمه یا روند عادلانه بازداشت شدند، از جمله افراد زیر سن قانونی. بسیاری از آنها قربانی شکنجه و رفتار تحقیرآمیز هستند که حقوق بشر را نقض می کند."

وی افزود: «این زندان نفرت انگیز را متوقف کنید.

خلیج گوانتانامو، بازداشتگاه، ایالات متحده، ارتش، کوبا
مردم در 26 ژانویه 2017 از کنار یک برج امنیتی خارج از حصار کمپ 5 در زندان نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو، کوبا عبور می کنند، شش روز پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و تهدید به لغو تلاش های باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بستن یک زندان. وب سایت جنجالی . پرزیدنت جو بایدن، معاون اوباما، قصد داشت بسته شدن تاسیسات را از سر بگیرد، اما هنوز دوره یک ساله خود را تکمیل نکرده است. توماس واتکینز / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

ایالات متحده برای اولین بار کنترل قلمرو در خلیج گوانتانامو کوبا را به عنوان بخشی از اصلاحیه پلات در سال 1903 به دست گرفت، که به واشنگتن دستی پایدار در امور هاوانا پس از جنگ اسپانیا و آمریکا داد، اما این اقدام در سال 1934 لغو شد. بین دو کشور سقوط کرد. به طور کامل پس از انقلاب 1959 که فیدل کاسترو را به قدرت رساند، اما نیروهای آمریکایی با وجود اعتراضات حاکمان کمونیست جدید در این جزیره در 90 مایلی سواحل فلوریدا باقی ماندند.

این منطقه بیش از چهار دهه بعد در ماه‌های پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در سطح بین‌المللی شناخته شد، که در سراسر جهان گسترش یافت، از جمله تحویل فوق‌العاده مظنونان برای دستگیری و انتقال به اسارت نامحدود بدون اتهام یا محاکمه.

تنها دو روز پس از روی کار آمدن، اوباما در اولین سال فعالیت خود به تعطیلی تأسیسات اقدام کرد، اما این روند متوقف شد و در دو دوره او ادامه یافت. جانشین او، دونالد ترامپ، تلاش های اوباما برای تعطیلی او را معکوس کرده است. او همچنین روشنگری تاریخی اوباما با کوبا را با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های جدید و تحریم تجاری چند دهه‌ای که روابط تجاری این جزیره را پوشش داده است، لغو کرد.

بایدن، معاون اوباما، از رویکرد سیاسی ترامپ در قبال کوبا و گوانتانامو انتقاد کرده است. اما با نزدیک شدن به دوره ریاست جمهوری یک ساله خود، پیشرفت کمی در هر دو موضوع حاصل شده است.

علاوه بر این، گزارشی که سال گذشته توسط نیویورک تایمز پیشنهاد کرد که یک دادگاه جدید در حال ساخت در خلیج گوانتانامو دسترسی به مطبوعات را محدود می کند و این نگرانی را ایجاد می کند که روند بسته شدن سایت بیشتر به تاخیر بیفتد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تعطیلی در آستانه بیستمین سالگرد تولدش، جزئیات متعددی را به خبرنگاران ارائه کرد، اما گفت که این روند همچنان ادامه دارد.

کربی گفت: «من می‌توانم بگویم دولت همچنان به بستن بازداشتگاه گوانتانامو متعهد است. "هیچ چیز در آن تغییر نکرده است. ما در حال حاضر در حال بررسی راه رو به جلو هستیم، بنابراین من جلوتر از آن نخواهم بود."

وی گفت که پنتاگون به همکاری با شورای امنیت ملی، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و سایر سازمان های دولتی فدرال ادامه می دهد. او گفت که بخشی از این روند "به معنای کاهش جمعیت است که در حال حاضر بسیار اندک است" و خاطرنشان کرد که "از حدود 800 نفری که در اوج خود بودند، بیش از 32 نفر باقی مانده اند".

کربی گفت: «بنابراین، تعداد کمی از آنها، جای تعجب نیست، که آنها سخت ترین پرونده ها برای بررسی و قضاوت هستند. "بنابراین، ما در حال کار بر روی این موضوع هستیم."

کربی در میان دیگر بازداشت شدگان گفت: «13 نفر واجد شرایط انتقال هستند» و فرآیندهای دیپلماتیک در حال انجام است. [or] آنها را در صورت اقتضا به کشور بازگردانید، در حالی که" 14 نفر واجد شرایط بازنگری دوره ای هستند "و" 10 نفر در جلسات کمیسیون های نظامی با اتهامات معلق یا در جریانات در حال انجام یا پیش از محاکمه شرکت می کنند، و دو نفر از بازداشت شدگان به دلیل کمیسیون های نظامی محکوم شده اند."

اما بدون هیچ به روز رسانی خاصی، تعدادی از تحلیلگران و فعالان درباره دو دهه پس از راه اندازی گوانتانامو صحبت کرده اند.

مایکل برین، رئیس و مدیر عامل حقوق بشر اول، در بیانیه ای گفت: «پس از بیست سال عملیات، آزمایش گوانتانامو برای مدت طولانی اعتبار ایالات متحده را به عنوان یک رهبر جهانی در حقوق بشر مخدوش کرده است. نیوزویک. «علاوه بر این، کمیسیون نظامی و سیستم بازداشت گوانتانامو با تضعیف تلاش‌ها برای همکاری با متحدان در کمپین‌های جهانی ضد تروریسم و ​​دامن زدن به تلاش‌ها برای تبلیغ و عضوگیری گروه‌های تروریستی به امنیت ملی آسیب می‌رسانند.

برین، افسر سابق ارتش ایالات متحده که قبلاً پروژه ترومن را رهبری می کرد و در دفتر مشاوران کاخ سفید کار می کرد، هزینه سالانه گوانتانامو را 540 میلیون دلار یا بیش از 13 میلیون دلار برای هر زندانی تخمین زد.

گوانتانامو ثابت کرده است که یک شکست اخلاقی و استراتژیک پرهزینه است. برین گفت: «پس از دو دهه فاجعه بار و فاجعه بار، بالاخره باید بسته شود.

مجموعه ای از 13 مرحله از توصیه ها برای پایان دادن به دو دهه مدیریت تسهیلات روز سه شنبه توسط یک گروه کاری در مرکز اخلاق و حاکمیت قانون، شریک مرکز سیاست عمومی در آننبرگ در دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شد. 9 مرحله مستلزم اقدام مجری است.

کلر فینکلشتاین، رئیس گروه ضربت، در بیانیه‌ای که به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «ورود اولین زندانیان به گوانتانامو در 11 ژانویه 2002، آغاز یکی از تاریک‌ترین و شرم‌آورترین فصل‌های تاریخ ایالات متحده بود. نیوزویک.

او گفت: «با وجود گذشت 20 سال و تقریباً هشت میلیارد دلار، ما هنوز به عدالت برای قربانیان 11 سپتامبر نرسیده‌ایم، و اقتدار اخلاقی کشور را خدشه دار کرده‌ایم و حاکمیت قانون را مخدوش کرده‌ایم.»

هاروی ریشیکوف، رئیس مشترک، گفت که "کارکنان حقوقی بسیار خوب و متعهد تلاش کرده اند تا GTMO کار کند".

وی افزود: در 20 سال آینده، زمان آن فرا رسیده است که متوجه شویم باید رویکرد جدیدی اتخاذ شود. ما امیدواریم که توصیه های ما این گفتگوی سیاسی را آغاز کند.»

کارشناس دیگری گفت که ادامه حیات زندان یک بیانیه است.

فیلیس بنیس، مدیر پروژه انترناسیونالیسم جدید مؤسسه مطالعات سیاسی گفت: «حضور زندان گوانتانامو واقعاً ریاکاری کل ابتکار عمل معروف به جنگ جهانی علیه تروریسم را نشان می دهد. نیوزویک.

قرار بود «عدالت» باشد، اما هرگز چنین نشد، نه حمله به افغانستان، نه حمله به عراق، و نه بدیهی است که سایت‌های سیاه سیا در سرتاسر جهان یا سایت دائمی سیاه‌پوستان در خلیج گوانتانامو ایجاد نشد.» گفت بنیس.

او افزود: «بدیهی است که این انتقام بود، نه عدالت در اصل، و ربطی به عدالت نداشت. در مورد قدرت، در مورد نفت، در مورد پایگاه های نظامی، در مورد گسترش ظرفیت نظامی ایالات متحده بود.

عدم پیشرفت در گوانتانامو علیرغم عزم اعلام شده بایدن برای پایان دادن به "جنگ های ابدی" از جمله از طریق خروج نظامی از افغانستان کمی قبل از بیستمین سالگرد یازده سپتامبر و مداخله متعاقب آن به رهبری ایالات متحده صورت گرفت. این خروج به عنوان بخشی از توافقی بود که توسط ترامپ آغاز شد و او همچنین علیه مداخله ایالات متحده در درگیری های بی پایان موعظه می کند.

اگرچه بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آشکارا با ترامپ در مورد اکثر موضوعات مهم سیاست خارجی مخالف بود، اما به عنوان رئیس‌جمهور به تحریم‌های ترامپ علیه کوبا و ایران و همچنین عملیات گوانتانامو ادامه داد.

همین امر باعث شده است تا برخی کارشناسان به شباهت رویکرد سیاست خارجی این دو نفر توجه کنند.

بنیس گفت بایدن به سیاست‌های ترامپ در تعدادی از حوزه‌های کلیدی اجازه داده است همچنان پابرجا بماند و «بنابراین، پس از یک سال قدرت، این سیاست‌های او هستند».

او گفت: "مهم نیست که او موافقت کند یا نه، تا زمانی که او اجازه دهد که بماند، این سیاست اوست." "ادامه بازجویی ها، فقدان محاکمه، شرایط وحشتناک، اینکه آیا هنوز شکنجه صریح در گیتمو وجود دارد یا خیر - ما مطمئنا شواهد کافی نداریم که قاطعانه بگوییم که اینطور نیست، ما نمی دانیم - همه چیز بایدن است. سیاست و کمبود وقت نمی تواند بهانه ای برای رئیس جمهور ایالات متحده باشد.

در بیانیه ای که به نیوزویکسرهنگ کنت ال هافمن، سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که اقدامات غیرقانونی توسط پرسنل آمریکایی انجام شده است، اما گفت که همه اتهامات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همه ناقضان پاسخگو خواهند بود.

هافمن گفت: «شکنجه و رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز برای همه پرسنل آمریکایی در همه مکان‌ها ممنوع است. ما تصدیق می کنیم که در گذشته کارمندان ایالات متحده قوانین را نقض کرده اند.»

وی افزود: «با این حال، همه اتهامات سوء استفاده به طور کامل در حال بررسی است و کسانی که این استانداردهای رفتاری را رعایت نکرده اند، پاسخگو خواهند بود و ادامه خواهند داد.»

خلیج گوانتانامو، اعتراض، سفید، کاخ، منطقه کلمبیا
معترضان در اعتراض به بستن زندان نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو در مقابل کاخ سفید در واشنگتن دی سی در 11 ژانویه تجمع کردند. دو دهه پس از ورود اولین زندانیان به خلیج گوانتانامو، گروهی از کارشناسان سازمان ملل از واشنگتن خواسته اند که سرانجام این سایت را به دلیل "نقض بی امان حقوق بشر" ببندد. نیکلاس کام / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن