مدیران هوانوردی روز دوشنبه ابراز نگرانی کردند که معرفی احتمالی آینده فناوری بی سیم 5G می تواند به صنعت هواپیمایی آسیب برساند.
در نامه مشترک رویترز به وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT)، دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ و جفری کنیتل، مدیر عامل شرکت ایرباس آمریکا، از پیت بوتیگیگ، وزیر DOT خواستند تا اجرای آتی این فناوری را به تعویق بیندازد و به نگرانیهای زیادی اشاره کرد.
در این نامه آمده است: «تداخل در 5G میتواند بر توانایی هواپیماها برای عملیات ایمن تأثیر منفی بگذارد» و افزود که معرفی این فناوری میتواند «تأثیر منفی زیادی بر صنعت هوانوردی» داشته باشد.
هر دو AT&T و Verizon قصد دارند شبکه های بی سیم 5G باند C را در 5 ژانویه در ایالات متحده مستقر کنند.
در ابتدا قرار بود این فناوری در ماه نوامبر به صورت آنلاین عرضه شود، اما شرکتها موافقت کردهاند که پس از بیان نگرانیها، تاریخ را به سال 2022 منتقل کنند و اکنون مدیران شرکتهای هواپیمایی امیدوارند این تاریخ را بیشتر از تقویم کاهش دهند.
سازندگان هواپیما، که عموما به عنوان رقبای مستقیم در نظر گرفته می شوند، در یک نمایش نادر از اتحاد جمع شده اند تا ترس خود را از اینکه ابتکار 5G می تواند منجر به تاخیرهای متعدد در فرودگاه های سراسر کشور شود، ابراز کنند.
این دو شرکت نماینده اکثر هواپیماهایی هستند که برای استفاده در هوانوردی تجاری طراحی شده اند و همچنین سهم بازار بزرگی از هواپیماهای نظامی دارند.
در نامه بوئینگ و ایرباس به آمارهای گروه تجاری Airlines for America اشاره شده است که بیان می کند اگر 5G در سال 2019 اجرا شود، منجر به تاخیر یا لغو 345000 پرواز مسافربری و 5400 پرواز باری می شد.
مدیران خطوط هوایی می گویند گزارشی که در 7 دسامبر توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) منتشر شد، گفت که فناوری 5G می تواند منجر به مشکلات گرافیکی و ایمنی آسمان شود.
پس از انتشار گزارش خود، FAA به ارائه یک جفت دستورالعمل قابلیت پرواز ادامه داده است که هواپیماها را از انجام برخی عملکردهای رادیویی در هنگام حضور در منطقه سیگنال 5G منع می کند.
یکی از این دستورالعملها میگوید: «از آنجا که ناهنجاریهای ارتفاع سنج رادیویی که توسط اتوماسیون یا خلبان هواپیما شناسایی نمیشوند، بهویژه در نزدیکی زمین... میتواند منجر به از دست دادن پرواز و فرود ایمن طولانیمدت شود».
با این حال، FAA بعداً بیانیه ای صادر کرد و گفت که "گسترش 5G و حمل و نقل هوایی به طور ایمن همزیستی خواهند کرد."
Verizon همچنین بیانیهای صادر کرد که دستورالعملهای FAA را رد کرد و بیان کرد که "هیچ مدرکی وجود ندارد که عملیات 5G با استفاده از طیف باند C خطری برای ایمنی هوانوردی ایجاد کند، زیرا تجربه واقعی در دهها کشور که قبلاً از این طیف برای 5G استفاده میکنند، تایید میکند."
این غول ارتباطات افزود که در حال انجام "گام های اضافی برای به حداقل رساندن انرژی دریافتی از ایستگاه های پایه 5G" است.
علیرغم اظهارات بسیاری از کشورها، انجمن خلبانان خطوط هوایی روز دوشنبه گفت که بحث ها در مورد 5G به بن بست رسیده است و افزود که این یک مشکل بزرگ برای مسافران، حمل و نقل کالا و اقتصاد ایالات متحده است.
نیوزویک برای نظر دادن به DOT تبدیل شد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- Amarnath Yatra لغو این سال در میان Coronavirus بحران
- نحوه استفاده از مواد شیمیایی آزمایشگاهی
- ما می تواند ضربه 100,000 جدید COVID-19 موارد یک روز هشدار بالا متخصص بهداشت
- چگونه برای اضافه کردن برخی از رنگ به نادیده گرفته ترین دیوار در فضای خود را
- Amtrak نیاز به 1.5 میلیارد دلار دارایی های آماده برای برش تا 20 درصد از نیروی کار
- این 1 دقیقه تعمیر و نگهداری, نکته کمک خواهد کرد که نگه داشتن آفات و بوی از حمام خود را
- تیونینگ خودرو شامل بخشهای ظاهری، آیرودینامیک و فنی است
- فدرال رزرو گفت: آن را می تواند عرضه اقتصاد با $2.3 تریلیون. آن نیست که تا کنون
- پاول می گوید نرخ بیکاری می تواند بالای 30 درصد اما او را نمی بینم دیگر افسردگی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی