ردیاب خودرو و راهنمای خرید آن - ایسنا

این نیاز مشتریان است که میزان پیچیدگی و یا سادگی سامانه مدیریت ناوگان خودرویی را تعیین میکند. گوشی های هوشمند

توسط ELEMENTORSITE در 20 دی 1399

این نیاز مشتریان است که میزان پیچیدگی و یا سادگی سامانه مدیریت ناوگان خودرویی را تعیین میکند. گوشی های هوشمند دارای GPS با استفاده ازاین نرم افزار ردیابی می توانند گوشی را به یک دستگاه گزارش داده (یا logger) تبدیل کنند. سیستم های ردیاب GPS معمولا در مدیریت ناوگان تجاری استفاده می شوند و دارای دو بخش اصلی هستند: قسمت سخت افزار ردیاب یا همان دستگاه ردیاب و نرم افزار دستگاه. هر زمان که ردیاب از فندکی خودرو جدا شود یک پیام کوتاه یا SMS برای مالک ارسال میشود که نقش یادآور برای اتصال مجدد و اطلاع از قطع ارتباط ردیاب را دارد. بر خلاف دستگاه های داده ای که مکان های دستگاه ها را در فواصل منظم ارسال می کنند، این دستگاه ها همیشه روشن هستند و می توانند با ارسال سوالاتی از طرف فرد کنترل کننده به دستگاه ردیاب و جواب دادن سوالات از طرف دستگاه ردیاب از موقعیت دستگاه های ردیاب مطلع شوند.

با استفاده از این ردیاب ماشین، میتوانید از طریق نرمافزار اختصاصی سازگار با تلفنهای هوشمند بهصورت آنلاین خودروی خود را ردیابی کنید، از سرقت خودرو یا روشن شدن ماشین با خبر شوید و محدوده حرکتی برای خودرو خود تعیین کنید. کارخانههای معتبر معمولا سختافزار با کیفیت تولید میکنند که علاوه بر داشتن آپشنهای به روز امنیتی، عمر مفید زیادی دارند و تا چندین سال میتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. ردیاب های خودرویی که در ایران استفاده می شوند بیشتر طوری طراحی شده اند که دارای دسته سیم هستند و نیاز به نصب دارند، نصب استاندارد این ردیابها معمولا حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد ولی نسبت به نوع خودرو و امکاناتی که مد نظر است ممکن زمان بیشتر یا کمتری بگیرد. این ها معمولا از یک تلفن همراه GPS دار یا یک دستگاه ردیاب GPS شخصی استفاده می کنند. منظور محدوده امن مساحتی از محدوده و شهر محل زندگی شماست و وقتی خودرو از این محدوده خارج شود و یا به آن وارد شود، ردیاب پیامک اطلاعرسانی را به مالک ارسال میکند. در فواصل زمانی منظم، تلفن همراه پیام های متنی را از طریق SMS یا GPRS ارسال می کند که حاوی اطلاعات از گیرنده GPS است.

بعصی از دستگاه های خورشیدی مانند Rail Rider می توانند بیشتر از 20000 بار در سال موقعیت خود را گذارش دهند و به صورت نا محدود کار کنند بدون نیاز به تعمیر یا ردیاب خودرو تعویض باطری. ردیاب های پنهان از نظر الکترونیکی مانند ردیاب های معمولی هستند اما به شکلی ساخته شده اند که به نظر می رسد یک وسیله معمولی و روزمره باشد . دستگاه های ردیاب می توانند هشدارهای متنی را به والدین در صورت رفتن فرزندشان به مکانهایی که روی دستگاه ردیاب تعریف نشده ارسال کنند. جی پی اس ردیاب : در ابتدا شرکتهای تکنولوژی در آمریکا بر روی یک طرح جامع کارمی کردند که بتوانند یک قطعه الکترونیکی را بر روی همه خودروها نصب کنند که از یک مجموعه سنسورهای خاص تشکیل شده و قادر به تشخیص ضربه و تصادف در خودروها باشد و بلافاصله بعد از تشخیص تصادف مکان خودرو را به یک مرکز خدمات اورژانسی ارسال کند تا در کمترین زمان کمکهای لازم به سرنشینان خودرو اعمال شود . همچنین برخی از دستگاه های ردیاب شخصی دارای دکمه های خاصی هستند که هر دکمه به موبایل یا تلفن خاصی که از قبل بر رویش تنظیم شده تماس میگیرد و یا پیام میدهد. همچنین به عنوان یک هشدار دهنده ، این نوع دستگاه ردیاب GPS شناخته می شود، این نوع دستگاه ردیاب جی پی اس موقعیت دستگاه و همچنین سایر اطلاعات مانند سرعت ، ارتفاع را در فواصل زمانی منظم، به سرور ارسال می کند که فورا ذخیره شده و تجزیه و تحلیل داده ها انجام میگیرد.

یک وسیله نقلیه از طریق سیستم GPS قادر به مسیریابی است و می تواند بهتر مسیر خود را تا مقصد بیابد. ردیاب OBD نیازی به نصب ندارد. این ترکیب اغلب به عنوان یک سیستم مکان یاب اتوماتیک نامیده می شود.سخت افزار دستگاه ردیاب اغلب در خودرو نصب و به باتری ماشین متصل می شوند. در ماه اوت 2010، شرکت برزیلی یونیلور ، جی پی اس را در مواد شوینده قرار داد و پس از خرید شوینده ها توسط مشتریان منزل آنها را ردیابی کرد و به تعدادی از مشتریها جایزه داد. می توانید با اطلاع از پروژه های منعقده بزرگ و قرارداد های شرکت، از ادامه دار بودن فعالیت شرکت اطمینان حاصل نمایید، چرا که بدون پشتیبانی، ردیاب خریداری شده کارایی نخواهد داشت. به طور ویژه، که به داوران مسابقه این اجازه را میدهد تا بفهمند شرکت کنندگان کدام موقعیت هستند و نفر چندم هستند ، همچنین در صورت تقلب در مسابقه (عبور از میانبر غیر مجاز) مطلع میشوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن