شیفته پژو 205 تقویت شده؟ 10 دلیل چرا زمان آن است توقف!
فرشاد مقیمی افزود: تولید این محصول صرفا برای انجام تعهدات ادامه خواهد داشت و دیگر فروشی در مورد این خودرو نخواهیم داشت. در نهایت اما 205 در این سال پر از کش و قوس نیز به مقام قهرمانی رسید. در حال حاضر فقط نسخه دنده ای دنا پلاس در بازار عرضه می شود و نسخه اتومات این خودرو به احتمال خیلی زیاد از سال 1400 وارد بازار شود. این مسئله در مورد موتورهای EC5 F/PG (NFP) و TU5P نیز صادق است. در مورد بررسی این دو پیشرانه واینکه کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد باید این نکته را اشاره کرد که مقایسه این دو پیشرانه بدون در نظر گرفتن نوع اتاق خودرو کار تقریبا اشتباهی است، هر کدام از این موتورها مزایا و معایبی دارند پیشرانه TU5 به پر شتاب بودن و EF7 به با دوام بودن معروف هستند در مجموع مشخصات فنی EF7، برتری اندکی نسبت به TU5 داشته ولی نکته اصلی هماهنگ نبودن این پیشرانه ها با خودروهای مختلف است که در بعضی از انها پیشرانه به خوبی با خودرو هماهنگ شده و تجربه رانندگی خوبی را برای راننده فراهم می کند و در برخی دیگر با توجه به ابعاد و وزن خودرو پیشرانه از خود ضعف نشان داده و باعث نارضایتی افراد از خودرو می شود.
این موتور توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو در خانواده تولیدی پژو مورد استفاده قرار گرفتهاست. این پیشرانه دارای استاندارد الایندگی یورو 3 است که می توان ان را به استاندارد یورو 5 نیز ارتقا داد، بر اساس خبرهای منتشر شده این پیشرانه به زودی به استاندارد یورو 5 ارتقا پیدا می کند و اولین پیشرانه یورو 5 ایران خودرو محسوب می شود. پیشرانه EF7 دارای آلودگی کم (استاندارد یورو ۴) و دوام بالا و مغز هوشمند پیشرفتهای است که در حالت بنزینی ۱۱۴ و در حالت گاز ۹۸ اسب بخار قدرت دارد و با گاز میتواند حدود ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد، حالآنکه خودروهای گازسوز فعلی بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ کیلومتر پیمایش دارند. نکته جالب اینکه این قدرت از نظر مهندسین لانچیا قابل قبول نبود پس با تقویت مجدد موتور، سقف قدرت آن را به رقم غیرقابل باور ۱۰۰۰ اسب بخار رساندند. موفقیت این خودرو در همان سال شروع شد و توانست مقام اول رالی San Remo تصاحب کند.
2. وظیفه ساخت بدنه این مدل به شرکت فرانسوی Heuliez سپرده شد که در ساخت بدنه سفارشی مهارت داشت. از دیگر امتیازات این پیشرانه میتوان به استهلاک کم، آرام بودن در حین کارکرد و صدای اندک در زمان روشن بودن آن اشاره کرد، همچنین در قسمت های واشر سر سیلندر و سر سیلندر به خوبی مقاوم شده است. مشتريان ما از سراسر ايران براى دريافت خدمات بصورت حضورى و يا ارسال خودرو پروژه هاي خود را اجرايي ميكنن و ما در طول مسير با ارايه خدمات و تامين قطعات مصرفى آنها را تنها نخواهيم گذاشت،اين يكى از دلايل انتخاب ما توسط مشتريان ماست. آنها قطعات و آپشن های نمونه RC را از فرانسه وارد کرده و بر روی خودروی خود نصب کرده اند، البته فقط کسانی که میخواستند یک 206 RC اصیل و واقعی جمع کنند. اما جالب است بدانید که طی همان سالها نمونههای وارداتی این خودرو بهصورت محدودی وارد کشور شد که خودروی موردنظر ما نیز جزو آن دسته محسوب میشود. حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر در ساعت است که نسبت به دنا پلاس ( با سرعت 190 کیلومتر ) یک اختلاف 15 کیلومتری وب سایت شخصی دارد.
پژو برای اولین بار 205 را در سال 1983 راهی بازار کرد. پژو 205 تنها خودرویی بود که توانست در مسابقات رالی تاج و تخت را از لانچیا و آئودی دقیقا پیش از برچیده شدن مسابقات گروه B پس بگیرد. اغلب افرادی که 206های معمولی خود را به 206 RC تبدیل میکنند به دلیل نایاب بودن و همچنین گران بودن و دشوار بودن نصب این قطعه، به جای چراغ شور از ماکت چراغ شور استفاده میکنند که فقط جنبه نمادین این سایت دارد. نمای داخلی محصولات دنا مشابه یکدیگر بوده و دنا پلاس توربو نیز از این قاعده پیروی کرده است. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه از طریق یک گیربکس 5 سرعته دنده ای به چرخ های جلو منتقل می شود و می تواند این خودرو را در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. به منظور برطرف کردن معایب این خودرو در سال 1396 و همچنین تغییراتی در نمای ظاهری خودرو ایران خودرو نسخه دنا پلاس را به بازار عرضه کرد که تفاوت های نه چندان زیادی با نسخه قبلی داشت.
اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از سایت ما دیدن کنید.