اداره هوانوردی فدرال (FAA) پنجشنبه اعلام کرد که به حدود 78 درصد از نیروی دریایی تجاری ایالات متحده، از جمله هواپیماهای منطقه ای، اجازه می دهد تا در فرودگاه هایی که خدمات جدید 5G در آنها ارائه می شود، فرودهایی با دید کم داشته باشند.
طبق بیانیه FAA، تاییدیهها برای مدلهای هواپیما با یکی از ۱۳ ارتفاعسنج تایید شده، از جمله برخی از مدلهای هواپیمای بوئینگ، ایرباس و امبرائر اعمال میشود. این امر منجر به شکست بوئینگ خواهد شد، زیرا هواپیماهای 777 و 787 آن که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند، به نظر می رسد در برابر شبکه 5G آسیب پذیر هستند.
این آژانس در بیانیهای اعلام کرد: FAA سخت کار میکند تا تعیین کند که کدام ارتفاعسنجها در زمانی که 5G در ایالات متحده قرار دارد قابل اعتماد و دقیق هستند.
FAA افزود: «برای حفظ ایمنی، هواپیماهای دارای این ارتفاعسنجها از فرود در دید کم در هنگام قرار گرفتن 5G منع میشوند، زیرا ارتفاعسنج ممکن است اطلاعات نادرستی ارائه دهد.»
روز چهارشنبه، این آژانس به 62 درصد نیروی دریایی تجاری ایالات متحده اجازه داد تا در آن فرودگاه ها با دید کم فرود بیایند.
FAA گفت پروازها در برخی از فرودگاهها با وجود تاییدیههایی که برای فرود آنها وجود دارد، همچنان ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند و افزود که آژانس در حال کار برای درک نحوه استفاده از دادههای ارتفاع سنج راداری در سایر سیستمهای کنترل پرواز است.
این تاییدیه ها به عنوان بخشی از آماده سازی برای استقرار شبکه های 5G توسط شرکت های بی سیم AT&T و Verizon است. اما هر دو شرکت در اوایل این ماه توافق کردند که معرفی خود را به تعویق بیندازند زیرا میترسند شبکههای 5G بر تجهیزات ایمنی برخی از هواپیماها تأثیر بگذارد، مانند تداخل ارتفاع سنج رادیویی، که میتواند در هنگام فرود در هواپیما خطراتی ایجاد کند.
خدمات جدید 5G، که از فرکانسهای باند C استفاده میکنند، برای افزایش سرعت و پوشش AT&T و Verizon طراحی شدهاند. با این حال، FAA نگران است که سیستم های اندازه گیری ارتفاع در هواپیماهای خاص در محدوده فرکانسی مشابه با باند C عمل می کنند، که می تواند باعث تداخل در فرود شود.
FAA 50 فرودگاه در ایالات متحده را برای داشتن مناطق امنیتی حائل انتخاب کرده است که خطر قطع یا تاخیر پرواز را محدود می کند. این آژانس فرودگاه ها را بر اساس موقعیت مکانی، حجم ترافیک و احتمال دید کم انتخاب کرد.
این فرودگاه ها در مراکز شلوغی از جمله نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، لاس وگاس، مینیاپولیس، دیترویت، دالاس، فیلادلفیا و میامی قرار دارند.
در اوایل این ماه، FAA اعلام کرد نیوزویک AT&T و Verizon توافق کردهاند که فرستندهها را خاموش کنند و تدابیر امنیتی را در نزدیکی این فرودگاهها به مدت شش ماه تنظیم کنند تا تداخل احتمالی 5G با ابزارهای هواپیمای حساس مورد استفاده در فرودهای با دید کم را به حداقل برسانند.
این آژانس همچنین گفت که فرودگاههای اصلی دنور و آتلانتا برای اقدامات امنیتی انتخاب نشدهاند، زیرا شبکههای 5G هنوز در این مکانها مستقر نشدهاند یا به این دلیل که برجهای 5G "به اندازه کافی دورتر هستند تا یک حائل طبیعی داشته باشند."
نیوزویک برای اظهار نظر به FAA مراجعه کرد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- صفحه اصلی افزایش قیمت در نرخ آهسته تر در ماه مه با توجه به S&P / Case-Shiller
- فدرال ریزرو نیل Kashkari می گوید coronavirus بهبود اقتصادی 'می تواند یک راه سخت'
- مادر متهم به قتل پسر 6 ساله داستان از هم پاشید: پلیس
- یادگیری فهم & ناشران زیرساخت & آسیب پذیری از آمازون AWS Cloud Computing Platform
- رنگارنگ شیکاگو خانه التقاطی جنگل با تشکر از 90 گیاهان
- Tesla sues U.S. government to overturn Trump administration tariffs on China
- China's growing economic and military strength can be a 'dilemma' for U.S. investors
- Coronavirus زندگی می کنند به روز رسانی: کره جنوبی گزارش 34 مورد جدید