کاخ سفید اعلام کرد در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تخلیه آمریکایی ها در اوکراین وجود ندارد، اما به شهروندان آمریکایی توصیه کرد در بحبوحه تهدیدات تهاجم روسیه، کشور را ترک کنند.

جن ساکی، سخنگوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «اکنون ما به وضوح می‌گوییم که اکنون زمان خروج است و بودجه‌ای برای آن وجود دارد. البته خطوط هوایی تجاری وجود دارد، شما می توانید از طریق زمینی به آنجا بروید، بدیهی است که یک سفارت آنجا برای کمک وجود دارد.

ساکی افزود: هیچ قصد و برنامه ای برای تخلیه نظامی وجود ندارد.

کاخ سفید همچنین گفت که "هیچ سابقه ای" برای چنین اقداماتی فراتر از آنچه در تابستان گذشته در افغانستان دیده شد وجود ندارد، زیرا ایالات متحده نیروهای خود را از منطقه خارج کرد در حالی که طالبان کنترل دولت را در دست گرفتند.

سفارت ایالات متحده در کیف قبلاً به اعضای خانواده دیپلمات ها دستور داده است که کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه همچنین به آمریکایی‌ها هشدار داده است که به اوکراین یا روسیه سفر نکنند و دلیل آن درگیری احتمالی است.

روسیه بیش از 100000 سرباز را در مرز خود با اوکراین جمع آوری کرده است. رئیس جمهور جو بایدن پیش بینی کرد که ولادیمیر پوتین نیروها را به کشور اروپای شرقی منتقل خواهد کرد، اما گفت که رهبر روسیه در صورت تصمیم به حمله، پاسخگو خواهد بود.

این یک داستان در حال تکامل است و به محض در دسترس قرار گرفتن با اطلاعات بیشتر به روز می شود.

WH: هیچ برنامه ای برای تخلیه نظامی اوکراین وجود ندارد
کاخ سفید اعلام کرد در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تخلیه آمریکایی ها در اوکراین وجود ندارد، اما به شهروندان آمریکایی توصیه کرد که اکنون در بحبوحه تهدیدات تهاجم روسیه، کشور را ترک کنند. عکس ساختمان سفارت آمریکا در کیف را در 24 ژانویه 2022 نشان می دهد. سرگئی سوپینسکی / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ