چین با «ناوگان های تفنگدار» پر از قایق های توپدار به دنبال تسلط دریایی است

[ad_1] چین از طریق ناوگان ماهیگیری، صدها کشتی در مقیاس بزرگ در آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی حضور لنگر ان

توسط ELEMENTORSITE در 7 بهمن 1400
[ad_1]

چین از طریق ناوگان ماهیگیری، صدها کشتی در مقیاس بزرگ در آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی حضور لنگر انداخته است، ابتکاری که برای پیشبرد ابتکار یک کمربند یک جاده (BRI) ضروری است، و در مورد جاده ابریشم باستانی که قصد دارد اطراف آن را احاطه کند تجدید نظر کند. کره زمین تا سال 2049

در مارس 2021، فیلیپین توجه خود را به ناوگان کشتی‌های چینی که صخره‌های ویتسون را اشغال می‌کنند معطوف کرد، که هم چین و هم فیلیپین ادعای آن را دارند. گروه ضربت ملی برای دریای غربی فیلیپین بیش از 200 کشتی شبه نظامی نیروی دریایی چین را که در صخره لنگر انداخته بودند، کشف کرد.

ماهیگیران فیلیپینی، همانطور که چندین نسل انجام داده اند، برای امرار معاش خود به شدت به آب های غنی اطراف ریف ویتسون متکی هستند. آنها اکنون در خط مقدم چیزی هستند که می تواند به یک لحظه حساس در درگیری بین المللی تبدیل شود.

دیونزیو کاباکونگان، یک ماهیگیر از بندر سیسیمان، فیلیپین، به RadioFreeAsia گفت: "این اقیانوس خود ما است، اما به جای ماهیگیری، می ترسیم به آنجا برگردیم زیرا ممکن است کسی به ما حمله کند."

او گفت: آنها سعی کردند به سمت ما تیراندازی کنند. سه بار شلیک کردند».

ناوگان ماهیگیری شبه نظامی چین 2
عکسی که توسط گارد ساحلی فیلیپین ارائه شده است، ناوگان ماهیگیری نظامی چین را نشان می دهد که در 7 مارس 2021 در صخره ویتسون در فیلیپین لنگر انداخته است. عکس ارائه شده: گارد ساحلی فیلیپین

بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت دفاع ملی جمهوری فیلیپین نگرانی جدی در مورد حضور قایق ها را ابراز می کند.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع این کشور در بیانیه ای گفت: «این به وضوح یک اقدام تحریک آمیز برای نظامی کردن منطقه است. ما از چینی‌ها می‌خواهیم که این تهاجم را متوقف کنند و فوراً این قایق‌ها را که حقوق دریایی ما را نقض می‌کنند و به قلمرو مستقل ما حمله می‌کنند، فراخوانی کنند.

مقامات چینی حضور این قایق ها را تایید کردند، اما گفتند که آنها به سادگی از آب و هوای بد پنهان شده بودند و قاطعانه وجود ناوگان ماهیگیری مسلح را رد کردند.

تصاویر ماهواره ای شرکت Maxar Technologies نشان می دهد که قایق های چینی از دسامبر در اطراف صخره لنگر انداخته اند - بیش از سه ماه غیرفعال هستند.

راکفورد ویتز، مدیر برنامه تحقیقات دریایی فلچر در دانشگاه تافتس، می گوید: «فکر می کنم از بسیاری جهات این یک تمرین بود که ببینیم فیلیپین چه کاری انجام خواهد داد. نیوزویک.

ویتز حادثه ریف ویتسون را به عنوان شواهدی بحث برانگیز معرفی کرد که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان دریایی چین شروع به اعتراف به پتانسیل خود کرده‌اند و این یک تحقق تهدیدکننده برای ایالات متحده و دریای چین جنوبی است.

ویتز گفت: "هیچ درگیری شدیدی از آن وجود نداشت. اما آنها حاضر بودند، دستورات را نادیده گرفتند. آنها احساس ناراحتی کردند." آنها اساساً این پیام را ارسال کردند که "ما اینجا هستیم و دارایی های زیادی برای حضور دائمی در اینجا داریم."

چین هم بزرگترین شبه نظامی نیروی دریایی و هم بزرگترین ناوگان ماهیگیری تجاری جهان را دارد. چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده غذاهای دریایی در جهان، دلایل خوبی برای سرمایه گذاری در کشتی های ماهیگیری خود دارد. چه به صورت پایدار ماهیگیری کنند یا نه، به تغذیه چین کمک می کنند.

ویتز خاطرنشان کرد که ناوگان ماهیگیری تجاری جهان، اعم از چینی، روسی، آمریکایی یا ژاپنی، پتانسیل تبدیل شدن به نیروهای دریایی را دارند. چین یکی از اولین قدرت هایی بود که صنعت ماهیگیری خود را در مقیاس وسیع مسلح کرد، اما این همچنان یک مشکل جهانی است.

جی، چین تلاشی استراتژیک برای تجهیز جوامع ماهیگیری خود به کشتی‌ها و تجهیزات پیشرفته و احتمالاً تسلیحات انجام داده است و یک ناوگان با انگیزه و سازماندهی شده از کشتی‌های غیرنظامی ایجاد کرده است که هم می‌تواند ادعای منابع دریایی داشته باشد و هم آب‌های مورد مناقشه را اشغال کند. باتونگ باکال، دانشیار و مدیر مؤسسه امور دریایی و حقوق دریا در دانشگاه فیلیپین، به RadioFreeAsia گفت.

Batongbakal توضیح داد که از آنجایی که چین اساساً تمام ماهیگیری ساحلی خود را خسته کرده است، دولت چین سرمایه گذاری زیادی در ناوگان ماهیگیری خود انجام داده است. حمایت مالی برای نوسازی کشتی‌ها، تامین تجهیزات رادیویی، تجهیزات ماهیگیری و فرستنده‌های جی‌پی‌اس برای اطمینان از اینکه قایق‌ها می‌توانند از سواحل خود ماهی بگیرند، ارائه شد.

قدرت ناوگان در انکار آن است. از آنجایی که چین جنگی بودن این قایق ها را انکار می کند، مقامات چینی می توانند هرگونه اقدام علیه آنها توسط نیروی دریایی خارجی یا گارد ساحلی را با حمله به غیرنظامیان چینی برابر بدانند.

استفاده از یک ناوگان ماهیگیری شبه نظامی برای ارائه قدرت دریایی دور از خانه به یکی از ویژگی های معمول مانورهای دریایی پکن تبدیل شده است - و به طور یکپارچه با BRI مطابقت دارد.

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، برای اولین بار در سال 2013 طرح یک کمربند، یک جاده را به عنوان یک پروژه زیرساختی در مقیاس بزرگ راه اندازی کرد که در نهایت از شرق آسیا به اروپا گسترش خواهد یافت. این ابتکار اکنون بیش از 70 درصد از کشورهای جهان را تحت پوشش قرار می دهد و به طور قابل توجهی نفوذ اقتصادی و سیاسی چین را افزایش می دهد.

دریای چین جنوبی، غنی از منابع طبیعی و مناطق ماهیگیری، بیش از نیم قرن است که منطقه ای مورد توجه بوده است. برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام ادعاهای ارضی رقیب در منطقه دارند، در حالی که چین معتقد است که بیشتر توده آب در حاکمیت این کشور است.

ناوگان ماهیگیری شبه نظامی چین
تصویر ماهواره‌ای از یک ناوگان ماهیگیری نظامی چین که در صخره‌های Whitsong در فیلیپین در 23 مارس 2021 لنگر انداخته است. تصویر ماهواره ای © 2022 Maxar Technologies

چین مدعی حاکمیت بر حدود 90 درصد از دریای چین جنوبی است، با استناد به "خط 9 خط" این کشور، ایجاد شده توسط دولت چین که حقوق دریایی چندین منطقه اقتصادی انحصاری را نقض می کند.

خط نه داشبورد که در سال 1949 توسط جمهوری خلق چین به تصویب رسید، خط مرزی است که گفته می شود حداکثر دامنه ادعاهای تاریخی این کشور در قبال دریای چین جنوبی را نشان می دهد.

علیرغم تصمیم مهم در لاهه در سال 2016 مبنی بر اینکه ادعاهای چین مبنی بر صلاحیت قضایی در دریای چین جنوبی مبنای قانونی ندارد، به نظر می‌رسد که تلاش‌های چین برای گسترش همچنان در خطر نیست. پکن عملاً این تصمیم را نادیده گرفته و به ادعای تقریباً کل دریا به عنوان قلمرو خود ادامه می دهد.

اما ادعاهای چین مبنی بر کنترل 90 درصدی یکی از غنی ترین اقیانوس های ماهیگیری همچنان به تشدید و تشدید تنش های منطقه ای ادامه می دهد، در حالی که توافقنامه دریایی بین المللی را که پکن طرف آن است نادیده می گیرد.

این معاهده، همانطور که در کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها (UNCLOS) آمده است، یک چارچوب بین المللی برای ارزیابی عمیق چنین ادعاهایی ایجاد می کند.

UNCLOS در اواسط دهه 1990 لازم‌الاجرا شد و به عنوان یک توافقنامه جامع برای شفاف‌سازی صلاحیت قضایی بر روی آب‌های اطراف کشورهای ساحلی عمل کرد. این کنوانسیون که از نظر قانونی برای کشورهای عضو آن الزام آور است، توسط 168 کشور از جمله چین به تصویب رسیده است.

دولت های ساحلی حق دارند مناطق اقیانوسی را در محدوده صلاحیت خود تنظیم کنند و از آنها بهره برداری کنند، حقی که حق سایر کشورها برای آزادی کشتیرانی و دسترسی به منابع خاص را نادیده نمی گیرد. در تلاش برای متعادل کردن این حقوق، UNCLOS اجازه ایجاد مناطق دریایی توسط کشورهای ساحلی را می دهد. سپس صلاحیت بر اساس موقعیت منطقه است.

UNCLOS مناطق دریایی را با استفاده از خط پایه یا خط کم آب برای محاسبه افزایش و کاهش آب های ساحلی نقشه برداری کرده است. به طور کلی، ایالت ها حقوق کمتری نسبت به مناطق دورتر از خط ساحلی دارند. مناطق دریایی به رسمیت شناخته شده توسط حقوق بین الملل شامل آب های داخلی، دریای سرزمینی، منطقه مجاور، منطقه انحصاری اقتصادی، فلات قاره و دریاهای آزاد و کف اعماق اقیانوس است.

آب های داخلی آنهایی هستند که در داخل خط خروجی قرار می گیرند، مانند دریاچه ها و رودخانه ها. کشورها دارای صلاحیت مستقل بر آبهای داخلی هستند و حق عبور بی گناه از آن آبها را ندارند.

دریای سرزمینی همه چیز را از خط پایه تا بیش از 12 مایل دریایی فراتر از آن پوشش می دهد. کشورهای ساحلی بر این منطقه صلاحیت و حاکمیت دارند و حقوق تا کف دریا و روده ها و تا حریم هوایی گسترش می یابد. با این حال، این حقوق با حق سایر کشورها برای عبور بی گناه از دریاهای سرزمینی محدود شده است.

منطقه مجاور از لبه بیرونی دریای سرزمینی تا بیش از 24 مایل دریایی از خط پایه گسترش می یابد. با اطمینان از اینکه مجرمان برای فرار از دریای سرزمینی آزاد نیستند، هدف این منطقه تقویت پتانسیل اجرای قانون در ایالت است. صلاحیت قضایی فقط به سطح و کف اقیانوس اعطا می شود.

کشورهای ساحلی می توانند ادعای یک منطقه اقتصادی انحصاری را داشته باشند، منطقه ای آبی که بیش از 200 مایل دریایی از خط مبداء گسترش نمی یابد. این منطقه به دولت ها حق انحصاری کنترل منابع واقع در آب، در بستر یا زیر روده های بستر دریا را می دهد. به ایالت ها اجازه نمی دهد آزادی ناوبری را محدود کنند.

فلات قاره امتداد ذاتی دریاست که فقط از بستر و زیر خاک تشکیل شده است. کشورهای ساحلی این حق را دارند که هم از آب‌های این منطقه که 200 مایل دریایی از خط مبدأ یا تا سرزمین اصلی امتداد دارد، اکتشاف و بهره‌برداری کنند.

دریاهای آزاد به عنوان یک سطح اقیانوس و یک ستون آب در خارج از یک منطقه اقتصادی انحصاری شناسایی می شوند. بستر خارج از منطقه انحصاری اقتصادی و فلات قاره را منطقه می گویند. تا زمانی که هدف صلح آمیز باشد، دولت ها مجاز به فعالیت در منطقه ای هستند که توسط UNCLOS به عنوان میراث مشترک بشریت تعیین شده است. ماهیگیری فراساحلی محدود نیست، اما کنوانسیون تلاش های منطقه ای را برای حفاظت از منطقه تشویق می کند.

ناوگان ماهیگیری شبه نظامی چین با نقض این توافقنامه به فعالیت خود ادامه می دهند.

مقابله مؤثر با تسلط دریایی چین در دریای چین جنوبی احتمالاً مستلزم پاسخی مشترک است. در تلاش برای دستیابی به چنین تلاشی، آژانس امنیت دریایی اندونزی از همکاران خود از برونئی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و ویتنام - شش کشوری که در مقابل دریای چین جنوبی قرار دارند - دعوت کرده است تا در ماه فوریه برای بحث در مورد رویکردی هماهنگ‌تر با یکدیگر ملاقات کنند.

علاوه بر ایجاد تسلط و کنترل بر آب‌های مورد مناقشه و مناطق با ارزش ماهیگیری، ناوگان ماهیگیری نظامی چین نیز تهدیدی جدی برای امنیت کشورهایی است که آب‌های آنها را هدف قرار می‌دهند.

ویتز گفت: "اگر یک کشتی ماهیگیری چینی در حال حرکت است، چه در سواحل کالیفرنیا، چه در سواحل اکوادور یا سواحل آرژانتین." نیوزویک "،آن‌ها می‌توانند یک سری اطلاعات جمع‌آوری کنند، اطلاعات اطلاعاتی را سیگنال‌دهی کنند و آن‌ها را به ستاد ارسال کنند.»

نمای ماهواره ای از ناوگان ماهیگیری نظامی چین
نمای ماهواره ای از ناوگان ماهیگیری نظامی چین که در صخره های ویتسون در فیلیپین در 7 مارس 2021 لنگر انداخته است. تصویر ماهواره ای © 2022 Maxar Technologies

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب