پایین آوردن هزینه تعمیر یخچال تا 100 درصد با آموزش تعمیر یخچال و معرفی بهترین مرکز تعمیر یخچال در تهران

درباره پر استفاده ترین لوازم خانگی یخچال فریزر و ساید بای سایدیخچال فریزر یکی از مهمترین وحیاتی ترین وسایل آشپ

توسط ELEMENTORSITE در 14 دی 1399

درباره پر استفاده ترین لوازم خانگی یخچال فریزر و ساید بای ساید

یخچال فریزر یکی از مهمترین وحیاتی ترین وسایل آشپزخانه است و حتی تصور نداشتن یخچال فریزر ترسناک است، پس لازم است برای خرید این وسیله کمی بیشتر دقت کرده تا انتخاب بهتری داشته باشیم و در مراقبت از آن کوشا باشیم زیرا مراقبت و تعمیر به موقع باعث طول عمر دستگاه میشود.

https://drachar.com/refrigerator-and-side-by-side-repair/

هرآنچه که باید در مورد تعمیر یخچال فریزر و تعمیر ساید بای ساید بدانید:

گاهی ممکن است با روشن نشدن یخچال مواجه شوید که از دلایل آن می توان نرسیدن جریان برق به دستگاه باشد باید کابل، پریزو دوشاخه برق را چک نمایید اگر مشکلی نبود ایراد از رله استارت، خازن و یا اورلود یخچال است.

یکی دیگر از مشکلات سر و صدای یخچال است باید اول از تراز بودن یخچال اطمینان حاصل کرده و سپس سراغ علت های بعدی بروید اگر یخچال تراز بود احتمالا خرابی فن یخچال و پروانه های آن، موتور فن کندانسور، موتور فن اپراتور،  و کمپرسور نیز می توانند منشا صدای یخچال باشند.

خاموش شدن ناگهانی دستگاه از دیگر مشکلات است که باید اول دوشاخه و پریزرا چک کنید زیرا ممکن است به خاطر نوسان برق این قطعی بوجود آمده باشد در غیر این صورت سراغ بررسی ترموستات بروید، برد کنترلی یخچال، کمپرسور و اورولود کمپرسور نیز در بروز این مشکل نقش مهمی دارد.

https://drachar.com/refrigerator-maintenance-training/

راهکار از بین بردن بوی یخچال

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید بو گرفتن یخچال و یا آب سرد کن آن است، از دلایلی که باعث بو گرفتن یخچال میشود فاسد شدن مواد غذایی، گذاشتن مواد غذایی بدون درب داخل یخچال و تمیز نکردن مدت طولانی یخچال است برای حل این مشکل باید یخچال را از برق کشیده و داخل یخچال را کاملا تمیز نمایید شیارها و لاستیک‌های در یخچال را حتما تمیز کنید بعد از خشک شدن کامل قفسه‌ها، آن‌ها را در جای خود قرار دهید و مواد غذایی را مجدد به درون یخچال منتقل کنید   سپس از جوش شیرین، قهوه، وانیل و یا لیمو برای رفع بوی بد یخچال استفاده نمایید.

از علت های گرفتن بوی آبسرد کن نیز میتوان به ن وبودن یخچال، جرم گرفتن محفظه آبسرد کن و یا اشباع شدن فیلتر اشاره کرد اگر یخچال فریزر و یا ساید خود را تازه خریداری نموده اید میتوانید با چند بار خالی کردن آب این مشکل را رفع کنید، در صورتیکه محفظه آبسردکن جرم گرفته است، باید حتما آن را خارج کرده و کاملا جرم‌گیری کنید.

ارور فیلتر ساید بای ساید

در صورتیکه نشانگر یخچال، خبر از اشباع فیلتر و یا نزدیک شدن زمان آن می‌دهد، حتما در اسرع وقت اقدام به تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال نمایید.

https://drachar.com/refrigerator-error/

مشکل گاز یخچال و شارژ گاز یخچال

یکی دیگر از مشکلات یخچال فریزر و ساید بای ساید، کم شدن و یا تخلیه گاز دستگاه است که بیشتر اوقات پس از جابجایی یخچال و یا استفاده نکردن به مدت طولانی دستگاه اتفاق می افتد اما با گذر زمان عواملی چون فرسودگی می تواند منجر به پوسیدگی لوله ها و ایجاد سوراخ های ریز و یا شکسته شدن بست جوش های قدیمی و نشت گاز از اتصالات یخچال شود از عمده ترین عوامل خروج گاز یخچال نشتی در کندانسور، نشتی درجایخی یا تریزون، نشتی در کمپرسورو یا نشتی از موتور دستگاه می باشد.

https://drachar.com/refrigerator-gas-charge/

از رایجترین مشکلات یکسره کار کردن یخچال فریزر و یا ساید است که دلایل زیادی دارد:

  • یخچال شما در معرض نور مستقیم آفتاب است
  • دمای محیطی که یخچال آنجاست بیش از حد گرم است
  • غذایی که خنک نشده وهنوز گرم است را داخل یخچال گذاشته اید
  • درب یخچال را بیش از حد باز و بسته کرده اید
  • نشتی گاز و کم شدن سرما
  • ایراد در لاستیک درب دستگاه
  • خرابی ترموستات
  • ضعیف شدن موتور
  • کثیف شدن لوله های کندانسور
  • خرابی تایمر و هیتردیفراست

شما با برخی از مشکلات یخچال فریزر و ساید بای ساید آشنا شده اید و هم اکنون میتوانید در صورت نیاز به تعمیر تخصصی و بر طرف کردن مشکلات با drachar تماس بگیرید.

منبع دکترآچار

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن