نیجریه ممنوعیت 7 ماهه توییتر را لغو می کند زیرا دولت ها به دنبال کنترل هستند که این یک مزیت است

[ad_1] پس از هفت ماه خاموشی دولت، نیجریه به طور رسمی ممنوعیت خود را در توییتر در 12 ژانویه لغو کرد. دولت می‌

توسط ELEMENTORSITE در 6 بهمن 1400
[ad_1]

پس از هفت ماه خاموشی دولت، نیجریه به طور رسمی ممنوعیت خود را در توییتر در 12 ژانویه لغو کرد. دولت می‌گوید این تغییر بر اساس موافقت توییتر برای پیروی از تمام خواسته‌هایش است، که شامل افتتاح دفتر محلی، رسیدگی به نگرانی‌های مالیاتی و «مدیریت انتشارات ممنوعه مطابق با قوانین نیجریه» است.

اما کارشناسان می گویند احتمالاً چیزی بیشتر از این وجود دارد.

Lanre Arogundeid، مدیر اجرایی مرکز مطبوعاتی بین‌المللی، گفت: با آمدن انتخابات در سال آینده، احتمالاً سیاستمداران و مقامات دولتی تمایل دارند از توییتر و سایر شبکه‌های رسانه اجتماعی به عنوان راهی برای تعامل با مردم و جلب حمایت عمومی استفاده کنند. نیوزویک.

این رویکرد دو جانبه به رسانه های اجتماعی منحصر به فرد نیست. رهبران سراسر جهان، از نارندرا مودی در هند گرفته تا دونالد ترامپ در ایالات متحده، سیاست های رسانه های اجتماعی را محکوم کردند، در حالی که از این پلت فرم برای تعامل با رای دهندگان استفاده می کردند. از آنجایی که سیاستمداران و مقامات دولتی بیشتر از هر زمان دیگری از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، آرگوگاند گفت که افزایش استفاده باعث درخواست های قوی تر برای تنظیم مقررات شده است.

دولت نیجریه تلاش‌های زیادی برای تنظیم پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی انجام داده است، از جریمه برای محتوای «مضر» گرفته تا شبکه‌های اجتماعی که مجبور به ارائه مجوز پخش برای ادامه فعالیت‌های خود هستند. در پایان، تعداد کمی از تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، زیرا استفاده در کشور همچنان در حال رشد است، در حالی که آسیب‌های معتبری مانند اطلاعات نادرست و فعالیت‌های مجرمانه نسبتاً بی‌تأثیر باقی می‌مانند.

آروگاند گفت که در تلاش برای سازگاری، دولت ها استراتژی جدیدی را اتخاذ کرده اند. مقامات به دنبال توجیه مقررات و نظارت بیشتر بر پلتفرم های رسانه های اجتماعی با استفاده از توجیه برای جلوگیری از انتشار "اخبار جعلی"، سخنان نفرت انگیز یا گزارش هایی هستند که می تواند کشور را بی ثبات کند.

او گفت: «مشکل ما این است که قانونی که برای مقابله با این مشکلات واقعی پیشنهاد شده است، حقوق رسانه ها و آزادی بیان را نیز محدود می کند.

Arogundade تخمین می زند که اقتصاد نیجریه 546.5 میلیارد N546.5 میلیارد دلار (حدود 1.3 میلیارد دلار) در طول این ممنوعیت هفت ماهه از دست داده است.

او گفت که قبل از این ممنوعیت، دولت نیجریه به سادگی درک نمی کرد که توییتر چقدر برای کاربران و اقتصادش اهمیت دارد.

او گفت: «آنها به هزینه های اقتصادی توجهی نکردند و متوجه سهمی که بسترهای رسانه های اجتماعی در اقتصاد برای اشتغال تعدادی از جوانان می کنند، نبودند.

اما طولی نکشید که دولت متوجه تاثیر آن شد.

آرگونداد گفت که عواقب اقتصادی و مدنی تعلیق از روز اول آشکار بود. همانطور که اقتصاد به کوچک شدن ادامه داد و نارضایتی مدنی قوی تر شد، دولت با فشار فزاینده ای برای تغییر سیاست های خود مواجه شد.

او گفت: «احتمالاً دولت نیجریه به این ممنوعیت در توییتر نیاز داشت تا بفهمد توییتر برای بیشتر نسل جوان چه معنایی دارد.

توییتر به طور فزاینده ای در قاره آفریقا محبوب می شود، به ویژه در کشورهایی مانند نیجریه که بیش از 120 میلیون نفر زیر 25 سال سن دارند و بیش از 40 میلیون کاربر رسانه های اجتماعی با دسترسی سریع به فناوری در حال گسترش هستند. این ممنوعیت توسط رئیس جمهور محمد بخاری و آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات اعمال شد.

بسیاری از اقدامات رئیس جمهور بخاری در زمانی که این ممنوعیت برای اولین بار به عنوان نقض آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات مصرف کنندگان، دو رکن اصلی دموکراسی اعلام شد، انتقاد کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده تعطیلی مداوم توییتر توسط دولت نیجریه و تهدیدهای متعاقب آن برای دستگیری و آزار و اذیت نیجریه ای هایی که از توییتر استفاده می کنند، محکوم می کند.

وی افزود: «آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین، برای دموکراسی های مرفه و امن اساسی است.

اگرچه در ابتدا پر سر و صدا بود، اما پس از از سرگیری روابط دیپلماتیک منظم ایالات متحده و اتحادیه اروپا، انتقادهای بین المللی از این ممنوعیت به سرعت محو شد. با این حال، در داخل، ممنوعیت خدمات تأثیر عمیقی داشته است، دسترسی کاربران به این پلتفرم را محدود کرده و بر فروش شرکت‌های درگیر در بخش تجارت الکترونیکی در حال رشد نیجریه تأثیر گذاشته است.

اوبادر گفت: توییتر به فضایی برای کارآفرینی تبدیل شده است. برای بسیاری از مردم، توییتر یک راه اصلی برای تجارت کالاها و خدمات بود.

این ممنوعیت نقش نیجریه به عنوان قطب فناوری غیررسمی آفریقا و رشد اقتصادی محدود را تهدید کرد زیرا شرکت‌ها مجبور به گذراندن دوره گذار شدند و سرمایه‌گذاران خارجی منابع مالی خود را به دیگر کشورهای آفریقایی منتقل کردند.

اما دولت توییتر را یک تهدید می‌دانست.

ابنزر اوبادور، کارشناس ارشد داگلاس دیلن در مطالعات آفریقا در شورای روابط خارجی، گفت: «به وضوح، دولت توییتر را فضایی می‌دید که مخالفان می‌توانستند در آن جمع شوند و مردم می‌توانند تهدیدی برای قدرت دولتی باشند. این گواهی شما بر جدیت توییتر و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان فضایی برای مشارکت مدنی و سیاسی است.

کشورهای دیگر نیز با غول رسانه های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند.

مندر گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، توییتر اعلام کرد که بیش از 12,000 درخواست دولتی برای اطلاعات و 43,387 درخواست قانونی برای حذف محتوا در شش ماهه اول سال 2021 دریافت کرده است. این بیشترین تعداد درخواست های این چنینی در دوره گزارش از زمان ارائه شفافیت است. گزارش در سال 2012

شینید ماکسوینی، معاون سیاست عمومی جهانی و امور بشردوستانه در توییتر گفت: «ما با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم، زیرا دولت‌ها در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای تلاش می‌کنند تا مداخله کنند و محتوا را حذف کنند.

وی افزود: «این تهدید به حریم خصوصی و آزادی بیان یک روند عمیقا نگران کننده است که توجه کامل ما را می طلبد.

رشد توییتر سطوح جدیدی از شفافیت و ارتباطات را برای کاربران در سراسر جهان به ارمغان آورده است. با نزدیک شدن به 400 میلیون کاربر در سراسر جهان، توجه رهبران بین‌المللی را نیز به خود جلب کرده است، که در تلاش برای افزایش سطح کنترل و کنترل دولت بر غول رسانه‌های اجتماعی هستند، در حالی که به دنبال استفاده از آن برای اهداف خود هستند.

در حالی که اطلاعات نادرست و "اخبار جعلی" مشکلات عمده ای هستند، آرگوگاند می گوید راه حل هایی وجود دارد که آزادی بیان مردم را محدود نمی کند.

او گفت: «دولت‌ها باید با سیاست‌ها و تدابیری به مشکلات خود (در شبکه‌های اجتماعی) رسیدگی کنند. «این نباید به این معنا باشد که آنها با حقوق مردم برای استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به انتخاب خود مداخله می‌کنند، تا زمانی که هیچ قانونی را زیر پا نگذارند.

به طور کلی، اوبادور گفت که هفت ماه گذشته ساختار دولتی منسوخ شده را روشن کرده است که کاملاً با جامعه دیجیتالی فزاینده ارتباطی ندارد.

اوبادر گفت: دولت با سرعت یخچال طبیعی حرکت می کند در حالی که جامعه با سرعت یک ناو هواپیمابر حرکت می کند. "جوانان در نیجریه در مورد فناوری دیجیتال بسیار باهوش هستند و می دانند که چگونه در اینترنت حرکت کنند، اما وقتی به یک اداره دولتی می روید، کامپیوترهایی را می بینید که ماه ها باز نشده اند و سرورهایی که به خوبی کار نمی کنند."

وی افزود: «دولت خود، از نظر ذهنیت جمعی، هنوز هم همینطور فکر می‌کند و من حدس می‌زنم که ممنوعیت توییتر خود گواه آن باشد».

ترامپ مسدود کردن فیسبوک توییتر نیجریه را ممنوع کرده است
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، علناً از خود پرسید که آیا باید توییتر را در ایالات متحده ممنوع می کرد، زیرا ایالت آفریقایی نیجریه دسترسی شهروندانش به توییتر را مسدود کرد. در این عکس، ترامپ پس از مکالمه تلفنی با انریکه پنیا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، درباره تجارت در دفتر بیضی شکل کاخ سفید در واشنگتن دی سی، در 27 اوت 2018 با خبرنگاران صحبت کرد. مندل نگان / خبرگزاری فرانسه / گتی

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب