ناتو گفته است که نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داده و کشتی ها و جت های جنگنده بیشتری را در پایگاه های خود در شرق اروپا مستقر کرده است زیرا تنش ها بر سر افزایش نیروهای نظامی اوکراین از اوکراین افزایش یافته است.

ناتو در یک بیانیه مطبوعاتی صبح دوشنبه گفت که این اقدام بازدارندگی و دفاع متفقین را تقویت خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: ناتو به اتخاذ تمام اقدامات لازم برای حفاظت و حفاظت از همه متحدان، از جمله تقویت بخش شرقی ائتلاف ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ در بیانیه ای گفت: از متحدانی که نیروهای بیشتری برای ناتو فراهم می کنند استقبال می کنم. ما همیشه به هر گونه وخامت محیط امنیتی خود از جمله با تقویت دفاع جمعی خود پاسخ خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، دانمارک این ناو را به دریای بالتیک می فرستد و آماده استقرار چهار فروند جنگنده F-16 در لیتوانی است.

اسپانیا کشتی هایی را برای پیوستن به نیروی دریایی ناتو می فرستد و در حال بررسی ارسال جنگنده به بلغارستان است، فرانسه آماده اعزام نیرو به رومانی است و از ماه آوریل هلند دو فروند جنگنده F-35 را به بلغارستان ارسال کرده است. ائتلاف گفت که هلند همچنین یک کشتی و نیروی زمینی را برای نیروهای واکنش ناتو آماده می کند.

وی افزود: "ایالات متحده همچنین به صراحت اعلام کرده است که در حال بررسی افزایش حضور نظامی خود در بخش شرقی ائتلاف است."

این یک داستان در حال تکامل است. دوباره برای به روز رسانی بررسی کنید.

آموزش گروه دفاع داوطلبانه در کیف
شرکت کنندگان غیرنظامی در قطار یگان دفاع سرزمینی کیف در یک جنگل در 22 ژانویه 2022 در کیف، اوکراین. ناتو در بحبوحه تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین، کشتی ها و هواپیماهای جنگی بیشتری را در پایگاه های خود در شرق اروپا مستقر کرده است. شان گالوپ / گتی ایماژ