طلاق توافق سریع تهران و شهرستان ها

طلاق توافقی به طور خلاصه، طلاق توافقی سریع طلاقی است که در آن زن و شوهر به دلایلی می خواهند از طریق درک متقابل

توسط ELEMENTORSITE در 26 دی 1399

طلاق توافقی به طور خلاصه، طلاق توافقی سریع طلاقی است که در آن زن و شوهر به دلایلی می خواهند از طریق درک متقابل از هم جدا شوند. به عنوان مثال، زوجین توافق می کنند که زن باید جهیزیه را در ازای طلاق بدهد یا کل مبلغ را دریافت کند، یا اینکه مهریه باید طبق شرایط توافق شده پرداخت شود، یا حتی آن قسمت از مهریه باید پرداخت شود و بخشی دیگر پرداخت شود. بنابراین، کلیه موارد توافق در قضاوت منعکس و قابل اجرا خواهد بود.


مراحل طلاق توافقی سریع


قانون حمایت از خانواده، که در سال 2012 تصویب شد، مراحل و روشهای ویژه ای دارد که آن را از سایر طلاقها متمایز می کند. مطابق این قانون، در همه موارد طلاق، به استثنای طلاق با رضایت متقابل، زوجین باید توسط دادگاه به داوری معرفی شوند. به عنوان مثال، در مورد طلاق از زن و طلاق از مرد، زوجین به داوری ارجاع می شوند و دادگاه پس از بررسی نظر داوران، رأی صادر می کند.


اما در صورت طلاق توافقی تهران ، دیگر احتیاجی به این کار نیست، زیرا طرفین توافق کرده اند. بنابراین، زوجین فقط باید به واحد مشاوره خانواده مراجعه کنند و مشاور باید نظر خود را برای تعیین تکلیف به دادگاه ارائه دهد. برای دریافت جلسه مشاوره، ابتدا باید در سیستم تصمیم طلاق ثبت نام کنند و سپس روز، زمان و مرکز مشاوره را انتخاب کنند.


سپس قاضی پس از مشاوره با مشاور مشاور، گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند که زوجین باید ظرف سه ماه از تاریخ صدور به دفتر ثبت ازدواج و طلاق بیاورند و اجرای حکم طلاق و ثبت آن را درخواست می کند. . . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گواهی سازش، کلیک کنید. در این نوع طلاق، طرفین باید برای ثبت طلاق در اداره ثبت احوال حضور داشته باشند. این بدان معناست که عدم حضور یکی از طرفین در دفتر ثبت برای ثبت طلاق از طلاق جلوگیری می کند.


چطوری طلاق توافقی بگیرم


قبل از هر چیز زوجین باید به واحد مشاوره خانواده مراجعه کنند و پس از آن مشاور نظر خود را برای تعیین تکلیف به دادگاه ارائه می دهد. سپس قاضی نظر مشاور را بررسی می کند و گواهی عدم سازش صادر می کند. نکته مهم این است که زوجین باید ظرف سه ماه از تاریخ صدور، گواهی عدم امکان سازش در خدمات ثبت ازدواج و طلاق را گرفته و تقاضای طلاق و ثبت آن کنند.


مشورت با یک وکیل طلاق توافقی می تواند کار را سریع تر به پیش ببرد.


مهریه را برای طلاق توافقی ترتیب دهید


یکی از مهمترین وظایف و بدهی هایی که ازدواج برای مرد ایجاد می کند، مهریه است. مهریه بدهی ممتازی است و زن در گرفتن مهریه نسبت به سایر طلبکاران شوهر اولویت دارد. مهریه از هزینه طلاق توافقی که زوجین باید پرداخت کنند جداست.


اگر زوجین در مورد مهریه و شرایط پرداخت به توافق نرسند، دادگاه از صدور گواهی عدم امکان سازش خودداری خواهد کرد و در نتیجه عملاً امکان طلاق توافقی وجود ندارد.


طبق ماده 1082 قانون مدنی:



"همسر مالک پس از ازدواج مهر و موم شده و می تواند هر ملکی را که می خواهد بردارد. بنابراین به محض صحت عقد نکاح، مالکیت زن بر مهریه محرز می شود.


در همین رابطه، ماده 1085 قانون مدنی می گوید: "زن می تواند از انجام وظایف خود در برابر شوهر خود تا تحویل مهریه به وی امتناع ورزد، مشروط بر اینکه مهریه او وجود داشته باشد و امتناع تنها حق نگهداری نباشد."


گواهی عدم سازش ارائه دهید


در مدت زمان طلاق توافقی گواهی عدم امکان سازش صادر شده توسط دادگاه خانواده باید ظرف سه ماه از زمان اعلام تصمیم نهایی در دفتر خانه ارائه شود و اگر تصمیم توسط زوجین نهایی نشده باشد. اگر در این مدت تسلیم نشود یا زوجین مدارک لازم را ارائه دهند، اگر به دفتر خانه مراجعه نکنند، گواهی باطل می شود و توافق نامه ها نیز لغو می شود و اگر خواستار طلاق توافقی هستند، زوجین مجبور به درخواست مجدد می شوند. طلاق مطابق با شرع در دفتر خانه یا جاهای دیگر و با حضور سردفتر انجام می شود.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن