طراحی لوگو

ناگفته نماند که تقریباً همه صاحبان فروشگاه ها ، رستوران ها یا شرکت های بزرگ دارای یک لوگو برای نمایندگی تجارت

توسط ELEMENTORSITE در 20 مرداد 1400

ناگفته نماند که تقریباً همه صاحبان فروشگاه ها ، رستوران ها یا شرکت های بزرگ دارای یک لوگو برای نمایندگی تجارت خود هستند. بعضی اوقات ، در واقع ، یک لوگو شرکت بیشتر از نام آن قابل تشخیص است. نیاز به یک هنرمند خلاق و بصری است که بتواند ماهیت هویت یک شرکت را با یک لوگو یا نمایش گرافیکی ساده به شما اعلام کند. یک طراح لوگو در به رسمیت شناختن فوری مردم به یک مارک تجاری با استفاده از یک علامت یا نماد بصری ساده متخصص است.

 

طراحی لوگو چیست؟

لوگو (یا لوگو تایپ) یک گرافیک ، نشان ، امضا یا نمادی است که توسط کسب و کارها ، سازمان ها و اشخاص برای بدست آوردن شناخت فوری مورد استفاده قرار می گیرد. زیر مجموعه ای از طراحی گرافیکی ، لوگو ها عناصر اصلی هستند که مردم آنها را شناسایی می کنند - فکر می کنم کک یا پپسی یا حروف کوچک "f" در یک جعبه آبی ، که فوراً فیس بوک را شناسایی می کند. مرغ آبی برای توییتر یا ربات سبز برای اندروید چطور؟ اینها همه نمونه های عالی لوگو ها هستند ، که بلافاصله قابل تشخیص هستند و بنابراین موثرهستند.

 

بنابراین ، یک طراح لوگو ، یک علامت شناسایی ، نماد ، امضا یا سایر گرافیک ها ایجاد می کند که یک کسب و کار ، شرکت ، سازمان یا شرکت دیگر را به روشی تشخیص می دهد که بلافاصله قابل تشخیص و فراموش نشدنی است. برای تصویر سازی ، مردم را با نام خود صدا می کنند ، نه با شکل ظاهری و لباس پوشیدن. به همین ترتیب ، یک لوگو ساده ، به یاد ماندنی و قابل توجه است. طراحی یک لوگو خوب اغلب به یک کار تیمی نیاز دارد ، از جمله مشتری ، تیم بازاریابی ، مدیران ، مدیران هنری و غیره. قبل از شروع مراحل طراحی ، باید درک روشنی از مفهوم یا انگیزه لوگو ، همراه با شرکت وجود داشته باشد. نام تجاری و یا ارزشهای سازمان و همچنین گروه هدف آنها. مراحل فرآیند طراحی شامل تحقیق ، ایده پردازی ، طراحی ایده ها ، اصلاح طرح ، آزمایش و در نهایت تولید آرم انتخاب شده است.

 

طراحان آرم خلاق ، هنرمند و تخیل هستند. آنها مهارت طراحی قوی دارند ، اما همچنین تمایل به یادگیری تکنیک ها و شایستگی های جدید را دارند. آنها به تنهایی یا در یک محیط تیمی خوب کار می کنند. طراحان آرم می توانند چیزی بیش از یک شکل ساده چوبی ترسیم کنند. آنها دانش كاملي درباره Adobe Illustrator و ساير نرم افزارهاي طراحي دارند. آنها مجموعه ای از هزاران نوع حروف در رایانه خود و برخی از فونت های دست ساز نیز دارند. آنها می دانند هسته چیست و چرا فاصله اتوماتیک شاد است. آنها از روندها و کلیپ آرت جلوگیری می کنند و پوستی بسیار ضخیم دارند. آنها می توانند به سرعت کار کنند ، اما گاهی اوقات برای مدت زمان طولانی و نمی توانند تصور کنند که چرا کسی نمی خواهد با ایجاد آثار هنری یا بهترین لوگو تاکنون شغلی داشته باشد.

 

هنرمندی که مشتاق تبدیل شدن به یک طراح لوگو است همچنین باید دانش کاملی در مورد رسانه های آنلاین ، توانایی انجام چندین کار داشته باشد و گاهی اوقات روی بیش از یک پروژه (لوگو) همزمان کار کند. آنها باید مهارت های بین فردی و سازمانی قوی داشته و زمان خود را به خوبی مدیریت کنند. آنها توانایی اولویت بندی و رعایت ضرب الاجل ها را دارند و می توانند ایده ها و مفاهیم را با یکدیگر در میان بگذارند تا هر کسی به راحتی درک کند. روند طراحی می تواند به معنای جلسات بی پایان ، تماس های مکرر کنفرانسی ، ایمیل های متعدد و نسخه های زیادی برای تکمیل باشد ، بنابراین صبر و استقامت به آن ویژگی های کلیدی است.

 

الزامات آموزش و آموزش طراح لوگو

اگرچه در گذشته ، طراحان گرافیک (طراحان آرم) بر اساس نمونه کارهای عالی استخدام می شدند. با این حال ، زمان تغییر کرده است و کارشناسان در صنعت طراحی گرافیک نشان می دهند که طراحان آرم آینده مدرک لیسانس خود را در زمینه طراحی گرافیک ، طراحی لوگو یا یک زمینه کاملاً مرتبط دریافت می کنند. اکثر کارفرمایان نیز ترجیح می دهند طراحان مدرک لیسانس داشته باشند ، اگرچه برخی از مشاغل دستیار در دسترس کسانی است که دارای مدرک کاردانی یا مدرک تحصیلی دیگری در زمینه دیگری هستند اما کلاسهای طراحی گرافیک را برای رسیدن به شرایط استخدام می گذرانند.

 

 

دانش آموزان باید در مورد اهداف شغلی خود تصمیم بگیرند ، اینکه چقدر وقت و پول مایل به سرمایه گذاری در آموزش خود هستند و چه برنامه هایی - طراحی گرافیک و یا به طور خاص تر ، طراحی لوگو - پیشنهاد مدرسه. انجمن ملی مدارس هنر و طراحی (NASAD) در حال حاضر حدود 320 مدرسه متوسطه را که برنامه هایی در زمینه هنر و طراحی ارائه می دهند ، معتبر می داند ، اما تعداد کمی از آنها مدرک طراحی گرافیک با تمرکز در طراحی لوگو را ارائه می دهند. برخی از برنامه ها دانش آموزان را ملزم به گذراندن دوره های هنری و طراحی حداقل یک سال قبل از پذیرش در یک برنامه رسمی می کنند ، یا نمونه کارهای خود را به جای آن ارائه دهند. بیشتر مدارس کلاس هایی در زمینه نرم افزار طراحی کامپیوتر ، تولید گرافیک تجاری ، اصول طراحی ، هنر استودیویی ، تکنیک های چاپ ، تایپوگرافی ، تئوری رنگ و طراحی وب سایت ارائه می دهند. 

برای سفارش لینک های زیر را دنبال کنید:

طراحی لوگو  |  طراحی ست اداری  |  لوگو موشن  |  ثبت برند

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن