سرور مجازی ابری چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

  آشنایی با سرور مجازی ابری تقریباً همه مشاغل آنلاین از خدماتی مانند وب سایت، ایمیل و هاست برای راه اند

توسط ELEMENTORSITE در 7 دی 1400

 

آشنایی با سرور مجازی ابری

تقریباً همه مشاغل آنلاین از خدماتی مانند وب سایت، ایمیل و هاست برای راه اندازی و توسعه‌ی سایت خود استفاده می کنند. استفاده از خدمات هاست اشتراکی یکی از راه حل های ساده و کم هزینه برای این منظور است.

با این حال، اگر وب سایت شما از ویژگی هایی استفاده می کند که ارائه دهندگان خدمات میزبانی آنها را در سرورهای میزبان اشتراکی فعال نمی کنند، یا اگر به RAM، CPU و فضای دیسک بیشتری نیاز دارید، و حتی اگر به مجوزهای دسترسی انحصاری روی سرور نیاز دارید یا می خواهید کنترل کامل داشته باشید. در فضای میزبانی خود، انتخاب  سرور مجازی ابری  بهترین گزینه است.

خرید سرور مجازی هلند ارزان قیمت، یکی از بهترین سرور های ابری می باشد که می تواند درخواست های شما را انجام دهد.

سرور مجازی ابری چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید معنای تعاریف زیر را بدانیم.

رایانش ابری چیست:

 رایانش ابری به معنای ذخیره و دسترسی به داده های ضروری در اینترنت به جای رایانه شخصی شماست. تعریف دیگر رایانش ابری ارائه خدمات کامپیوتری مانند سرور، ذخیره، پایگاه داده و بسیاری موارد دیگر در اینترنت (The Cloud) است که می تواند قابلیت های بیشتر، منابع انعطاف پذیرتر و هزینه کمتر را برای ما به ارمغان بیاورد.

آدرس فیس بوک ما در شبکه های اجتماعی به همراه صفحه ایران تلنت را دنبال کنید.

زیرساخت ابری از یک سری یا گروهی از سرورها در نقاط مختلف جهان در اینترنت استفاده می کند. این بدان معناست که به جای استفاده از یک دستگاه قوی، می توانیم یک فرآیند پیچیده را در چندین کامپیوتر کوچکتر توزیع کنیم. زیرساخت ابری می تواند  فیزیکی ،  مجازی یا  ترکیبی از هر دو باشد.

سرور مجازی چیست :

 سرور خصوصی مجازی (VPS) یک راه حل مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک است تا در مقایسه با سرورهای اشتراکی انعطاف پذیری و عملکرد بیشتری داشته باشند و همچنین از پرداخت مبالغ هنگفت برای سرورهای خصوصی اجتناب کنند.

سرور مجازی شبیه سرور فیزیکی است که به عنوان نرم افزار روی سرور بزرگتری به نام هاست اجرا می شود. هر میزبان VPS منابع اختصاصی خود را دارد و سایر نرم افزارها و VPS ها نمی توانند از این منابع استفاده کنند.

میزبانی شبکه ابری مجازی چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، تمام جنبه های یک VPS مجازی را دارا هستند. مجازی سازی فناوری به این معنی است که خدمات عالی به چندین سرور مجازی تقسیم می شود .

همچنین در سرویس های اشتراکی برای هر سرور یک محدودیت وجود دارد. اما VPS فقط برای شما رزرو شده است و شما منابع خود مانند CPU و RAM یا سایر اطلاعات را با سایر کاربران به اشتراک نمی گذارید

آخرین مطالب