راهنمای خرید صفحه کلید مکانیکی نهایی

کیبوردهای مکانیکی مزایای زیادی دارند: تایپ کردن آنها دلپذیرتر، بادوام تر و فضای بیشتری برای سفارشی سازی نسبت ب

توسط ELEMENTORSITE در 13 آبان 1400

کیبوردهای مکانیکی مزایای زیادی دارند: تایپ کردن آنها دلپذیرتر، بادوام تر و فضای بیشتری برای سفارشی سازی نسبت به کیبوردهای استاندارد فراهم می کند. اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد، و اگر می خواهید مطمئن شوید  بهترین موس گیمینگ را برای خود دارید، چیزهایی وجود دارد که ابتدا باید بدانید.

 

یک طرح بندی را انتخاب کنید

بیایید با آنچه مسلما مهمترین بخش است شروع کنیم: چیدمان. این به نحوه قرارگیری کلیدها روی برد اشاره دارد. احتمالاً به طرح استاندارد 104 کلیدی "کامل" که اکثر صفحه کلیدها از آن استفاده می کنند، عادت کرده اید، اما موارد بیشتری برای انتخاب وجود دارد.

 

چیدمان ها بسته به اینکه کدام کلید را شامل می شود یا شامل نمی شود، متفاوت است. ، بنابراین بیایید برخی از اصطلاحات کلی برای کلیدهای صفحه کلید خود را فقط برای روشن کردن همه چیز مرور کنیم.

 

 لوکمانازیس / Shutterstock.com

 

 

 

اگر به طرح کامل نگاه کنیم (به بالا مراجعه کنید)، می‌توانیم گروه‌های مختلفی از کلیدها را ببینیم که به وضوح توسط فضاهای کوچک از هم جدا شده‌اند. البته قسمت اصلی شامل تمام حروف، بک اسپیس، فرار و کلیدهای نقطه گذاری است. درست در بالا خطوط Number (1-9، -و =) و Function (کلیدهای F1-F12) با گروه‌هایی از کلیدهای ناوبری (PageUp، Home، و Delete، برای نام بردن چند. ) در سمت راست قرار دارند. این بخش همچنین حاوی کلیدهای جهت دار است که ممکن است تعجب کنید که در هر طرح بندی گنجانده نشده اند، اما ما به آن خواهیم رسید. و در نهایت، صفحه کلید عددی (یا "صفحه کلید عددی" که اغلب نامیده می شود)

 

بیشتر طرح‌بندی‌های جایگزین بر فشرده‌تر کردن صفحه‌کلید تمرکز می‌کنند، بنابراین تمایل دارند تعداد زیادی کلید را رها کنند. این کار با در دسترس قرار دادن عملکردهای کلیدی خاص از طریق ترکیب کلیدها به جای داشتن کلیدهای اختصاصی انجام می شود. یک مثال متداول این است که با ترکیب کردن کلید Function (FN) با شماره مربوطه از ردیف Number از شر Function خلاص شوید و به این کلیدها دسترسی پیدا کنید (بنابراین برای F4 FN + 4 را وارد کنید). هر صفحه‌کلید کمی متفاوت با این موضوع برخورد می‌کند، اما به طور کلی، اگر صفحه‌کلید از طرح‌بندی استفاده کند که کلیدها را حذف می‌کند، همچنان به نوعی در دسترس خواهند بود.

 

در نهایت، طرحی که استفاده می کنید کاملاً بر اساس اولویت است. در حالی که برخی از طرح‌بندی‌ها فضای بیشتری را ذخیره می‌کنند یا کلیدهای بیشتری را شامل می‌شوند، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. بنابراین بیایید رایج ترین مواد موجود در بازار را بررسی کنیم.

 

اندازه کامل

همانطور که گفتم، این طرحی است که در اکثر صفحه کلیدها پیدا خواهید کرد. این شامل بخش اصلی، کلیدهای ناوبری، خطوط تابع و شماره، کلیدهای جهت دار اختصاصی و صفحه کلید عددی است. این معمولاً تا 104 کلید اضافه می‌کند، اما برخی از نقشه‌ها ممکن است شامل کلیدهای اضافی مانند کنترل‌های رسانه (مانند پخش/مکث، پرش از آهنگ و کنترل‌های صدا) باشند.

 

96%

 ثانیه / Shutterstock.com

 

این طرح بندی اکثر کلیدهای موجود در طرح بندی کامل را می گیرد (معمولاً فقط برخی از کلیدهای ناوبری کمتر استفاده شده را حذف می کند) و همه آنها را متراکم می کند تا صفحه کلید کوچکتری تولید کند. این کار با "بازکردن" کلیدها انجام می شود. با چیدمان کامل، کلیدها به گروه های مختلف با فاصله های کوچک بین آنها جدا می شوند. این کار باعث می شود همه چیز تمیزتر شود اما باعث می شود صفحه کلید فضای بیشتری مصرف کند. یک صفحه کلید 96% این شکاف ها را از بین می برد و در نتیجه با هر کلید یک خوشه عظیم ایجاد می شود (همانطور که در بالا مشاهده می کنید).

 

این چیدمان در نهایت به عنوان یک سازش خوب بین چیدمان کامل استاندارد و موارد فشرده تر که به زودی به آنها خواهیم پرداخت. فقط توجه داشته باشید که تعداد زیادی صفحه کلید وجود ندارد که از این چیدمان استفاده کند، بنابراین پیدا کردن صفحه‌کلید مورد علاقه‌تان می‌تواند مشکل باشد.

 

Tenkeyless (TKL)

 جیمز دوشی / Shutterstock.com

 

TKL یکی از محبوب‌ترین راه‌اندازی‌های جایگزین است، بنابراین برای یافتن کارت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، زمان آسان‌تری خواهید داشت. این منطقی است، زیرا مفهوم چیدمان ساده است: فقط یک صفحه کلید کامل بردارید و قسمت را با صفحه کلید عددی برش دهید. بقیه چیزها به همان صورت باقی می مانند؛ به سادگی صفحه کلید عددی را حذف می کند تا فضای زیادی ذخیره شود. تا زمانی که اغلب از صفحه‌کلید عددی استفاده نمی‌کنید، این ایمن‌ترین چیدمان برای استفاده در کنار Full است.

آخرین مطالب