دلایل اصلی تهیه تشک های لبه دار چیست؟

هنگامی که خانواده ای از وجود نوزاد آگاه می شوند شروع به خریدن لوازمی چون شیشه شیر و تشک و بالش و... می کنند که

توسط ELEMENTORSITE در 31 خرداد 1400

هنگامی که خانواده ای از وجود نوزاد آگاه می شوند شروع به خریدن لوازمی چون شیشه شیر و تشک و بالش و... می کنند که همه ی این وسایل جزو سیسمونی نوزاد محسوب می شوند.

انتخاب وسایل سیسمونی بسیار مهم است چرا که به نوزاد مربوط می شود و شما به عنوان والدین باید حواستان به تمام لوازم مربوط به آن ها باشد مخصوصا زمانی که نوزاد تازه متولد شده است.

چون کودک در آغاز تولد نیاز به مراقب ویژه و رسیدگی بیشتری دارد مادران علاقه دارند آن ها را در کنار خود بخوابانند اما این کار از لحاظ ایمنی درست نیست چرا که در خواب ممکن است شما متوجه نباشید و به نوزاد فشار وارد کنید و یا حتی باعث خفگی او شوید.

 

تشک لبه دار برای نوزاد

 

تشک های لبه دار به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که شما نتوانید به کودک فشار وارد کنید و با خیالی آسوده نوزاد را در کنار خود بخوابانید. اگر تخت پدر مادر به قدر کافی بزرگ بود که تشک لبه دار به راحتی روی آن جا خواهد گرفت اما اگر تخت جای کافی نداشت شما می توانید تشک لبه دار را با خیال راحت رو زمین در کنار خود و یا حتی در تخت خود نوزاد قرار دهید و مطمئن باشید هیچ اتفاق بدی برای او نخواهد افتاد.

قابلیت دیگری که تشک های لبه دار دارند این است که شما می توانید نوزاد را به همراه آن حمل کنید و در مسافرت ها و یا بیرون از خانه از آن استفاده کنید. به این منظور بند یا دستگیره هایی در تشک های لبه دار طراحی شده اند که شما بتوانید آن ها را بگیرید و به راحتی حمل کنید.

مزیت بسیار مهم تشک های لبه دار این است که مانع از غلت زدن و یا افتادن نوزاد می شوند. همان طور که می دانید بسیاری از نوزادان زمانی که در خواب هستند جابجا می شوند و غلت می زنند که این جابجایی گاهی متاسفانه موجب سندروم خفگی نوزاد خواهد شد اما با محصولات خواب امن داراي گارد براي نوزاد  دیگر نگران این موضوع نخواهید بود.

مزیت های تشک لبه دار به صورت خلاصه:

·       خوابیدن نوزاد در کنار مادر

·       قابل حمل و جابجایی

·       ایمنی و مانع از غلت زدن

 

آیا تشک های لبه دار با تشک های گارد دار تفاوت دارند؟

این تشک ها در کل با هم تفاوتی ندارند و فقط به لحاظ ابعاد، کیفیت، رده سنی و قیمت کمی باهم متفاوت هستند.

 

 

قابلیت شستشو در تشک های لبه دار به چه صورت است؟

قابلیت شستشو تشک ها به برند تولید کننده آن ها بستگی دارد مثلا تشک برخی برند ها ممکن است رویه جدا شدنی داشته باشند‌. برخی از برند ها قابلیت شستشو با دست و برخی قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارند.

 

قیمت گذاری تشک لبه دار به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تشک های لبه دار به عواملی چون رده سنی، سایز، کیفیت و برند سازنده بستگی دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن