داکت اسپلیت میدیا

داکت اسپلیت میدیا را بیشتر بشناسیم گروه صنعتی میدیا به طور گسترده و فعال در زمینه تولید انواع سیستم تهویه مطب

توسط ELEMENTORSITE در 30 مرداد 1400

داکت اسپلیت میدیا را بیشتر بشناسیم

گروه صنعتی میدیا به طور گسترده و فعال در زمینه تولید انواع سیستم تهویه مطبوع فعالیت دارد. این گروه تولیدی با بهره گیری از دانش فنی روز همواره محصولاتی طبق جدیدترین تکنولوژی ها ارائه می نماید. میدیا دارای سابقه ای درخشان در این عرصه است و به خوبی توانسته در سراسر دنیا نظر مشتریان خاص را به خود جلب کند و در طی سال میلیون ها دستگاه را تولید و روانه بازار رقابت کند. داکت اسپلیت میدیا طبق استانداردهای بین المللی زیرنظر متخصصین و مهندسین مجرب تهیه می گردد. این نوع تجهیزات دارای عملکرد سرد و گرم می باشند و در آپارتمان ها، ساختمان های اداری و تجاری جهت ایجاد هوای مطبوع کاربرد دارند. شما با خرید داکت اسپلیت در تمامی روزهای سال براحتی می توانید هوای محیط را به درجه حرارت مطلوب برسانید.

تعیین ظرفیت و نصب داکت اسپلیت میدیا

·       به منظور تعیین ظرفیت و تعداد داکت اسپلیت میدیا مورد نیاز پروژه ابتدا نسبت به ارسال آخرین پلان معماری واحدها و طبقات ساختمان خود برای تماس با کارشناسان ما اقدام فرمائید.

·       معمولا هنگام برآورد اولیه ظرفیت سرمایش داکت اسپلیت مورد نیاز هر آپارتمان در شرایط آب و هوایی مانند تهران و در طبقات وسط ساختمان (که در معرض تابش نورخورشید به سقف در تابستان و سرمای سطح بام در زمستان نمی باشند)، به ازا هر 30 یا 40 متر مربع سطح کلی و ناخالص آپارتمان حدود یک تن تبرید (ظرفیت داکت اسپلیت) در نظر گرفته می شود (هر متر مربع فضای مفید حدود 400 btu/hr) بنابراین اگر متراژ هر یک از واحد های آپارتمان شما بیش از 120 متر مربع باشد، بهتر است برای هر واحد دو دستگاه داکت اسپلیت مورد استفاده قرار گیرد .همچنین در نظر داشته باشید که هر BTU 12000 معادل یک تن تبرید می باشد.

·       برای آپارتمان های تا متراژ 150 متر مربع نیز می توان از داکت اسپلیت های تک فاز ولی با برق 32 آمپر (برخی برندها) استفاده نمود و نیازی به تقاضای برق سه فاز (از شرکت برق) نمی باشد.

·       در صورتیکه واحدهای آپارتمان شما حتی تا متراژ 200 متر مربع باشند نیز می توانید با استفاده از برق تک فاز ولی 50 آمپر ، از داکت اسپلیت های تک فاز استفاده نمایید.

·       یکی از نکات مورد توجه در انتخاب داکت اسپلیت ها، در نظر گرفتن حجم هوادهی آنها می باشد که معمولا به ازا هر یک تن ظرفیت داکت اسپلیت معادل CFM 400 حجم هوادهی مناسب است. بدیهی است در صورت کمتر بودن حجم هوادهی میزان صدای داکت اسپلیت کمتر و در صورت بیشتر بودن هوادهی ، میزان صدای داکت اسپلیت بیشتر خواهد بود.

 

انواع داکت اسپلیت میدیا و چگونگی کارکرد

یکی از پرفروش ترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیا داکت اسپلیت می باشد که برند میدیا نیز در بین آنها به چشم میخورد. این داکت اسپلیت ها مجهز به کمپرسور اسکرال هستند که حین عملکرد دارای کمترین میزان صدا می باشند. نوع گاز مبرد بکار رفته در داکت اسپلیت مدیا از نوع R22 است. اسپلیت کانالی میدیا در ظرفیت های 24000 الی 60000 بی تی یو بر ساعت با کیفیت و بازدهی بسیار بالا تولید می شود. از ویژگی های این محصولات ابعاد و وزن کم آنها می باشد که در سقف کاذب به خوبی تعبیه می گردد. داکت اسپلیت میدیا با قابلیت سرد، سرد و گرم تولید می شوند. گروه تولیدی میدیا به منظور کاهش مصرف برق از تکنولوژی اینورتر در ساخت داکت اسپلیت های خود بهره می برد. در صورت نیاز و با توجه به موقعیت ساختمان می توان به صورت افقی نیز داخل سقف کاذب نصب نمود.

بخش های داکت اسپلیت میدیا

داکت اسپلیت همانطور که از نامشان پیداست شامل دو بخش داخلی و خارجی هستند. یونیت داخلی یا همان هواساز وظیفه انتقال هوای ایجاد شده را از طریق کانال های تعبیه شده به داخل ساختمان دارد. بخش خارجی که همان کندانسور می باشد وظیفه ی مبرد سازی گاز را به عهده دارد. این دو بخش از طریق دو لوله ی مسی با یکدیگر در ارتباطند. یونیت داخلی داکت اسپلیت میدیا دارای ابعاد کوچکی است و درون سقف کاذب ساختمان قرار می گیرد و یونیت خارجی به دلیل ایجاد هوای گرم و صدای زیاد حین عملکرد، بیرون از محیط ساختمان و در فضای باز قرار می گیرد.

 

ویژگی داکت اسپلیت میدیا

فن سانتریفیوژ بکار رفته در هواساز از جنس پلاستیک می باشد که باعث می شود حین عملکرد صدای بسیار کمی داشته باشد و بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین هوای مطلوب را به محیط هدیه می بخشد. درون یونیت داخلی داکت اسپلیت میدیا چندلایه فیلتر تعبیه شده که قابل شستشو می باشند و هوایی تمیز بدون آلودگی و ذرات ریز به محیط هدیه می بخشند. خرید این محصولات بدلیل کیفیت بسیار بالای آنها مقرون به صرف می باشد.

·       امکان تهویه چندین فضا و ایجاد سرمایش بوسیله تعبیه کانال

·       قابلیت نصب کویل آب گرم، جهت تأمین هوای گرم در فصول سرد

·       ارتفاع کوتاه یونست داخلی که به داکت اسپلیت میدیا کمک می کند براحتی در سقف کاذب ساختمان نصب شود.

·       استفاده از کمپرسور قدرتمند اسکرال

·       قابلیت کارکرد با برق سه فاز و 380 ولت

فروشگاه اینترنتی تاسیسات دات کام مدت هاست که در زمینه ی تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت دارد. این فروشگاه در این مدت توانسته اعتماد و رضایت بسیاری از مشتریان و مخاطبان خود را جلب نماید. شما برای خرید انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان می توانید از وب سایت مجموعه اقدام به سفارش دستگاه مورد نظر خود کنید.

آخرین مطالب