خشم دونالد ترامپ پس از انتخابات، هشدار ژنرال او را برانگیخته است

[ad_1] در این مجموعه روزانه، نیوزویک به بررسی مراحلی می‌پردازد که منجر به قیام کنگره در 6 ژانویه شد.رئیس کمیت

توسط ELEMENTORSITE در 13 آذر 1400
[ad_1]

در این مجموعه روزانه، نیوزویک به بررسی مراحلی می‌پردازد که منجر به قیام کنگره در 6 ژانویه شد.

رئیس کمیته مشترک روسای ارتش، ژنرال مارک میلی، هزینه کرد 4 دسامبر در کاخ سفید، شرکت در جلسات با تیم امنیت ملی و مدیران - تمام وقت، فکر می کرد که او اخراج خواهد شد. سلسله فرماندهی و کل رهبری امنیت ملی نقض شد.

مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا توسط دونالد ترامپ برکنار شد و تعدادی از مقامات امنیت ملی به دنبال آن، اخراج یا مجبور به ترک شدند: رئیس ستاد پنتاگون، معاونان وزیران در امور سیاسی و اطلاعاتی، رئیس برنامه تسلیحات هسته‌ای، رئیس بخش سایبری. آژانس امنیت، باندی از نمایندگان مجلس و دستیاران وزیر دفاع و امنیت داخلی.

جینا هاسپل، رئیس سیا و کریستوفر ری، رئیس اف بی آی نیز در انتظار اخراج بودند.

و یک اعتراض عمومی وجود داشت مبنی بر اینکه اگر دونالد ترامپ از خروج امتناع کند، ارتش کاری انجام خواهد داد و میلی را در خط می گذارد.

    مارک میلی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا صحبت کرد
رئیس ستاد مشترک ارتش، ژنرال مارک میلی، پس از ایراد سخنرانی در مورد وضعیت اتحادیه در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی، در 4 فوریه 2020، با رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ صحبت کرد. OLIVIE DULIER / AFP از طریق Getty Images

دو روز قبل، ژنرال ارزیابی خوبی از وضعیت ارتش ایالات متحده ارائه کرده بود، به همان اندازه که مشاور ارشد نظامی رئیس جمهور می توانست علنا ​​صحبت کند. در یک رویداد مجازی در مؤسسه بروکینگز در واشنگتن دی سی، میلی در جهان گشت و گذار کرد و در مورد وضعیت خطرناک جهان صحبت کرد و بر تحولات فناوری و تغییرات در جامعه اطلاعاتی از زمان پیوستن به ارتش تمرکز کرد. در سال 1980

همانطور که انتظار می رفت - در واقع فوری - میلی گفت که هیچ کس نباید قدرت و عزم ارتش ایالات متحده را دست کم بگیرد.

او گفت: «ارتش ایالات متحده ارتش بسیار قدرتمندی است. هیچ کس نباید او را با چیز دیگری اشتباه بگیرد جز: دشمنان، دوستان، دشمنان. ارتش ایالات متحده بسیار توانا است. ما بسیار بسیار قدرتمند هستیم.

از آنجایی که ارتش ایالات متحده نزدیک به دو دهه است که درگیر چیزی است که آن را "جنگ شورشی" می نامد - جنگ ابدی علیه تروریسم در خاورمیانه - چین و روسیه با کم کردن شکاف، نیروهای متعارف خود را مدرن کرده اند. ژنرال گفت چین اکنون به همان اندازه دشمن نظامی یا بزرگتر از روسیه است.

در همان زمان، میلی گفت، ایالات متحده در حال حرکت به سمت «جای پای نسبتاً کوچک» در خارج از کشور، با ریسک بیشتر است. او گفت: «ما باید ردپای جهانی خود را تنظیم کنیم. استقرار ایالات متحده در خاورمیانه و حتی اروپا در حال بررسی و هدف قرار دادن چندین پایگاه بزرگی بود که از پایگاه های ماهواره ای کوچکتر پشتیبانی می کردند. تنها با 2500 سرباز در افغانستان (دستورالعمل رئیس جمهور دونالد ترامپ)، ایالات متحده قادر خواهد بود به "ماموریت ما برای آموزش، مشاوره، کمک و ادامه ماموریت مبارزه با تروریسم" ادامه دهد.

میلی در مورد این مأموریت در افغانستان و موفقیت کلی عملیات ایالات متحده در طی 20 سال گفت: "ما به افغانستان رفتیم... تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هرگز به سکوی تروریست ها برای حمله به ایالات متحده تبدیل نمی شود. ما معتقدیم که اکنون، پس از 20 سال - دو دهه تلاش متوالی در آنجا - به موفقیت کمی دست یافته ایم.

یک موفقیت کوچک به شرطی که از دولت حمایت کنیم. چین و روسیه فاصله را کم می کنند. هیچ چیز در سخنرانی میلی به جسارت های معمول در مورد شماره یک بودن آمریکا نزدیک نمی شود، و همچنین وعده نمی دهد که راهی برای رسیدن به آن وجود دارد. میلی هیچ مقایسه عددی از تراز نظامی انجام نداد. او گفت که همه چیز در آینده به فناوری پیشرفته - فضا، هوش مصنوعی، روباتیک - و یک ایالات متحده سالم بستگی دارد.

این به خودی خود یک بحث جمع آوری کمک مالی نبود. او گفت که برای آماده سازی ارتش برای آینده با ادامه جنگ علیه تروریسم، حدود سه تا پنج درصد رشد واقعی در طول سال مورد نیاز است. او با پیش‌بینی اینکه هزینه‌های دفاعی کاهش می‌یابد یا در بهترین حالت در آینده شروع به کاهش می‌کند، گفت: «اما این نیز نباید اتفاق بیفتد، و من انتظار ندارم که این اتفاق بیفتد».

و به خصوص به پرسش تقویت نیروهای مسلح پاسخ غیرنظامی داد. او گفت که برای یک نیروی بزرگ، مطمئناً نیاز به یک ارتش قوی و توانمند است. او گفت، اما این امر به یک اقتصاد قوی و توانمند و همچنین یک طرف داخلی قوی نیاز دارد. به طور کلی باید کشوری با ثبات داشته باشید. شما باید یک سیستم آموزشی عالی داشته باشید. شما باید یک زیرساخت عالی داشته باشید. شما باید به آن به عنوان یک کل نگاه کنید که ارتش بخشی از کل آن است.»

میلی گفت: «ارتش شما به اقتصاد ملی بستگی دارد. و ما یک بیماری همه گیر قابل توجه داشتیم، تقریبا یک سال در سطح ملی رکود و وضعیت اقتصادی داشتیم. بیکاری قابل توجه و غیره داریم. بنابراین اولویت اصلی شما این است که از مسیر کووید مراقبت کنید، آن را پشت سر بگذارید و جان تازه ای به اقتصاد بدهید.»

ملی در ابتدای سخنان خود با اشاره به قدرت ارتش و آینده نیز وعده داد: ما مصمم هستیم از قانون اساسی آمریکا دفاع کنیم و از مردم آمریکا و شیوه زندگی آنها محافظت کنیم و هیچکس در این مورد شک نداشته باشد.

میلی گفت: "بخشی از کار من به عنوان رئیس در حال حاضر برقراری ارتباط با مخالفانمان در بسیاری از کانال های پشتیبان دولتی و مخفی است." "

آیا این پیام به گوش دونالد ترامپ رسید؟

جیمز وب، وزیر سابق نیروی دریایی و سناتور ویرجینیا و رمان نویس فارغ التحصیل، در Responsible Statecraft نوشت: وی با درک دستاورد اصلی ما در سال 2001 - حذف القاعده در افغانستان - و سپس با درایت واقعیت را در صحنه بیان کرد، اطلاعات و فضایی را در اختیار سیاستمداران و کنگره قرار داد تا درگیری را به پایان منصفانه و مناسب برسانند.»

شکی نیست که میلی چه در چارچوب آینده خود پس از 11 سپتامبر و چه در توجه به نقش ارتش در داخل کشور تغییر کرده است. او قبلاً به دلیل حضور در پارک لافایت در ژوئن 2020 عذرخواهی کرده است و با ژنرال چینی لی زوچنگ، همتای خود در پکن، در 30 اکتبر 2020 و 8 ژانویه 2021 برای اولین بار صحبت کرد تا اطمینان دهد که رئیس جمهور ترامپ، ایالات متحده ایالات، هیچ "غافلگیری اکتبر" را برای ایجاد بحران با چین برای پیروزی در انتخابات برنامه ریزی نمی کرد. دومین پیگیری در 6 ژانویه تصادفی بود: برنامه ریزی در اوایل دسامبر آغاز شده بود.

تماس های میلی بیشتر درگیری های نظامی معمولی با همتای خود بود که با وزارت امور خارجه و دو وزیر دفاع، مارک اسپر و کریس میلر هماهنگ شده بود، و مارک میدوز، رئیس ستاد کاخ سفید کمی پس از آن در جریان قرار گرفت. میلی بعداً در یک کمیته کنگره گفت: "من معتقدم که صادقانه از نیات رئیس جمهور، ایالات متحده در آن زمان پیروی می کردم، زیرا مطمئناً می دانستم که پرزیدنت ترامپ به طور ناگهانی به چینی ها حمله نخواهد کرد." با این حال، طبق اعترافات خود میلی، آنها هرگز با ترامپ هماهنگ نبودند.

در خطر باب وودوارد و رابرت کاستا، که برای اولین بار توجه را به تماس ها جلب کرد، تماس ها به عنوان فوری علامت گذاری شده اند. بر اساس این کتاب، میلی به همتای چینی خود گفت: "می خواهم به شما اطمینان دهم که دولت ایالات متحده باثبات است و همه چیز خوب خواهد بود." «ما به شما حمله نمی‌کنیم یا عملیات جنبشی انجام نمی‌دهیم.

میلی ادامه داد: "اگر قرار است حمله کنیم، من از قبل با شما تماس خواهم گرفت. این تعجب آور نخواهد بود."

وودوارد و کاستا می نویسند که در 8 ژانویه، میلی تماس گرفت تا به همتای چینی خود در مورد 6 ژانویه اطمینان دهد. اگر درست باشد، تماس معمولی به یک پیام شخصی تبدیل می‌شود. میلی گفت: "ما 100 درصد ثبات داریم. اشکالی ندارد. اما دموکراسی گاهی اوقات می تواند بی توجه باشد."

ترامپ پس از انتشار کتاب وودوارد و کاستا در سپتامبر 2021، در گفتگو با نیوزمکس، اقدامات میلی را "خیانت" توصیف کرد.

اینکه میلی بگوید ترامپ قصد حمله به چین را داشت، خنده دارترین چیزی است که تا به حال شنیده ام و همه آن را می دانند. این یک بیانیه خیانت آمیز است.»

دونالد ترامپ بعداً در بیانیه‌ای گفت: «از دیدگاهی که من به میلی نگاه می‌کنم، او سیاستمداری بهتر از ژنرالی است که تلاش می‌کند لطف چپ رادیکال و دیوانه‌های مطلق را جلب کند که از فلسفه‌ای حمایت می‌کنند که کشور ما را ویران می‌کند! ”

روسای مأموریت متحد مارک میل 2020
رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش، ژنرال مارک ای. میلی، در افتتاحیه موزه ارتش ملی ایالات متحده در فورت بلوار، ویرجینیا، 11 نوامبر 2020 سخنرانی کرد. لیزا فردیناندو، وزارت دفاع

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن