خرید داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت یک عدد از بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی داکت اسپلیت ها هستند که در 

توسط ELEMENTORSITE در 20 شهریور 1400

خرید داکت اسپلیت

یک عدد از بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی داکت اسپلیت ها هستند که در تعدادی سال آخر به ادله مزایای بسیاری که دارند تقریبا در هر خانه یافت می شوند. سیستم همین دستگاه کانالی از دو یونیت داخلی و خارجی و کانال ها تشکیل شده می باشد که نتورک ها وظیفه هوارسانی را دارند و یونیت ها تغییر و تحول دمای هوا را انجام می دهند؛ اما به جهت گرمایش به یک کویل آب گرم نیاز دارید.

امروزه اساسی پیشرفت تکنولوژی عمده منازل مسکونی، تجاری و اداری به جهت ساخت هوای مناسب و دلپذیر از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مانند کولرهای گازی و سیستم های تهویه مطبوع استعمال می کنند. در جواب به سوال داکت اسپلیت چیست به طور معمولی می توان گفت که داکت اسپلیت در واقع همان اسپلیت (کولر گازی) میباشد و اهمیت این تفاوت که در کولر گازی ، یونیت داخلی به صورت دیواری یا این که سقفی روکار اجرا می شود.

البته یونیت داخلی (یا هواساز) داکت اسپلیت به رخ توکار و درون سقف کاذب (یا گزیده از سقف مانند راهرو یا محل ورود اتاق هاکارگزاشتن می شود و بعد از آن دارای شبکه کشی به اتاق ها یا این که قسمت های مختلف یک واحد از یک ساختمان متصل شده و هوای نو را سپس از فیلتر کردن و تهیه و تنظیم دما در آن‌ها توزیع می کند.

 برای خرید داکت اسپلیت بدون شک فروشگاه و مراکز معتبر همچون تاسیسات دات کام را هدف قرار دهید تا بتوانید از میزان مرغوب بودن جنس تعیین شده، مطمئن باشید. سود جویان اکثری هستند که به منظور فروش محصولات غیر اورجینال خود، هزینه های کمتری را سفارش می دهند؛ اما نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

مزایای خرید داکت اسپلیت  (Ducted Split)

۱ . تامین هوای جدید اهمیت اکسیژن بالا از خارج و ارسال آن به باطن ساختمان

داکت اسپلیت سیستمی دو تکه می باشد که از یک یونیت داخلی (جاسازی شده در ذیل سقف کاذب یا این که بالکن) و یک یونیت خارجی (قرار گرفته در خارج از ساختمان) که کلیدی لوله کشی مسی مبرد به نیز وصل می شوند، تشکیل می شود. یونیت داخلی که نام دیگر آن اواپراتور است، هوا را توسط فن، از روش یک کانال از بیرون ساختمان مکیده و پس از تهیه و تنظیم دمای آن، از نحوه نتورک هایی (مطابق رخ زیر) در نصیب های گزینه لحاظ توزیع می کند.

 زیرا اواپراتور، هوا را از بیرون تامین می کند، همواره در همین سیستم می قدرت هوای نو به درون ساختمان تزریق کرداما در سایر سیستم ها نظیر فن کویل و مینی چیلر نیز می توان از رشته کویل کانالی استعمال و هوای تازه را از بیرون تامین نمود.

۲ . بازگرداندن هوای درون ساختمان به اواپراتور دستگاه

علاوه بر تامین هوای جدید که در مورد قبل ذکر شد، از دیگر مزایای داکت اسپلیت همین میباشد که هوای مصرف شده درون ساختمان که دمای قابل قبولی هم دارااست را از شیوه یک روزنه ذیل تیتر دریچه برگشت هوا و یک کانال مجددا به اواپراتور فرستاده و در آنجا دارای هوای تازه ورودی ترکیب می نماید تا دمای هوای محل ورود قبل از وصال به کویل و حرفه اواپراتور (یونیت داخلی)، به دمای هوای درون ساختمان نزدیک شده و دارای انرژی کمتری به دمای مورد حیث در اواپراتور برسد. بنابرین از این طرز می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

۳ . فیلتر نمودن هوا

از دیگر مزایای داکت اسپلیت بضاعت آن در فیلتر نمودن هوای ورودی با نصب گونه های فیلتر در مسیر عبور هوا است.

معایب خرید کردن داکت اسپلیت (Ducted Split) :

۱هم دما شدن کل اتاق ها و تالار های متصل به یک دستگاه

همانطور که گفته شد، هوا مهم دمای تهیه شده در نصیب اواپراتور (یونیت داخلی) حیاتی نتورک هایی در یک سری بخش از ساختمان توزیع می شود که در عاقبت دمای تمامی اتاق ها و سالن های متصل به آن یکسان خواهد بود و کاربر هر اتاق نمی تواند دمای آیتم نیاز خویش را مستقل و جداگانه از سایر اتاق ها تهیه نماید و همین آیتم از مهمترین معایب داکت اسپلیت ها محسوب می شود.

 ولی اساسی یک تکنیک و نصب دمپر برقی (دمپر برقی دارای تیغه ای می باشد که به وسیله یک موتور الکتریکی و اهمیت فرمان یک ترموستات، مسیر عبور هوا از شبکه را گشوده و بست می کند) قبل از ورود هوا از روزنه به اتاق، می توان حجم هوای ورودی به هر اتاق را تنظیم نمود و در سرانجام به طور غیر مستقیم در تهیه و تنظیم دمای هر اتاق به طور جداگانه نقش ایفا کرد.

البته بایستی همین را نیز در لحاظ گرفت که کارگزاشتن یک سری دمپر برقی (به ازای هر شبکه یک دمپر) و نیز کارگزاشتن یک ترموستات کنترلی در هر اتاق هزینه سیستم را افزایش می دهد. بنابرین در ساختمان هایی که به در اختیار گرفتن مستقل و جداگانه هر اتاق یا این که تالار نیاز است، علاوه بر داکت اسپلیت ، سیستم حرفه کویل و مینی چیلر یا این که فن کویل و چیلر پیشنهاد می شود که می توان دمای هر اتاق یا تالار را اهمیت حرفه کویل کارگزاشتن شده در آن به طور مستقل و جداگانه کنترل نمود.

۲ . صدای داکت اسپلیت

از دیگر معایب داکت اسپلیت ، صدای کارکرد آن است. در اواپراتور (یونیت داخل ساختمان) یک فن تبارک نصب می شود تا بتواند هوا را به میزان به اندازه به تمام اتاق ها و سالن ها برساندفن بزرگتر، صدای بیشتری هم تولید می نماید و از طریق کانال ها به باطن ساختمان منتقل می شود.

بنابرین صدای داکت اسپلیت مسئله با دیگری هست که در سیستم های دیگری مثل فن کویل و مینی چیلر کاهش احساس می شود چون در هر واحد فن کویل ، یک فن کوچک کم صدا قرار دارااست و صدای آن به نصیب های دیگر منتقل نمی شودکلیدی اجرای حساب شده و تخصصی می قدرت صدای داکت اسپلیت را تا حدود متعددی ناچیز کرد. در پایین رویه هایی به جهت کاهش صدای داکت اسپلیت ارائه شده است که اعتنا به آن‌ها زیاد با است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن