رونق صوتی که بسیاری از ساکنان ایلینوی را ترسانده است توسط یک جت جنگنده F-15 ایجاد شد.

آژانس مدیریت اضطراری ایلینوی تایید کرد که یک جنگنده F-15 EX Strike Eagle در حین پرواز صبح سه شنبه دیوار صوتی را شکست. موج فشار ناشی از شکستگی صدای غرش و لرزش بلندی ایجاد کرد که به نظر می رسید از هیچ جا نمی آید. به گفته IEMA، "این آغاز همکاری فوری بین مقامات فدرال، ایالتی و محلی برای شناسایی تأثیر و منبع حادثه بود."

سیندی فورد گفت: "این پنجره ها را تکان داد، خانه را تکان داد، من احساس کردم کف می لرزد." «احساس می‌کردم که یا تصادف بزرگی از جلو بوده یا چیزی در نزدیکی خانه من منفجر شده است.

هواپیما در ساعت 11:20 صبح دیوار را شکست و سپس ساکنان دیوانه وار با مقامات تماس گرفتند و سعی کردند آنچه را که شنیده بودند بیابند. معاون رئیس آتش نشانی Decatur، دن کلاین، به روزنامه محلی هرالد و ریویو گفت که تماس های ساکنان نگران خطوط 911 آنها را سیل کرده است.

او توضیح داد: «بعد از شنیدن صدایش به پشت بام ایستگاه 1 رفتم و به اطراف نگاه کردم، اما هیچ دود یا چیزی شبیه آن ندیدم. کلاین همچنین توضیح داد که این سروصدا چقدر گسترده است. می گویند از آن طرف شهر به گوش می رسد.

او به The Herald & Review گفت: "من در قسمت غربی شهر زندگی می کنم و از محله ام با من تماس می گیرد، و معاون اداری ما در قسمت شرقی شهر زندگی می کند و او از محله خود تماس می گیرد." از شرق به غرب."

ایلینوی تنها ایالتی نبود که صدای انفجار را شنید. خبرگزاری KODE 12 گفت که شکستن دیوار صوتی در برانسون، میسوری نیز شنیده می شود، اگرچه نسبت به کانزاس کمتر قابل توجه بود. خوشبختانه در اثر این انفجار به غیر از خش خش شیشه ها، خسارتی گزارش نشده است.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

عقاب F15
جنگنده F-15E Eagle نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) در حال آماده شدن برای فرود در RAF (نیروی هوایی سلطنتی) در لیکنهیت، شرق انگلستان، در 15 ژوئن 2020 است. عکس توسط کریس رادبرن / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ