تولید کننده های قطعات الکترونیکی در ایران

  دیجی قطعه با توجه به نیاز بازار اقدام به فعالیت در زمینه مهندسی و تامین انواع قطعات الکترونیک خودرویی

توسط ELEMENTORSITE در 28 دی 1400

 

دیجی قطعه با توجه به نیاز بازار اقدام به فعالیت در زمینه مهندسی و تامین انواع قطعات الکترونیک خودرویی از قبیل ECU ، ICU و ACU کرده است. شایان ذکر است همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی از قبیل سایپا و ایران‌خودرو از بزرگترین افتخارات این مجموعه می‌باشد. همچنین گفتنی است؛ این مجموعه با وجود کارشناسان و مهندسان با تجربه در این صنعت سعی بر افزایش و گسترش مشتریان خود در این حوزه دارد. مهندسی معکوس انواع برد‌های خودرویی از بارزترین فعالیت‌های این شرکت می‌باشد . 

 

دیجی قطعه با ارائه سرویس مهندسی و طراحی بومی سازی شده افزایش پهنای باند در بستر فیبر نوری در زیر ساخت مخابرات کشور و همچنین واردات قطعات و محصولات خاص مخابراتی ، مشتریان ارزشمندی همچون مخابرات ایران ، همراه اول ، مبین نت و ... را در رزومه خود دارد. همچنین این مجموعه با اخذ گواهینامه دانش بنیان و تحقیق و توسعه در زمینه محصولات جدید و تولید ملی، سعی در افزایش سهم بازار خود در این صنعت دارد. تامین قطعات الکترونیکی

بزرگترین مرجع فروش اینترنتی قطعات الکترونیکی با بیش از 4 میلیون قطعه






نیم‌ رسانا یا نیمه‌هادی (به انگلیسی: Semiconductor) عنصر یا ماده‌ای است که در حالت عادی عایق باشد، ولی با افزودن مقداری ناخالصی قابلیّت هدایت الکتریکی پیدا کند. (منظور از ناخالصی عنصر یا عناصر دیگری‌ست غیر از عنصر اصلی یا پایه. مثلاً اگر عنصر پایه سلیسیوم باشد ناخالصی می‌تواند آلومنیوم یا فسفر باشد) . میزان مقاومت الکتریکی نیمه‌رساناها بین رساناها و نارساناها می‌باشد. از نیمه رساناها برای ساخت قطعاتی مانند دیود، ترانزیستور، تریستور، آی سی و … استفاده می‌شود. ظهور نیمه رساناها در علم الکترونیک انقلاب عظیمی را در این علم ایجاد کرده که اختراع رایانه یکی از دستاوردهای این انقلاب است. از این رو تصمیم گرفتیم که فهرستی از    ۱۰ شرکت برتر تولید کننده نیمه رسانا در جهان را برای شما در این مقاله به اشتراک بگذاریم . البته در نظر داشته باشید معرفی سرویس های مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست و سرویس های فوق بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده و در این مقاله درج شده اند.




اینتل، شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی است، که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازندهها، نیم‌رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌نماید.شرکت اینتل در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نویس و گوردون مور راه‌اندازی شد. این شرکت مبدع فناوری ریزپردازندههای اکس۸۶ می‌باشد. اینتل در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه ها یعنی ۸۰۸۶ را به بازار فروش قطعات کامپیوتری، عرضه کرد.



سامسونگ الکترونیکس یک شرکت کره جنوبی چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است. در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولیدکننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی در سئول کره جنوبی می‌باشد که یکی از بخش‌های گروه سامسونگ است. در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد. کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای “Three stars” یا «سه ستاره» معنی می‌دهد. سامسونگ الکترونیک در ۵ زمینه تجاری کار می‌کند: رسانه دیجیتال، شبکه ارتباطاتی، لوازم خانگی، نیم‌رسانا و پنل‌های ال‌سی‌دی/ال‌ای‌دی که تجارت نیمه هادی شامل چیپ‌های نیمه هادی از قبیل SDRAM، SRAM، حافظه‌های فلش NAND، کارت‌های هوشمند، فناوری‌های پرتراکم از قبیل سیستم-در-بسته (SiP) و بسته‌های چند چیپی (MCP)، و دستگاه‌های ذخیره‌سازی از قبیل درایو دیسک‌های نوری و درایوهای دیسک سخت (HardDisk) می‌شود.

 

تگزاس اینسترومنتس (به انگلیسی: یک شرکت بزرگ آمریکایی می‌باشد و مرکز آن در شهر دالاس در تگزاس قرار دارد. تگزاس اینسترومنتس(شناخته شده با نام TI )در زمینه ادوات نیمه رسانا و فناوری کامپیوتر فعالیت می کند. TI سومین شرکت بزرگ در زمینه تولید نیمه رساناها پس از اینتل و سامسونگ بوده و نیز بزرگترین تولیدکننده قطعات نیمه رسانای آنالوگ و پردازنده های سیگنال دیجیتال یا DSP است .۹۶ درصد درآمد این شرکت از طریق تولید محصولات نیمه رسانا است.



توشیبا، شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی ست، که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد.محصولات این شرکت شامل: تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، قطعات الکترونیکی ، سیستم‌های برقی، زیرساخت‌های شهری و صنعتی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم اداری و دفتری، ابزارهای روشنایی، تجهیزات نورپردازی و نیز ارائه خدمات لجیستیکی است. این شرکت همچنین پس از شرکت‌های اینتل، سامسونگ الکترونیکس و تگزاس اینسترومنتس به‌عنوان چهارمین تولیدکننده نیمه رساناها در جهان، شناخته می‌شود.



آخرین مطالب