تحلیلگران می گویند شیک شورشی یک بخش "رشد عمده" است

[ad_1] در این مجموعه روزانه، نیوزویک به بررسی مراحلی می‌پردازد که منجر به قیام کنگره در 6 ژانویه شد.بر ژانویه

توسط ELEMENTORSITE در 11 دی 1400
[ad_1]

در این مجموعه روزانه، نیوزویک به بررسی مراحلی می‌پردازد که منجر به قیام کنگره در 6 ژانویه شد.

بر ژانویه 1توماس ادوارد کالدول از بریویل ویرجینیا شروع به سازماندهی گروهی از معترضان حامی ترامپ برای حمله به ساختمان کنگره کرد. او که افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی DEA و مدیر دولت فدرال بود، با ساکنان خارج از شهر کار کرد تا برای تظاهرات بزرگ به واشنگتن بیایند، محل اقامت را ترتیب دهند و برای آوردن سلاح گرم برنامه ریزی کنند.

کالدول به یکی از سربازان سابق خود در سال نو نوشت: "ما در مزرعه کار می کنیم... برخی تفنگ های بلند حمل می کنند." از آنجایی که ناحیه کلمبیا اجازه نمی‌دهد اسلحه‌ها به این شهرستان منتقل شوند، کالدول به حامیان خود گفت که علاوه بر اختراع مکانی برای مخفی کردن تفنگ‌ها، قصد دارد «سلاح‌هایی» را برای تظاهرات بیاورد، که می‌تواند راحت‌تر پنهان شود.

او نوشت: «سوگند یاد کرده‌ام که از قانون اساسی ایالات متحده در برابر همه دشمنان خارجی و داخلی حمایت و دفاع کنم». او گفت که در دوران سربازی وظیفه خود را انجام داده است، اما اکنون زمان آن رسیده است که اعتراض مسالمت آمیز را کنار بگذارد و دوباره به دفاع از سند مقدس بپردازد. او نوشت که انتخابات «به شیطان محض تبدیل شده است». نامعلوم است که آنها مسئول "جعل آشکار انتخابات و پرداخت به کاست سیاسی هستند. ما باید اکنون آنها را شکست دهیم و آنها را اخراج کنیم."

6 ژانویه - قیام ترامپ در کاپیتول
شیک شورشی؟ تحلیلگران "رشد جدی در این بخش" را می بینند. معترضان به نفع ترامپ در 6 ژانویه 2021 در مقابل ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی تجمع کردند. برنت استورتون / گتی ایماژ

اف‌بی‌آی می‌گوید کالدول همچنین یک «فهرست مرگ» از مقامات دولتی هدف قرار داده است که این دشمنان ادعایی قانون اساسی را «سوسک‌ها» و «کرم‌ها» توصیف می‌کند و گفته است که با کشتن، تیراندازی و مثله کردن خائنان خلاص می‌شود. از اجسادشان به عنوان سپر استفاده کنند.»

در اول ژانویه، گروه ناراضی کالدول منتظر دستورات و نقشه او بودند. به گفته اف‌بی‌آی، یکی از این توطئه‌گران، دونوان کراولی، تفنگدار 50 ساله سابق نیروی دریایی اوهایو است که در پیام‌رسان فیس‌بوک نوشت: «سال نو مبارک، آقا! فک کنم به زودی میبینمت من احتمالاً فردا با شما تماس خواهم گرفت ... عمدتاً به این دلیل ... من دوست دارم بدانم نقشه این است. شما فرمانده هستید."

کالدول یک هتل در آرلینگتون، ویرجینیا را توصیه کرد. او گفت که با توجه به حجم جمعیتی که به واشنگتن می آمدند، با کمال تعجب، آنها هنوز اتاق های خالی داشتند. او گفت که هتل های دیگر در حال پر شدن هستند زیرا افراد زیادی می آیند. او به کرول گفت که در آنجا در محله بالستون "یک مغازه" باز می کند و "نیروی واکنش سریع" ایجاد می کند. او به کرول گفت که قبل از حمله پنجم شناسایی انجام خواهد داد.

او با اشاره به تظاهرات قبلی در 14 دسامبر، زمانی که معترضان تحت حمایت ترامپ در خیابان های واشنگتن به دنبال اعضای Antifa و Black Lives Matter بودند و به آنها حمله کردند، گفت: "شاید ما در شب جستجو کنیم."

او نوشت: هتل آرلینگتون "محل خوبی است و اگر بخواهیم به ما اجازه می دهد در شب شکار کنیم."

کالدول همچنین با گروهی از دوستان Oath Keeper از کارولینای شمالی، گروهی که او در نوامبر میزبان اولین اعتراض پس از انتخابات بود، هماهنگ کرد. آنها سوار اتوبوس تجاری شدند تا صبح روز ششم زودتر برسند. او به سربازانش گفت که همه آنها به عنوان میزبان و تامین کننده تسلیحات آماده خواهند بود "در صورتی که اوضاع بد پیش برود و ما مجبور شویم سنگین شویم"، اشاره نظامی به تشدید درگیری.

اف‌بی‌آی می‌گوید کراول یکی از رهبران کلیدی است که هماهنگ‌کننده و برنامه‌ریزی حمله مسلحانه به ساختمان کنگره است. کیفرخواست دولت و بیانیه ادعاها حاکی از آن است که کالدول از تحصیلات نظامی خود برای برنامه ریزی حمله به شیوه ای سازماندهی شده و تمرین شده استفاده کرده است - از جمله آموزش تک تیراندازان احتمالی و در نظر گرفتن مخفی کردن سلاح ها در یک کامیون وانت یا قایق در رودخانه پوتوماک. بنابراین واکنش سریع در صورت لزوم می توان نیرو را مسلح کرد. کالدول از 6 ژانویه به توطئه، ممانعت از رسیدگی رسمی، نفوذ در مرز، تخریب اموال دولتی و کمک و مشارکت متهم شده است.

دادستان ها می گویند که برنامه ریزی کالدول و رهبری او از "جنگجویان آموزش دیده" در نوامبر آغاز شد. کالدول پس از اولین اعتراض پس از انتخابات، با پیش بینی «خشونت واقعی» در آینده نوشت: «من در حال حاضر روی عملیات بعدی دی سی کار می کنم.

سوابق کالدول، که بعداً توسط FBI متهم شد، به او تجربه عملیاتی داد که از آن "به ضرر شهروندانی که زمانی قسم خورده بود به آنها خدمت کند" استفاده می کرد. دادستان ها همچنین می گویند که قبل از 6 ژانویه، کالدول همچنین به دنبال "تبر فولادی جراحی تاماهاوک" و یک تپانچه مخفی که شبیه تلفن همراه طراحی شده بود را به صورت آنلاین جستجو کرد.

اف‌بی‌آی گفت که در جریان شورش‌ها، بر اساس تلفن توقیف شده کالدول، رهبر حلقه پیامی دریافت کرد که «همه اعضا [of Congress] در تونل های زیر پایتخت هستند."

او نوشت: آنها را به نوبه خود با گاز ببندید.

علاوه بر ارتباط با نگهبانان سوگند، دادستان ها می گویند کالدول با پسران مغرور مرتبط بود و به گروهی محلی از حامیان ویتنامی-آمریکایی ترامپ در ویرجینیا می بالید که همچنین قصد دارند بخشی از ارتش او باشند.

کالدول، 66 ساله، که از کمردرد مزمن رنج می برد، هرگز در 6 ژانویه وارد کاپیتول نشد، اگرچه اف بی آی می گوید که او به عنوان "مربی در حاشیه" کسانی که این کار را انجام داده اند و رهبری شورش را بر عهده داشته است.

این شامل Donovan Crowl بود که در لباس نظامی به همراه کلاه ایمنی، جلیقه تاکتیکی، عینک بالستیک و یک رادیو دستی ظاهر شد. برچسبی روی آستین او وجود داشت که نشان می داد او یکی از اعضای محافظان قسم است. کراول بعداً گفت که او یکی از اعضای پلیس منظم اوهایو است. او بعداً در حال فریاد زدن "ما اولین موج هستیم" در روتوندای کاپیتول فیلمبرداری شد.

وکیل کالدول، دیوید فیشر، با اتهامات دولت مبنی بر توطئه برای تحریک خشونت مخالفت کرده است. او گفت که مکالمه موکلش در مورد "اتاق رختکن" فقط "جنس یک مرد بود... و منجر به اعمال خشونت آمیز - در 6 ژانویه یا قبل از آن" نشده است.

آیا کالدول و کرو به شورشیان مسلح بودند یا فقط سربازان را در دنیایی از ارتش فانتزی گم کرده بودند؟

دیوید پدرسن، دانشیار انسان‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، می‌گوید هر دو. او لباس سارقان کنگره را "مطلوب و با انگیزه" توصیف کرد: معترضان "می خواهند به عنوان سرباز دیده شوند" به عنوان چیزی قابل احترام.

پدرسن می‌گوید، آموزش، بقا و جنبش‌های شبه‌نظامی دارای یک «مولفه مد جامع» هستند، مجموعه‌ای از هنجارها و استانداردهایی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، «گرامر و واژگانی» که ارتش لباس آن‌ها را انتخاب کرده و تغییر می‌دهد.

پدرسن گفت: «این میل به شناخت است که شنیده شود، بر اساس این ایده که آنها کمتر از آنچه می خواهند شنیده می شوند. نیوزویک.

گروه‌هایی مانند Proud Boys و Oath Keepers برخی از «ویژگی‌های برادری یونانی و باندهای خیابانی را دارند... شبکه‌های اجتماعی مردانه که منابع مادی و اجتماعی زیادی را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهند».

پدرسن گفت: "آنها گروه های حمایتی هستند در زمانی که حداقل برای این افراد احساس می کنند افراد زیادی وجود ندارند." "پرخاشگری، ویژگی های مردانه، تشریفات جسمانی، وفاداری به اصول و آرمان های متعالی، هنجار وفاداری، عضویت مادام العمر، برادری و پیوند، این احساس هدف."

پدرسن گفت: "حمله به ساختمان کنگره یک قیام است، زیرا هدف آن بیان چیزی مهم است. عملکرد آنها در مقابل دوربین گوشی های هوشمندشان به اندازه سخنرانی سیاسی مهم است." به گفته وی، همه شورش ها برای گفتن چیزی است، تولید معنا، نه فقط از بین بردن آن. ما باید بفهمیم که آنها چه می گویند، چرا آن را می گویند، و سپس چگونه آنها را از ائتلاف نخبگان شرورتر جدا کنیم، ائتلافی که اساساً از آنها به عنوان پیاده نظام در تلاش برای به دست گرفتن کنترل ایالات متحده و سایر نقاط جهان استفاده می کند.

«این مرد معمولی ناراضی است و گلایه هایی دارد که ارزش شنیدن دارد.

در نهایت، پدرسن می گوید که لباس نظامی خود مستحق بررسی دقیق تر است. به گفته او، تحلیلگران می گویند که لباس های شورشی - از کلاه MAGA گرفته تا تی شرت، تا لباس نظامی و تجهیزات، و همچنین تمام تغییرات در بازار ثانویه - "یک بخش رشد جدی است. بخش مد در ایالات متحده آمریکا."

پدرسن گفت: «این ممکن است یک حرکت باشد یا نباشد، اما مطمئناً یک بازار است. بیشتر کارهایی که آنها انجام می دهند این است که در اطراف خرید می کنند و این لباس ها را به همان اندازه آگاهانه انتخاب می کنند که لباس های شناسایی خود را می پوشند. «این فقط بیانیه نظامی‌گری نیست، بلکه بیانیه‌ای است - از طوفان کاترینا تا کووید - که جامعه آنقدر ناامن است که مردم را بدون نیازهای اولیه، چیزی که به معنای واقعی کلمه برای زنده ماندن نیاز دارند، رها کند.

"نحوه لباس پوشیدن آنها، این زبان گسترده تر از میهن پرستی، دفاع عمومی، وفاداری آنها به این آرمان ها" در زبانی گنجانده شده است که همه می خواهند بدانند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن