آیا یک وکیل همجنس گرا می تواند برای یک گروه مسیحی کار کند؟ مشکل پرونده دادگاه سیاتل

[ad_1] آیا وکلای سازمان مذهبی «وزارت» هستند؟پاسخ به این سوال در مرکز دعوای حقوقی است که آیا می توان همجنس گرا

توسط ELEMENTORSITE در 27 آذر 1400
[ad_1]

آیا وکلای سازمان مذهبی «وزارت» هستند؟

پاسخ به این سوال در مرکز دعوای حقوقی است که آیا می توان همجنس گرایان را در سازمان های غیرانتفاعی تحت مالکیت گروه های مذهبی استخدام کرد.

اولین لحظه این مناظره در خیابان های تیره و تار نزدیک راه آهن بزرگ خیابان کینگ سیاتل، در نزدیکی چادرهای پراکنده در پیاده روهای مرطوب و افراد با شلوار جین، مقنعه و کلاه بیسبال جمع شده در خیابان جکسون جنوبی و خیابان سوم است.

سبدهای گل تزئین شده با بنفش های بنفش بنفش، زرد و طلایی در زیر کتیبه بزرگی که مأموریت انجیل اتحادیه (UGM) را به رنگ قرمز و قرمز نئون اعلام می کند، هر کاری که ممکن است انجام می دهد تا حال و هوای شهری را که تحت استرس شدید قرار دارد، روشن کند.

سیاتل، هجدهمین شهر بزرگ ایالات متحده با سومین جمعیت بی خانمان این کشور (تقریباً 11751 نفر در خیابان ها هر شب)، به کمک نیاز دارد. این کشور از نظر درصد جمعیت بزرگسال (22 درصد یا 1 در 5) دارای مشکلات سلامت روان در رتبه ششم کشور قرار دارد. از نظر تخت های روانپزشکی بستری تقریباً در رتبه آخر کشور قرار دارد.

و از سال 1932، UGM با غذا و سرپناه در خیابان های بارانی بیرون آمده است. اما خدمت مقدس مسیحی، که در مرکز شهر سیاتل در دوران رکود اقتصادی آغاز شد و سپس به منطقه کینگ اطراف گسترش یافت، توسط یک وکیل دوجنسه محاکمه شد که گفت UGM با عدم استخدام او به عنوان وکیل در پنج سال پیش مورد تبعیض قرار گرفت.

این پرونده که از یکی از همجنس‌بازترین شهرهای کشور در بخشی از کشور است که به خاطر حضور کم‌مرتبه‌اش در کلیسا معروف است، یکی از بزرگترین خدمات مسیحی در ایالت را شامل می‌شود. اولین بار در نوامبر 2017 ثبت شد. وودز در برابر ماموریت انجیلی سیاتل از دادگاه گذشت و اکنون در دادگاه عالی ایالات متحده است. انتظار می رود دادگاه در 10 ژانویه اعلام کند که آیا این پرونده را بررسی می کند یا خیر.

او توجه زیادی را به خود جلب کرد، از جمله گزارش هایی از دوستان دادگاه از سوی دادستان های کل در 17 ایالت که در حال ارزیابی میزان سازمان های مذهبی هستند که می گویند می توانند استخدام کنند. عنوان هفتم قانون حقوق مدنی در سال 1964 بیان می‌کند که سازمان‌ها ممکن است به کار اعضایی که عقایدشان مشترک هستند ترجیح دهند، اما این استثنا ممکن است فقط برای کارمندانی اعمال شود که وظایف مذهبی را انجام می‌دهند.

برای بحث، کارمندان - مانند نظافتچی، آشپز یا وکیل - ارتباط آنها با یک هدف مذهبی کمتر مشخص است.

جنیفر پیزر، مشاور ارشد Lambda Legal، یک سازمان حمایت از همجنس‌گرایان، می‌گوید: «مسئله قانون اساسی در اینجا این است که این شغل چیست و آیا کارکردهای مذهبی اساسی را شامل می‌شود یا خیر. اگر چنین است، کارفرما می تواند تصمیم بگیرد که آیا فرد به اندازه کافی مذهبی است یا خیر.

اتحاد برای دفاع از آزادی (ADF)، یک گروه حقوقی مسیحی در اسکاتسدیل، آریزونا، که نماینده UGM است، می‌گوید هر کسی که برای UGM کار می‌کند، از جمله وکلا، تحت قاعده استثنایی وزارت قرار می‌گیرد.

جیک وارنر، وکیل کارکنان ADF گفت: "ما امیدواریم دادگاه این موضوع مهم را برای اصلاحیه اول در نظر بگیرد."

«یک وکیل با مردم تعامل دارد و اگر فردی برخلاف باورهای سازمان زندگی کند، پیام آنها را تضعیف می کند. وارنر گفت، از همه وکلایی که برای این مأموریت کار می کنند، انتظار می رود نه تنها با اعتقادات مذهبی این مأموریت موافق باشند، بلکه آنها را با کسانی که به آنها خدمت می کنند نیز در میان بگذارند.

ماموریت اتحادیه انجیل به بی خانمان ها کمک می کند
یکی از اعضای تیم جستجو و نجات مأموریت اتحادیه انجیل در سال 2019 بی خانمان در سیاتل قدم می زند. عکس از اتحادیه انجیل ماموریت

ظاهراً این خبر برای مت وودز، یک وکیل با موهای شنی بود که اکنون در اواسط 30 سالگی خود قرار دارد و از سال 2012، زمانی که در یک دانشکده حقوق کارآموز بود، برای خدمات حقوقی درهای باز UGM داوطلب بود. هنگامی که او از افتتاحیه تمام وقت در اکتبر 2016 مطلع شد، معتقد بود که مناسب است و با مدیر ODLS دیوید میس برای درخواست تماس گرفت.

طبق محاکمه، او از بیانیه اعتقادی UGM - که رفتار جنسی را منع یا استناد نمی‌کند - آگاه بود، اما از آیین‌نامه رفتار آن آگاه نبود. او به میس گفت که دوست پسری دارد و امیدوار است در نهایت با مردی ازدواج کند. طبق این پرونده، میس گفت: متأسفم، شما نمی توانید درخواست دهید.

وودز همچنان درخواست داد، اما مصاحبه نشد و کار به شخص دیگری رسید. بیش از یک سال بعد، او در 16 نوامبر 2017 شکایتی را برای "فرصت های تجاری از دست رفته ... خسارت مالی" تنظیم کرد.

وارنر گفت وودز در درخواست خود گفت که امیدوار است موضع UGM در مورد تمایلات جنسی انسان را تغییر دهد. وارنر گفت: «او یک داوطلب سطح پایین بود، اما چیزی که هنگام درخواست مشخص است این است که قصد داشت باورهای مذهبی سازمان را تغییر دهد. «این قطعاً برای مأموریت یک مشکل بود.

علاوه بر این، وودز از الزامات یک شیوه زندگی مذهبی پیروی نمی کرد و عضو یک کلیسا نبود. وارنر گفت که این بر اهمیت این پرونده تأکید می کند.

دنیس دیسکین، مدیر اجرایی بنیاد QLaw در واشنگتن دی سی، که نماینده وودز است، در پاسخ به سوالی درباره اعتقادات شخصی وودز، از اظهار نظر خودداری کرد. در شکایت این بنیاد به دادگاه عالی شهرستان کینگ آمده است که چون سمت وکالت، که شامل ارائه مشاوره حقوقی به فقرا می شود، به تعهدات مذهبی مربوط نمی شود، UGM نمی تواند بر اساس گرایش جنسی تبعیض قائل شود.

وودز برای "مبلغی که در این فرآیند تعیین می شود" شکایت کرد. یک قاضی دیوان عالی ادعای او را رد کرد و گفت که دولت به سازمان‌های مذهبی غیرانتفاعی مانند UGM اجازه می‌دهد فقط افراد همفکر خود را استخدام کنند، زیرا از نظر تئوری، هر کسی می‌تواند برای مشاوره معنوی فراخوانده شود.

اما در ماه مارس گذشته، دادگاه عالی ایالتی این تصمیم را لغو کرد و آن را به دادگاه بدوی بازگرداند و گفت مشخص نیست که آیا یک وکیل کارمند دارای مسئولیت‌های وزارتی کافی برای واجد شرایط بودن چنین وکلایی به عنوان "وزارت" است یا خیر. یکی از قاضی‌ها نوشت که سازمان‌های مذهبی غیرانتفاعی باید "هشدار شوند" که حکم دادگاه "تعریف مجدد هر جنبه از زندگی حرفه‌ای را به عنوان وزیری ممنوع می‌کند." استثناء وزیری .

ADF به جای تکرار پرونده، دادخواستی را برای پذیرش به دادگاه عالی ایالات متحده ارائه کرد وودز در برابر ماموریت انجیلی سیاتل.

قابل درک است که وودز مایل است برای UGM کار کند، مؤسسه ای در سیاتل که زمانی تأسیس شد که شهر به شدت غرق شده بود و به دلیل صنعت چوب بری، استخراج زغال سنگ و ماهیگیری ماهی قزل آلا در Budget Sound معروف بود. او چنان رابطه اعتمادی با شهر سیاتل داشت که شهرداری در سال 2016 قراردادی را با این ماموریت امضا کرد تا به پاکسازی جنگل کمک کند، بخشی از کمربند سبز زیر ایالت 5 که به خاطر کمپ های بی خانمان ها معروف است.

UGM به اسکان مجدد حدود 300 نفر در طول این پاکسازی کمک کرد. جنیفر رایس سخنگوی این سازمان گفت که کارگران آن هنوز در منطقه فعال هستند.

او گفت: «آنها ده ها سال است که به جامعه بی خانمان خدمت می کنند. «آنها و شهر سال هاست که برای کمک به یکدیگر با هم کار می کنند. ما می دانیم که اردوگاه ها کجا هستند، شورش ها کجا هستند و خیلی چیزهای دیگر... سطح موفقیت ما بهتر از آن چیزی است که سایر سازمان ها انجام می دهند، و ما معتقدیم که ایمان در قلب آن قرار دارد.»

این سازمان می گوید که سه چهارم افرادی که برنامه های بازسازی مسکن خود را تکمیل می کنند، دو سال بعد هنوز هوشیار هستند. در سال 2019، UGM آرایشگران مشهوری را از آرایشگاه بلند Gene Juarez استخدام کرد تا 50 مرد بی خانمان را کوتاه کنند (هزینه کوتاه کردن مو در آن زمان حدود 60 دلار) و لباس های جدید از یک خیاط مردانه محلی. سیاتل تایمز او آنها را به نام "چشم عجیب و غریب" تغییر نامیده است.

این وزارتخانه همچنین از رابرت هرجاوک، ستاره تلویزیونی واقعیت، خوشحال شد.آکواریوم کوسه) که به طور خلاصه در آنجا داوطلب است.

ون های نارنجی جستجو و نجات این وزارتخانه که غذا، تنقلات، آب، لوازم بهداشتی و پتو برای بی خانمان ها فراهم می کند، هفت شب در هفته بیرون می آیند. به گفته UGM، آنها در سال گذشته به صدها نفر کمک کرده اند که خیابان ها را ترک کنند و در مسکن مستقر شوند و 4474 ساعت مشاوره حقوقی ارائه کرده اند. آخرین صورت مالی او می گوید که او در سال 2020 33.6 میلیون دلار درآمد داشته است.

و از نقطه نظر الهیات، او می خواهد که کارکنان حقوق بگیرش در همان صفحه صحبت کنند.

«آنچه برخی از راست‌گرایان افراطی استدلال می‌کنند این است که باید مجوز کامل رایگان برای سازمان‌هایی صادر شود که خود را مبتنی بر ایمان می‌دانند. پیزر گفت که آنها می توانند به میل خود بدون هیچ گونه محدودیت یا محدودیتی از قانون حقوق مدنی استخدام و اخراج کنند. «برای آنها نباید مهم باشد که شغل کارمند چیست. کارفرما می‌تواند هرکسی را کارمند بداند و در تمام بخش‌های کارش به فعالیت مذهبی نیاز داشته باشد.»

او افزود که در این پرونده سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد، به همین دلیل است که باید به دادگاه بدوی بازگردانده شود.

وی گفت: کارفرما باید اطلاعات لازم را در مورد شرایط و نحوه آگهی کار ارائه دهد. کار وکلا در این برنامه چیست؟ آیا در محل کار تبلیغ می کنند یا خیر؟ این در حالی که مشاوره حقوقی در مورد موضوعات سکولار ارائه می دهد عجیب به نظر می رسد. و اگر مردم را ملزم به تبلیغ نکنند، باید این را تبعیض گرایش جنسی تلقی کرد.

"در مورد استخدام افرادی از ادیان دیگر برای تهیه غذا یا انجام حسابداری مالی چطور؟" هدف در میان برخی محافظه‌کاران - اغلب انجیلی‌های مسیحی - ارائه یک مجوز قانونی رایگان است که سازمان‌های مذهبی برای کار در حوزه عمومی مجبور به رعایت قانون مدنی نباشند، اما بدون پاسخگویی به قوانین عمومی. پیزر گفت، این راه را برای جامعه ای تئوکراتیک هموار می کند که صدها سال است در ایالات متحده ندیده ایم.

وارنر با این موضوع مخالف است و این موضوع را این گونه بیان می کند که دولت یک گروه مذهبی را مجبور به استخدام افرادی می کند که سازمان را تضعیف می کنند.

او گفت: «اگر کارمند، وکیلی داشته باشید که با این عقاید مخالف باشد و پیام دیگری ارسال کند، پیام مأموریت تضعیف می‌شود و بر وزارتخانه تأثیر می‌گذارد». وودز گفت، او افزود که امیدوار است حضور او باعث شود UGM افراد بیشتری مانند او را استخدام کند.

وارنر گفت: «مفهوم این بود که او می‌خواست باورهای مأموریت در مورد تمایلات جنسی انسان را تغییر دهد. «او از الزامات سبک زندگی مذهبی پیروی نمی کرد و عضو کلیسا نبود... او یک داوطلب سطح پایین بود، اما چیزی که هنگام درخواست مشخص است این است که قصد داشت باورهای مذهبی سازمان را تغییر دهد. مطمئناً این یک نگرانی برای مأموریت بود."

پیزر خاطرنشان کرد که دو پرونده اخیر دادگاه عالی ایالات متحده ...مدرسه بانوی ما گوادالوپ در مقابل موریس برو و کلیسای انجیلی لوتری و مدرسه Hosanna-Tabor علیه EEOC- به مدارس دینی آزادی گسترده ای بدهید تا تعیین کنند که کدام معلمان شرایط معافیت وزیران از قوانین ضد تبعیض را دارند.

قاضی کلارنس توماس نیز نظر موافقی با قاضی نیل گورسوچ نوشت موریس بروبا بیان اینکه محاکم باید به ادعای هر تشکل مذهبی مبنی بر وزارت بودن سمت یک مقام خاص مراجعه کنند. اگر قضات به پرونده UGM رسیدگی کنند - و او معتقد است که حداقل چهار قاضی ممکن است بخواهند این کار را انجام دهند - به این معنی است که آنها ممکن است قصد داشته باشند که واجد شرایط "وزرا" باشند، که می تواند به سازمان های مذهبی اجازه دهد بسیاری از قوانین ضد تبعیض را نادیده بگیرند.

پیزر پرسید: «آیا همین استدلال در بیمارستان‌های کاتولیک، از پرستاران گرفته تا جراحان، اعمال خواهد شد؟» "آیا به این معنی است که جراحی چشم یک کار مذهبی است و یک کارفرما می تواند پزشکان یهودی را اخراج کند؟... هنگام تعامل با مردم و انجام وظایف عمومی، ما نیاز داریم که آنها از قوانینی پیروی کنند که با این وظایف عمومی همراه است."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب