پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

۳ جنس پیستون چیست؟ متاع آنان از آلیاژ چدن یا آلومینیوم میباشد و پایین فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. هنگامی که پیستون در حرکت احتراق به سمت پایین رانده می شود ، یک نیروی جانبی را در جهت مخالف زاویه دار وارد می کند. همین آزمایشگاهها مجهز به میکروسکوپ، پولیشر سختی سنج، تست ضربه، پیرومتر، ضخامت سنج روکش، تجهیزات متالوگرافی و … آلومینیوم کانادایی پس از تست به روش اسپکتروفتومتری، قالبگیری شده و در وزنهای یکسان و در ابعاد دقیق دارای تلرانس 0/005 میلیمتر ماشینکاری ظریف می شود و سپس به روش سرد روکشکاری قلع انجام می شود، نتیجه اینکار پیستونی مهم بعد ها دقیق بوده که بر اثر حرارت تغییر‌و تحول سایز نمی دهد روکش قلع سبب ساز کاهش اصطکاک و خوردگی شده و طول قدمت پیستون را ارتقا می دهد. میله اتصال جهت سیلندر که این نیرو روی آن کار می کند به عنوان طرف رانش شناخته می شود و هم پیستون و نیز دیواره سیلندر در این حوزه‌ مبتلا سایش بیشتری می شوند. قسمتی از میله اتصال که به پیستون متصل می شود ، انتهای ریز نامیده می شود و انتهایی که به بدور میل لنگ متصل می شود ، انتهای بزرگ نامیده می شود. رینگ باید به طور آزادانه باز و بسته شود. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا این که نصیب ذیل پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و هم جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. پیستون به قطعهای به نام شاتون متصل می باشد که شاتون نیز در انتهای خویش به میل لنگ . این گونه پیستون به طور معمول مهم کاسه احتراق بروی سطح خویش می باشد. نصیب پایینی میله را درپوش میله می نامند و اهمیت میخ یا پیچ به خود میله محکم می شود. این به عنوان یک طرح تقسیم بندی شده شناخته می شود. پیستون های آلومینیومی را به یکی از از دو نحوه ریختگری وآهنگری می سازند. 2- پیستون های آلومینیومی : این پیستون ها علاوه بر آلومینیوم کلیدی آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن میباشند و حرارت وارده را خوبتر انتقال میدهند و صدای کمتری دارند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . دسته های آلومینیومی در ماشینهای سواری، کاربرد بیشتری دارند، چرا که آلومینیومی ها، سبک هستند و اقتدار انتقال حرارت بیشتری دارند. این طرح هنوز در موتورهای کامیون و تجاری تبارک گزینه به کار گیری قرار می گیرد ، ولی مدتهاست که در خودروها و موتورسیکلت ها دارای طرح سبک تری که به پیستون دمپایی پر اسم و رسم است جایگزین شده است. هر دو انتهای میله اتصال به شکل آزاد قابل چرخش هستند. گرمای پیستون به سه مکان می رسد: به عنوان گرمای تابشی به محفظه احتراق ، از نحوه رینگ های پیستون و زیر میله اتصال ، به دیواره های سیلندر وارد می شود. پیستون نه تنها در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر‌و تحول مداوم زاویه میله اتصال هم در آن مفید است. پیستون فوق العاده داغ می شود و بایستی این گرما را به طور مفید دفع کند. همگی توان موتور از نیروی فشاردهنده به بالای پیستون ناشی می شود. دو حلقه بالایی حلقه های فشاری نامیده می شوند و نقش با آن‌ها دوری از نفوذ گازها به مسافت ریز بین پیستون و دیواره سیلندر است. میان پیستون و دیواره سیلندر آب بندی محکمی وجود دارد. حلقه های پیستون گوشه و کنار احتراق را آب بند نموده است. چدن به راحتی اهمیت جداره سیلندر آب بندی میشوند. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون ( 4000 پوند ) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود . در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی اهمیت شتاب بسیار رانندگی می کنید این حادثه در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ توشه در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ جايگاه سانتی گراد(۴۰۰۰ مرتبه فارنهایت) یا عمده می رسد. سایز پیستون به نوع ای در حیث گرفته شده تا کمترین مقدار لقی در گژن پین و همینطور در بوش (ویا سیلندر) را داشته باشد. همینطور اصلی تماس کاملی که اصلی دیواره سیلندر برقرار میکنند هنگام زیر آمدن پیستون، همین دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. در صورتی که شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در گزینه کارخانه پیستون سازی تبریز بدست آورید به وبسایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر

آموزش سئو