پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

فشار داخلی نیازمند اعمال نیروی قابل توجهی است که بتواند رینگ پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای پیستون تقویتی پراید بگیرد. قابلیت و امکان دارااست که پیستون در چند محل به رخ عمودی و از به دور تا دورش دچار گرفتگی شود و در درون سیلندر گیر کند، سیلندر این موتور به جهت پیستون خیلی کوچک هست و در دوران روشن شدن موتور خودرو براثر انبساط حرارتی پیستون بدنه پیستون به دیواره داخلی سیلندر فشار وارد می شود و موجب می گردد که پیستون در باطن سیلندر گیر کند. رواداری بیش از حد هم می­تواند سبب ساز افت کمپرس و ارتقاء سر و صدای پیستون میشود. حلقه فشاری رینیگی می باشد که در بالا ترین شیار حلقه نسبت به سر پیستون قرار می­گیرد. به طور معمول، هر چه فاصله آزاد حلقه پیستون اکثر باشد نیروی بیشتری به وسیله رینگ پیستون در شرایط متراکم به جداره سیلندر وارد می­شود. فساد پیستون خودرو یکی از از بدترین اتفاقاتی است که می تواند هر راننده خودرویی آنرا تجربه کند. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا این که قسمت ذیل پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کاهش یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. روغن اضافی بعد از آن از روش بریدگیهای روی رینگ به مخزن روغن داخل پوسته موتور برمی­گردد. وظیفه رینگ روغنی پیستون، به دام انداختن روغن اضافی از دیواره سیلندر هنگام حرکت پیستون می باشد. فاصله سیلندر و پیستون را که به عبارتی لقی پیستون میگویند روغن مالامال میکند که حرکت راحتتر پیستون را به یار دارد. حلقه های پیستون دیزل ژنراتور محفظه احتراق را عایق بندی کرده، حرارت را به جداره سیلندر منتقل نموده و مصرف روغن پیستون سمند ef7 را در اختیار گرفتن می­کنند. موتورهای دو زمان نیازی به رینگ روغنی ندارند چرا که روانکاری آیتم نیاز آن ها به وسیله روغنی که کلیدی گازوئیل مخلوط شده تامین می شود و در اصل حیاتی یک محفظه روغن جداگانه نمی­باشند.

ایندکسر

آموزش سئو