محیط و چهار چوب چت روم فارسی احساس چت

چت روم یک محیط غیر واقعی و یا مجازی است و محلی برای گفتگو و تبادل نظر کاربران اینترنت با نیات مختلف است.وی افز

توسط ELEMENTORSITE در 27 آبان 1399

چت روم یک محیط غیر واقعی و یا مجازی است و محلی برای گفتگو و تبادل نظر کاربران اینترنت با نیات مختلف است.

وی افزود: افراد کلاهبردار با اهداف سوء و با نام کاربری و اطلاعات کذب و جذاب وارد این محیط مجازی شده و با هدف کلاهبرداری شروع به برقراری ارتباط با سایر کاربران چت روم‌ها می‌کنند و با کسب اعتماد طرف مقابل و بدست آوردن اطلاعات خصوصی آنها، اقدام به اخاذی می کنند.

این مسئول ادامه داد: حرکت به سوی فرهنگ سازی مناسب در استفاده از احساس چت نیاز جامعه است تا کاربران عزیز با آگاهی و شناخت کامل از مشکلات و تهدیدات محیط های چت روم پا به این عرصه بگذارند تا مشکلات کمتر گریبانگیر آنان شود بهتر است خانواده ها عواملی را که باعث می شوند جوانان به چت روم ها جذب شوند را شناسایی کنند.

رجبعلی افزود: از جمله عواملی که افراد مخصوصاً جوانان جذب چت روم ها می شوند نیاز به دوستی و برقراری ارتباط اجتماعی است و محیط چت پاسخگوی این نیاز است بنابراین بهتر است خانواده ها در ایجاد یک ارتباط درست مانند یک دوست با جوانان خود تلاش کنند تا وجود خلأ احتمالی بین خود و فرزندانشان را از بین ببرند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه جامعه به آن دچار شده و در حال افزایش است دوستی ها و ازدواج های اینترنتی است. متأسفانه تعدادی از افراد با هدف ازدواج و آشنایی با همسر آینده خود وارد محیط چت روم شده و کلاهبرداران از این موقعیت سوء استفاده نموده و از اطلاعات شخصی و محرمانه آنها بهره سوء می برند.

رجبعلی اشاره ای به معایب و پیامدهای منفی چت روم کرد و افزود: دنیای چت روم محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت خود هستند که نتیجه آن عدم رعایت موارد اخلاقی است و می تواند موجب ایجاد سوء تفاهم شود.

به گفته وی آشنایی و ازدواج های نا موفق از طریق چت، استثمار جنسی، عکس های مستهجن و غیر دینی از جمله تهدیدات فراروی مخاطبان چت روم هاست.

وی گفت: انزوای اجتماعی و کاهش قدرت برقراری ارتباطات فیزیکی از دیگر پیامدهای آن است.

او با اشاره به اتاق‌های گفتگو و چگونگی کاهش پیامدهای منفی آن با توصیه به کاربران گفت: اطلاعات و عکس‌های خصوصی خود را در هیچ کجا از جمله در این محیط ها در اختیار افرادی که نمی شناسید قرار ندهید و فریب عبارات جذاب را نخورید.

وی چت روم را محلی برای آزمایش و خطا یا کسب تجربه و علم برای افراد سالم ، عفیف و با حیای جامعه اسلامی ندانست و اظهار داشت: با هدف ازدواج و تشکیل خانواده وارد چت روم ها نشوید زیرا افراد با هر هویتی می توانند در این فضا فعالیت داشته باشند و خود را آن طور که دوست دارند جلوه دهند.

وی تاکید کرد: از کلمه عبور حساب کاربری ایمیل و چت روم خود با دقت محافظت کنید.

چت در واقع محيطي مجازي است كه افراد در آن مي توانند به وسيله تايپ(نوشتاري) يا صدا يا تصوير با يكديگر تبادل نظر كنند افراد به نیات مختلف وارد چت روم ها می شوند :عده ای به علت نوع اعتقادات فکری ، ارتباط خارج از چهارچوب خانواده با جنس مخالف را درست نمی دانند ، فضای چت را محیط مناسبی برای تخلیه هیجانات روحی و ارضای نیازهای غریزی بدون زیر سوال رفتن عقاید خود می دانند .همجنین عده ای به دلایلی چون ضعف ارتباطی ، آشنا نبودن به قواعد کار و .. توانایی برقراری رابطهباجنس مخالف را ندارند ، در چت روم ها با نام ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری رابطه با جنس مخالف می کنند .زوج یابی اینترنتی نیز پدیده ای جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می شوند و معمولا اینگونه آشنایی ها به ازدواج می انجامد .

عده اي هم افراد سود جو و روان پريش و بيمار تشكيل مي دهند و با توجه به اينكه بيشتر كاربران چت روم را افراد نا آشنا به واقعيت هاي اجتماعي تشكيل مي دهند ، افراد سود جو و فرصت طلب ، حضور گسترده اي در چت روم دارند و به اغفال جوانان و جذب آنها به گرو هاي فساد ، فروش مواد مخدر و قوادي گري مي پردازند.برخي از مرداني كه تمايل به رفتارهاي پر خطر دارند ، در چت روم ها به دنبال زنان ويژه هستند و سركردگان تيم هاي فساد با حضور در چت روم ها و جلب اعتماد جوانان (به خصوص دختران) ، در دراز مدت آنها را به خانه هاي فساد هدايت مي كنند علاوه بر اين برخي مردان و زناني كه از اختلالات رواني رنج مي برند و تمايل به همجنس گرايي دارند در چت روم ها حضور دارند و از طريق گفتگوي مجازي و بيان بي پرده مسايل جنسي و شهواني ، از نظر روحي ارضا مي شوند ، عده اي از آنها افراد نزديك به به تمايلات همجنس خواهانه را يافته و با ردو بدل كردن شماره تلفن ، به برقراري روابط نزديكتري مي پردازند.

برخي از افراد ميانسال كه به دلايلي چون تاهل و بد دانستن ارتباط دوستانه با جنس مخالف ، كهولت سن و.. امكان و توانايي برقراري ارتباط دوستانه با جنس مخالف را ندارند ، از طريق چت رومها با ديگران خصوصا جوانان آشنا مي شوند و اكثرا نيز خود را جوان تر از ژانچه كه هستند نشان مي دهند .

جوانان ، مردان و زنان تنها ، بيشترين كاربران چت رومها را تشكيل مي دهند و افراد منزوي ، مشتريان ثابت چت روم ها هستند و در مجموع تعداد زيادي از جواناني كه ازافسردگي رنج مي برند ، افراد منزوي ، گوشه گير و تنها ، حضور گسترده اي در محيط هاي گفتگوي مجازي دارند و با توجه به اينكه در چت روم ها نيازي به رعايت چهارچوب ها و استانداردهاي رايج در روابط ميان فردي و اجتماعي نيست ، به راحتي با ديگران ارتباط برقرار مي كنند به طوري كه در بسياري از چت رومها تعدادي از كاربران از اعضاي ثابت و هميشگي آنجا هستند و معمولا نيز يكديگر را به نام و آدرس مي شناسند .

گذشته از كساني كه نيازهاي جنسي و رواني شان را به چت روم ها مي كشانند ، عده اي از افراد به قصد مزاح و فريب ديگر كاربران وارد چت روم ها مي شوند و از دادن اطلاعات غلط و دست انداختن ديگران لذت مي برند دسته قليلي از اساتيد دانشگاه ، دانشجويان و نيروهاي اطلاعاتي نيز به قصد آشنايي با عقايد و افكار مختلف ، نظر میدهند.

آخرین مطالب